Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimecres, 11 d’abril del 2012

11/04/2012 - Córrer o Morir (Kilian Jornet) -


Título original: Córrer o Morir
Editorial: Now Books
Any: 2011
Nº de Pàgines: 273


Fa temps que no puc viatjar amb cap llibre, però és que la lectura de tauleta de nit (3 o 4 nits en setmana) és un llibre més o menys dens en anglés i m'està costant, i la lectura de tren s'ha traslladat a finalitzar la col·lecció completa de còmics que de petit no vaig llegir, així que tinc molta feina jeje.


Per casualitat, al final m'he decidit a llegir el llibre del Kilian Jornet per veure quines sensacions ha obtingut ell al llarg de la seva vida esportiva a la muntanya. L'autor és un jove molt reconegut en el món de les curses de muntanya i l'esquí de muntanya, i un referent nacional i internacional per a tots els amants d'aquestes disciplines. No m'imaginava que estaria escrit d'aquesta manera, però suposo que ha volgut plasmar les seves sensacions personals més que descriure les diferents aventures que ha viscut amb detall. Ho trobo lògic per evitar fer-se pesat amb detalls de curses i travessies, però a mi, personalment, em fèia gràcia conèixer més a fons cada aventura!

Al seu favor haig de dir que les pàgines es llegeixen amb molta velocitat i aconsegueix transmetre completament les seves sensacions a cada punt de la història. Té moments èpics, moments tristos, moments intensos i sobretot molts moments de joia i felicitat. M'ha permés viatjar varis punts del planeta, cada cop amb una aventura diferent i descobrir com viu cada experiència l'autor. Ell vol remarcar el seu amor per les coses que fa i l'entorn, però en el fons és un competidor, sovint només amb si mateix. Això ha esperonat a moltíssima gent a provar-se a si mateix i per això ha crescut tant el volum de gent i proves relacionades amb llargues distàncies a la muntanya (trails i ultra-trails). Jo m'incloc entre ells, ja que tinc ganes de tastar el sabor d'aquest tipus de proves, on a part de competir amb altra gent (al final amics), t'has de provar a tu mateix, al teu cos i sobretot a la teva ment!

Retornant al llibre, està estipulat en capítols explicant les vivències a les diferents proves on ha participat en Kilian. La seva evolució, partint d'unes anècdotes infantils, les seves pors i la seva mentalitat per arribar on està ara mateix. Només puc acabar dient que en cada aventura que va començar, es va fixar una meta i va lluitar per aconseguir-la, a vegades amb èxit, a vegades sense tota la glòria però donant-ho tot. Aquest és el veritable missatge, estimar, gaudir i lluitar pel teu objectiu. Una lectura ben motivadora i molt ràpida!

L'Avi Salmó escoltant "Summer of 69" de Bryan Adams

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger