diumenge, 9 de març del 2014

09/03/2014 - II Trail Berga Resort -

El despertador ha sonat a les 5:50! Ho tenia tot preparat de la nit anterior per agilitzar el procés, així que he fet un petit esmorzar i he sortit. El viatge ha estat tranquil, sense trànsit, ni controls policials i he arribat al Berga Resort a les 7 tocades. Un timing perfecte perquè encara hi havia força aparcament. Les temperatures eren baixes al llarg de tot el camí però es preveia un dia calorós, així que no tindría problemes!

He pogut recollir el dorsal sense cues, i m'han avisat de que havia de tornar per ensenyar el material obligatori. Està bé que ho controlin, però alguna gent ho ha ensenyat i després ha corregut sense ell! Potser es podria tornar a controlar a mitja cursa o a l'arribada si fés falta. L'avantatge avui és que al sortir des d'un resort, teníem una bona sala d'espera i uns lavabos fantástics que he usat abans de tornar al cotxe a preparar-me!

Al final he decidit sortir amb el paravents posat i la ronyonera amb el bidó, manta térmica i mòbil. No calia la motxilla sencera jeje! Puntuals a les 8 han donat la sortida després de fer-nos 5 cèntims del circuit. El grup s'ha anat estirant i jo he agafat ritme tranquil ja que la distància era força llarga pel que portava entrenat! No volia patir massa al final :)

Fins al primer control ens ha tocat pujar un bon desnivell per escalfar motors abans de baixar per una pista forestal fresqueta fins arribar al pont El Pedret (Km 6). Ens han llegit el dorsal amb un QR i hem enfilat la major pujada del circuit. Portava 32' i anava fresc!

De seguida hem enfilat amunt en direcció al cim de la prova, on hem passat per uns prats verds preciosos abans d'enfilar la baixada. Les vistes del Berguedà són genials des d'aquell punt, totalment recomanades! Aquí han començat els problemes de marcatge per alguns corredors, ja que a mitja baixada per la pista s'havia d'agafar un corriol a mà dreta indicat amb una cinta i molta gent se l'ha passat. El problema és que s'anava més ràpid per la pista que pel corriol i encara ens ha adelantat gent per haver seguit el camí incorrecte :s Més endavant, fins i tot he avisat uns corredors per a que agaféssin el camí bo i m'han engegat: un d'ells ha fet top10 i ni tan sòls ha passat pel següent control! Tots ens podem equivocar i perdre'ns, però si t'ajuden a trobar el camí correcte i ho ignores, deixa de ser fortuït!!

Al arribar al segon control portava 1h20' i tocava un terreny trencacames durant uns 6 Km. Hem passat per corriols ben macos on es podia córrer prou bé però calia mirar atentament on hi havia cintes per no pèrdre's. Hem arribat amb alguns corredors més al següent control (Km 15) amb un temps total d'1h38'. Fins aquí anava molt bé i ens han fet fer un gran bucle amb més pujades i baixades fins enfilar l'ascens de nou al control de Corrubies (Km 18). Aqui ja no els funcionava massa bé el QR i apuntaven a mà els nostres dorsals per si de cas!

Les posicions anaven variant poquet i sempre m'he mogut al voltant dels 30 primers. Just aquí ens ha atrapat la primera noia, i ja no l'he vista més perquè anava com una bala jaja! Ens ha tocat acabar de pujar una mica durant 1 Km, que se m'ha fet una mica llarg, i després hem iniciat la gran baixada d'uns 5 Km cap al riu! Era un tram força empinat però es podia córrer més o menys bé anant amb compte. De cop m'he començat a trobar 4 o 5 corredors de la cursa curta pujant en direcció contrària i m'he preocupat per si m'havia perdut. Ells semblaven convençuts de que havien de pujar per allà, i jo tenia clar que havia de seguir baixant així cadascú ha seguit el seu camí (al final sembla ser que ells s'han equivocat).

Finalment he aparegut de nou a un tram de pista forestal ample, on m'he trobat altres corredors de la cursa curta que anaven bé. D'aquí fins al control sabia que no havia de patir perquè tot era pista així que he posat un ritme de creuer però les forces ja anaven força justes. Ho he notat tan bon punt el terreny ha deixat de ser favorable per convertir-se en pla jaja. Les cames anaven molt justetes així que tan bon punt he arribat al darrer avituallament (Km 27), m'he aturat 2 minuts a menjar i beure bé. Portava un bon temps de 2h50' aproximadament!

Allà he escoltat com alguns membres de l'organització comentaven que hi havia gent que s'havia perdut (de la cursa curta i de les infantils) però bueno, res greu perquè en algun moment se n'han adonat i han girat cua per seguir el camí bo. La meva intenció era acabar fort els darrers 4 Km de pujada, però les meves cames han decidit que no seria possible. Em falta força entrenament per arribar bé després de tants quilòmetres, així que m'he dedicat a seguir un corredor que m'ha adelantat a l'avituallament fins que el cos ha dit prou.

A la darrera part de pujada he començat a acusar el cansament, la calor i un inici de rampes als isquios i he hagut d'aturar-me a caminar una mica. Tots anàvem més o menys igual perquè el final ha estat dur, però tan bon punt he vist que arribàvem al cim i només faltava la baixada cap al Resort, he tornat a córrer controlant les cames. Hi havia un bon grup de nois i noies animant i els he fet cridar ben fort abans d'entrar a la zona d'arribada, plena de gent i d'ambient!!

A l'entrada de meta, comprovació del dorsal i a recuperar forces amb un bon avituallament. Tenia molta gana i he menjat força la veritat. Quan ja m'he recuperat una mica, he anat al cotxe a buscar la roba i he aprofitat que teníem unes bones instal·lacions per fer una dutxa recuperadora abans de tornar a casa. L'ambient ha estat genial, amb animació final per totes les curses i en un lloc fantàstic. Això sí, he patit molt els darrers 4 Km de pujada per la manca de tirades llargues, però en general, les sensacions han estat molt positives!!

Aquesta setmana poc volum i suau per preparar la cursa de la setmana vinent a Ullastrell, un clàssic del meu calendari personal :)

Distància real: 30500 m. (1500 mD+)
Temps real: 3h16'47'' (6:27 min/km)
Posició: 32 de 109 participants

L'Avi Salmó escoltant "X You" d'Avicii

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/IIBergaTrailResort32014