Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 18 de març del 2012

18/03/2012 - II Cursa del Rodal de Sabadell -


Aquest matí tocava una cursa de muntanya al costat de casa i en un circuit que he pogut entrenar (això sempre ajuda molt). En principi serà la competició més llarga (16 Km) que faré abans de la Marató d'Empuries a finals d'abril! I és que amb els problemes que arrossego a la planta del peu he optat per competir en curses curtes cada dues setmanes (10-20 Km) i fer tirades llargues (20-25 Km) la resta de caps de setmana. Amb això em presentaré a la meva primera marató i veurem com va tot!

El dia es preveia calurós i per tant es podia competir en màniga curta sense problema. Ens hem llevat amb temps amb l'Astrid, per esmorzar una mica i marxar en cotxe fins la zona de la cursa. Després de robotitzar-me al complet (cinturó de pulsacions, rellotge Suunto, foot-pod i iPod), hem sortit i hem arribat a temps per aparcar bé. Uns minuts més tard, la zona d'aparcament era un caos i no hi havia lloc!


La recollida de dorsals i xip ha anat bé tot i que mancava certa senyalització per arribar-hi. A més, ens han donat un xip propi de la cursa que era molt gran i quadrat, i amb les bambes de muntanya Salomon que porto no es podia lligar. Després d'algunes proves, he vist que hi cavia a la llengueta de la bamba i més o menys s'aguantava sense caure (al final ha durat tota la cursa jeje). La única cosa que he trobat a faltar ha estat un petit mapa amb el recorregut final perquè he vist que han canviat la localització de l'arribada posant-la dins de la pista descoberta d'atletisme. L'entorn és molt més maco per acabar corrent sobre la gespa! Amb tot això, tampoc tenia clar des d'on s'havia de sortir, així que preguntant, m'han indicat que la sortida es fèia des del mateix punt: davant la pista coberta d'atletisme. M'he col·locat el dorsal amb la cinta porta-dorsals (ja fa 3 curses que he dit adeu als imperdibles jeje) i a escalfar! Mentre estirava, hem vist amb l'Astrid que fèia força vent perquè s'aixecaven remolins de sorra a la zona del riu Ripoll!
















A l'hora convinguda per la sortida, m'he posicionat dins de les primeres línies de corredors, just a darrera dels dos companys amb que vam formar podi la setmana passada a la cursa de la Igualtat. Ens hem saludat i de seguida s'ha donat el tret de sortida! Ha estat un inici molt net, sense gent amb presses perquè el carrer era molt ample i tothom podia agafar el seu ritme. Això sí, en comptes de fer-nos pujar el carrer asfaltat que ens havia de portar al pont sobre el riu Ripoll, ens han fet girar a mà dreta per creuar la zona de pistes a l'aire lliure i agafar el camí al costat del riu. Tot aquest tram era nou però en definitiva, seguia remuntant el riu Ripoll per la seva banda oest. Aquí ens hem trobat el primer problema, el fort vent que ens donava totalment de cara. Sabia que havia d'agafar grupets per poder estalviar energia, però no em sento gens cómode corrent darrera gent i sense veure bé on trepitjo, així que m'he dedicat a córrer conservant energia però amb pulsacions altes.















En tot aquest tram, he anat seguint al noi que va quedar segon la setmana passada a la cursa de la Igualtat. Se m'ha distanciat uns metres perquè portava un ritme millor que que el meu, però he pensat que a la primera pujada forta m'hi podia acostar així que no li he donat més importància. Així ha estat. El primer ascens era el més llarg i calia posar un ritme que es pogués mantenir. Aquí he deixat enrera el grup que venia amb mi i he anat atrapant a la gent de davant fins adelantar al noi referència (ara sé que es diu Sebas). Al final de la pujada, hi havia el primer avituallament i començava un altre tram més o menys planer picant cap amunt i amb el vent de nou en contra. Ens hem unit el Sebas i jo per anar fent via i recuperant posicions poc a poc. Tenim un ritme de cursa espectacularment semblant tot i que segurament avui anàvem els dos massa fort!

Camí de Togores, el terreny es posava una mica més favorable amb trams de baixada per descansar les cames. Aquí he tret una mica de distància jo i he tibat sabant que encara quedaven 2 trams de pujada intensos. Abans del primer tobogan ens ha adelantat un noi amb uns cascos de música gegants que anava molt ràpid i he intentat seguir-li el ritme pujant. L'hem passat tant el Sebas com jo, però ens ha tornat a adelantar al tram del camí que vé de Castellar. Aquí, m'he dedicat a guardar una mica d'energia perquè faltava una bona baixada camí de la Font de la Torre del Canonge i l'ascens fins la mateixa. Les cames s'han començat a queixar al iniciar l'ascens però calia donar-ho tot perquè la resta seria quasi tot baixada. Amb el Sebas tibant davant meu, hem adelantat uns quants corredors que perdien energia definitivament, i just abans del segon avituallament ens hem trobat al noi dels cascos gegants amb flat. He begut una mica d'aigua per recuperar fluids i cap avall!
















Aquest tram era el més agraït per les cames, quasi tot baixada i només amb alguna rampa puntual. Hem estat parlant amb el Sebas (de fet ens hem presentat en aquest trosset de cursa) i així hem anat junts atrapant corredors fins al riu Ripoll. Ja només faltaven uns 3 km fins l'arribada i li he preguntat si sabia si tornàvem exactament pel mateix trajecte que de pujada. M'ha assegurat que sí i ens hem dedicat a mantenir un ritme molt alt amb l'objectiu d'atrapar corredors solitaris que teníem davant. Finalment al voltant del darrer quilòmetre, ja m'ha dit que si tenia forces, que tirés endavant i així ho he fet. Un final ben fort en el que he millorat unes 4 o 5 posicions ben bones, inclós un doble adelantament a la rampa matadora d'entrada a la zona de pistes. Al arribar a l'estadi, he acabat fent un sprint sobre la gespa per entrar a meta en la posició 37 amb un temps de 1h08'36''! Un temps increïble ja que m'esperava estar al voltant d'1h15'.





















M'he quedat a la zona de boxes recuperant energies i esperant al Sebas, que ha entrat uns segons més tard. Penso que entre els dos ens hem anat obligant a mantenir un ritme fort per no deixar escapar a l'altre, i això ens ha portat a fer un molt bon resultat! M'he reunit amb l'Astrid, i hem anat a la zona de recollida de menudalles. Hi havia cert caos perquè no sabiem on havíem de tornar el xip ni recollir les coses, però al final ens han donat les bosses, la samarreta i algú m'ha dit que la botifarra estava fora de l'estadi. Com que no he vist molt clar on s'havia d'anar, he anat preguntant fins que algú m'ha dit que estaven transportant els entrepans a la zona on ens havien donat les bosses, així que hi he tornat i per fi he aconseguit l'entrepà xD Segon aspecte a millorar de la cursa: tenir-ho tot llest per quan arriben els primers corredors jeje.

















M'he repartit l'entrepà amb l'Astrid mentre fèia els estiraments corresponents i al cap d'una estona hem marxat. Avui celebràvem l'aniversari de la meva germana i calia recollir un pastís, dutxar-se i marxar cap a Terrassa! Una cursa ben maca, en un entorn conegut i amb bons resultats. La llàstima és que m'ha tornat a fer mal la planta del peu dret al refredar-se després de la cursa. Tocarà repós fins al proper entrenament!

Distància real: 15.700 m. (160 mD+)
Temps real: 1h08'36'' (4:22 min/Km)
Posició: 37 de 510 finishers

L'Avi Salmó escoltant "Us against the world" de Coldplay

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/IICursaDelRodalDeSabadell32012 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger