Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 9 de desembre del 2012

09/12/2012 - 34ª Cursa de Sant Andreu -


En teoria havia de descansar dues setmanes completes després de la Marató de Donosti. Això posava el plà d'entrenament jeje. El problema és que al laboratori ja portàvem des de l'any passat amb les ganes de participar en aquesta cursa del barri de l'Óscar. Quan encara era gratuïta (és a dir tots els anys anteriors) les inscripcions s'acabaven de seguida i per això no ens havíem pogut inscriure a temps l'any passat. Per fortuna o per desgràcia, segons com es miri, aquest any s'havia de pagar per cobrir despeses de cronometratge (7€ si tens xip propi). Això ens ha permés apuntar-nos a uns quants membres del laboratori que hem anat a córrer amb l'excusa de tastar després els famosos xurros/porres de la Marisa (local conegut al barri es veu :P).




Després de tot el que havia burxat l'Óscar amb la cursa, resulta que no s'ha apuntat a córrer! Això sí, no li hem perdonat i l'hem fet matinar per reunir-se amb nosaltres, els corredors, a les 8:20/8:30 a la zona de sortida. La Lou tenia el meu dorsal, ja que em va fer el favor de recollir-lo dimecres passat. Al final, l'Astrid i jo hem anat en tren a BCN per evitar problemes d'aparcament, i el que no esperàvem és que estiguèssim només a 3/4ºC! Fèia una rasca important. Un cop reunits, hem començat a escalfar i uns 15 minuts abans de l'inici, ja m'he quedat desabrigat! Hem descobert que tenia un dorsal de color vermell, i preguntant als organitzadors m'he assabentat que sortiria d'un calaix "especial" de corredors ràpids (devíem ser uns 200). Fantàstic!









A cinc minuts de l'inici ja m'he col·locat a la zona de sortida i he deixat a la Lou a la part de darrera. Hem sortit ràpid, com ha de ser en una cursa curta i m'ha costat agafar el ritme (sempre em passa). Això sí, no he tingut ni un sòl entrebanc ni problema d'espai. M'he posat com a referència un grupet amb un nen d'un club local que sabia que em portarien a bon ritme. En una de les avingudes he vist al grupet d'animadors (Ed, Óscar i Astrid) que anaven a buscar lloc a la xurreria. Amb el pas dels quilòmetres m'he anat trobant millor i poc a poc la gent anava perdent forces. Entre el km 3 i el 4 he sobrepassat el crack jove i he vist el que he suposat que seria la primera noia al davant. M'he decidit a atrapar-la i mantenint la velocitat l'he acabat sobrepassant abans del darrer gir des del carrer Gran de Sant Andreu cap a l'arribada (resulta que era la guanyadora de la Cursa de la Mercè!). Aquest darrer tram se m'ha fet llarg perquè picava lleugerament cap amunt. De totes formes, no he fet un darrer sprint mortal per atrapar 3 corredors que portava davant, anava justet i no calia forçar més del compte. El temps ja era molt millor del que volia (sub-20'), ja que he acabat en 18'19''. Impressionant!






He recollit la bossa del corredor i he anat a buscar una zona on fer algunes fotos a la resta de gent que coneixia. El primer en passar ha estat el Víctor, germà de la Laura (que ha arribat després). Finalment, tancant la cursa venia la Lou amb una altra noia. Resulta que la Marta, que també havia de córrer, venia justa amb el metro, li han parat i ha arribat amb la cursa començada, així que no ha pogut participar. Almenys ha pogut bescanviar el xip-blanc per la bossa amb el tiquet per la botifarrada :)





He parlat una mica amb la Laura, que fèia molt que no quedàvem i després hem anat a preguntar quan es podia recollir la botifarra. Resulta que ja s'estaven servint a dins del club! Hem anat directament allà i ens ha anat de conya ser dels últims perquè no hi havia gens de cua i ràpidament hem aconseguit una taula on seure (els del primer torn ja marxaven jaja). Això sí, fèia un fred important i la roba d'abric la teníen el grupet que estava a la xurreria xD Tan bon punt hem menjat la botifarra, hem anat caminant cap al local de la xocolata i xurros. Allà ens hem reunit amb la resta i hem fet el tercer esmorzar jaja. Se'ns ha unit l'Ester, que ha vingut a esmorzar amb nosaltres! 



Per acabar la jornada matinal, hem fet un passeig pel barri, la seva fira, alguna paradeta i la visita a la fábrica que donava treball a tot el barri en els seus inicis. Ha estat interessant! Ara toca preparar-se per disfrutar la setmana vinent a la cursa de muntanya de la meva ciutat, amb un circuit conegut i que no entreno des d'abans de l'estiu jeje, aniré a disfrutar i prou!

Salut,

Distància real: 5.000 m. (36 mD+)
Temps oficial: 18'21''
Temps real: 18'19'' (03:40 minuts/Km)
Posició: 36 de 882 finishers (36 de 565 en la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "The Lucky One" de Taylor Swift


Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/34CursaDeSantAndreu122012 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger