Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 14 d’octubre del 2012

14/10/2012 - XXIX Mitja Marató de Roda de Ter -


Avui ha estat un dia esplèndid. Tocava realitzar la segona mitja marató dins de la preparació pel Desafío Maratón, i a falta d'opcions més properes i econòmiques, he anat fins a Roda de Ter per gaudir de la seva cursa. Com que l'inici era prou tard, hem decidit pujar avui mateix i estalviar-nos marxar el cap de setmana :)


Sabia abans de començar que hi ha certs serveis que no es poden trobar en aquesta cursa, com ara llebres o control exacte de xip a la sortida (només n'hi ha a l'arribada), però la relació qualitat/preu val molt la pena i t'estalvies gentades. Total, que sense conèixer per a res el recorregut (tot i que havia vist que tenia força desnivell acumulat) he anat a provar-me al 100%.


L'aparcament i recollida de dorsal ha estat molt ràpid i fins i tot he aprofitat el guardaropia (que mai el faig servir si vé l'Astrid). Avui, per no carregar-la, he deixat la motxilla allà i després de menjar-me el meu entrepà màgic he sortit a escalfar. Fèia força fresca (9ºC), però és la millor temperatura per córrer jeje. Des d'aquell moment, he perdut a l'Astrid i no l'he vist fins mitja cursa, pobre!


A l'hora de sortir, ningú acabava de tenir massa clar des d'on i en quina direcció anava la cursa així que m'he col·locat a la meitat del grup sabent que em tocaria esquivar gent. Hi havia corredors de la cursa de 10 Km i de la mitja i per tant m'ha tocat esquivar força gent els primers 2 km. Com sempre, la gent "lenta" es posa a les primeres files i mai entendré perquè. Per sort, al no ser massa gent (600 entre les dues curses aprox.), de seguida he pogut agafar un grupet de bon ritme i anar trobant el meu lloc a cursa.


He mirat el rellotge al km 2 i portava 8:26, així que he decidit aguantar el ritme i veure el temps al km 5 (20:44) per tenir referències. De seguida ens han separat de la cursa dels 10 km i ens hem anat quedant sols ràpidament. Ens allunyàvem de Roda de Ter en direcció Vic per carretera. A molta gent no li agrada gens aquesta mena de circuits, però amb un dia com el d'avui (clar i fresquet), jo he disfrutat molt de les vistes de la plana de Vic. De seguida he atrapat a la primera dona (Anna Riera) però he vist que anava una miqueta millor i l'he deixat enrera al arribar a Vic. Ella portava un company/entrenador en bicicleta que li anava marcant ritmes i més endavant he vist com li preparava un refresc especial, quin luxe jeje.



He passat el Km 10 en 41:33 i he decidit no mirar més el rellotge fins el 15 per veure com anava. M'he guiat per les sensacions i regulant les forces en tot el tram de tobogans de la carretera de Vic a Manlleu. Aquí he anat atrapant corredors que poc a poc pagaven la fatiga. M'ha estat a punt d'arrollar un cotxe en una rotonda perquè el tràfic estava obert però bueno, ja hi comptava a l'inici de la cursa (alguns corredors s'han emprenyat molt quan han vist que no es tallaven les carreteres al trànsit). Finalment, al Km 15, en plena carretera portava 1h02'19. Era un temps lleugerament superior al que vaig fer el dia de la meva marca personal a Terrassa, però he decidit apretar fins el 20 i veure si m'hi podia acostar. Aquí he notat els entrenaments de sèries ràpides, on obligues al cos a apretar tot i estar cansat. M'he trobat força bé i he passat pel Km 20 en 1h21'30. Aquí estava mort i acabava d'adelantar 3 corredors pel simple fet de tenir un pelet més de força que ells, res més. 


Des d'aquest moment he vist que si apretava l'últim quilòmetre i 100 metres, podia batre la meva millor marca personal en mitja marató. Estava molt cansat i m'ha matat una petita pujada que hi havia abans d'entrar a Roda de Ter. Des d'allà tot era baixada fins els últims 100 metres i m'he deixat portar per la inèrcia. Allà hi havia l'Astrid fent fotos i al girar el darrer revolt he vist que fent un petit esforç baixaria de marca. Al final he entrat a meta amb el temps oficial de 1h26'02, que en temps real ha estat 1h25'54!


He aprofitat per recollir la bossa d'obsequis i baixar a la zona d'avituallament per menjar molta fruita i la botifarra que donaven. Després, he aprofitat un altre servei que normalment no uso perquè marxo a casa: la dutxa. Com que ens quedàvem a dinar per Vic, calia estar presentable, així que m'he dutxat i he sortit com nou del vestuari :) 


Per acabar la jornada hem baixat a dinar a Vic. Hem passejat pel casc antic on hi fèien castellers i després de mirar diversos restaurants, ens hem decantat pel que més gràcia ens ha fet i a omplir el pap. Un cop satisfets, a buscar una benzinera i cap a caseta! Ha estat una gran cursa que deixarà un bon record a la meva memòria. Ara el nivell d'exigència a les curses haurà de ser controlat per no arribar cremat al dia clau :)


Distància real: 21.097 m. (140 mD+)
Temps oficial: 1h26'02''
Temps real: 1h25'54'' (04:04 minuts/Km)
Posició: 33 de 254 finishers (15 de 72 en la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "The Gambler" de Fun

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/XXIXMitjaMaratoRodaDeTer102012

1 comentari:

Arxiu del diari

Sobre el viatger