Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 25 de desembre del 2012

25/12/2012 - 30ª Pujada a la Mola per Nadal -


L'any passat vaig descobrir aquesta cursa no competitiva. Vaig veure que un amic havia penjat una fotografia al Facebook i em vaig dir que la faria l'any següent. És una cursa curta, dura, al costat de casa i en un entorn plenament conegut. El que no esperava és que m'agradés tant l'ambient!



I és que durant les festes nadalenques estem habituats a menjar i menjar, sortir d'un àpat i pensar en el següent. Per tant, què millor que començar el matí del dia de Nadal compartint un ascens a la mítica muntanya de La Mola (1104 m.). Suposo que pels que no són nous els semblarà extrany, però el que he trobat a faltar sobre aquesta caminada/cursa no competitiva és informació. A la web dels organitzadors no hi havia res fins el darrer cap de setmana, ni circuit, ni directrius, ni preus, etc. Buscant per altres vies vaig trobar informació de l'horari de sortida, el possible circuit i un preu d'inscripció. Imagino que qui vol venir, ja sap com fer-ho :)



Les inscripcions es fan el mateix matí a la zona de sortida (Can Robert) i cal anar-hi amb temps per agafar dorsal (no conec ningú que es quedès sense, però per si de cas). Jo al final he enganyat al meu pare per a que vinguès i així fés una mica d'exercici abans d'anar al dinar familiar. Hem aparcat a l'urbanització i un cop feta la cua del dorsal, encara sobrava temps per començar a escalfar.



M'he trobat amb l'Àngel, el seu germà i l'Oriol, que m'ha dit que venia perjudicat de la nit anterior jaja. Hem escalfat una mica tard per agafar ritme. No fèia fred i es preveia un dia genial per córrer muntanya amunt. Com que tampoc anava amb l'esperit 100% competitiu (no havia entrenat res), m'he col·locat força enrera a la sortida i els primers minuts per la pista forestal, he anat avançant gent a tort i a dret. Crec que m'ha anat bé no sortir davant per no petar abans d'hora!



Després de 2 revolts, el grup de gent ja estava estirat i cadascú anava agafant el seu ritme sense problemes. He anat passant gent i just abans del primer descanset abans d'arribar a Can Pobla, he atrapat a l'Oriol. Ens hem saludat i l'he deixat enrere prou ràpid. Em trobava bé i ell no, però de totes formes, li he dit que m'atraparia si petava més amunt :) Al arribar a la cadena de Can Pobla, hi havia el meu pare fent les fotografies, hem quedat que m'esperava allà per quan baixès!



En aquell moment ha arribat l'únic tram de baixadeta que té la cursa, per unir Can Pobla amb el Camí dels Monjos per la pista forestal. Un cop allà, gir a l'esquerra i començaven les rampes dures de veritat. A mi se m'ha acabat el córrer allà. He fet trams caminant ràpid, mans als genolls i esbufegant de valent jeje. Quan el cos tenia un respir, fèia un trosset al trot. Hem anat enfilant amunt, amb tota mena de trams (pedra, arrels, escales...) fins superar el primer tram de pedres amb revolt. Allà he pogut tornar a córrer una mica en el tram dins del bosc i he atrapat algun altre corredor. Finalment, quedava l'últim ascens per la corva de pedres llises on fan caca els ases (mítica zona en la pujada a la Mola jeje). Allà he mirat avall a veure si vèia l'Oriol, però res. 



Ja només quedava l'últim tram cap al cim. Les forces anaven justes i simplement m'he dedicat a seguir caminant-corrent seguint el noi que portava davant. Realment no queden masses forces quan arribes a dalt jeje. La millor sorpresa ha estat veure l'ambient que hi havia a l'arribada! Tot just mirant cap a l'Ermita hi havia un canal/passadís de gent formada per organitzadors i animadors que fèien de l'arribada un lloc preciós. He creuat la zona d'arribada en uns 27' aprox. Mai havia intentat pujar corrents a La Mola, així que no sé quines eren les meves possibilitats reals, però estic molt content amb el temps! Fèia moltíssim temps que no pujava allà dalt :)



De seguida he recuperat l'esma (és una cursa curta) i m'he posat al passadís de gent per animar els que seguien pujant. Al cap d'una estoneta ha aparegut l'Oriol, i una mica més tard el germà de l'Àngel i ell mateix. Arribant una mica ofegats però complint l'objectiu de fer cim en un bon temps :) A mi m'ha encantat l'experiència, i a poc que pugui, repetiré l'any vinent!!



Un cop al cim, he acabat de pujar fins l'ermita a gaudir de les vistes i per no agafar fred, he començat a baixar corrents suau (no vull fer-me mal al genoll). Ells anaven amb amics/familiars així que ens hem acomiadat! Molta gent baixava corrent de forma intensa i els he deixat passar a tots, jo anava ben tranquil jeje. A Can Pobla, m'he trobat amb el meu pare i hem baixat a peu cap a Can Robert. A mitja baixada ens hem trobat amb l'Oriol, que ha baixat pel camí més recte, i ens hem fet unes fotos!



A la zona de sortida ens esperaven unes coques ben bones, una mica de cava i refrescos. Hem menjat una mica i de seguida hem anat a buscar el cotxe per dutxar-nos i posar-nos a punt pel dinar de Nadal. Un matí ben aprofitat i amb excusa per poder menjar de tot :)

Distancia real: 3750 m. (465 mD+)
Temps oficial: 27'05'' (7:13 minuts/Km)
Posició: 51 de 475 finishers

L'Avi Salmó escoltant "De Novo Adagio" de Alicia Keys


Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/30PujadaALaMolaPerNadal122012 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger