diumenge, 16 de març del 2014

16/03/2014 - III Cursa de Muntanya d'Ullastrell -

Quan les coses es fan bé, la gent respón i les curses s'omplen. Per això quan van obrir les inscripcions no vaig dubtar pas a apuntar-me a una de les meves proves favorites prop de casa. Un bon ambient, un circuit assequible, sense perdre tot el dia i amb una grandíssima bossa del corredor!!

Un cop més, he comptat amb el grup incondicional de suport format pels pares als que soborno amb part dels premis post-cursa jeje. Així que un cop els he recollit aquest matí, hem enfilat cap a Ullastrell amb temps per evitar aparcar molt lluny del poliesportiu. Hem arribat cap a les 9 i els pàrquings habilitats estaven força plens, així que he aparcat a peu de carretera. La recollida del dorsal ha estat ràpida i ens ha sobrat temps per esmorzar al bar del pavelló. El dia es preveia calorós però no m'he tret el paravents fins el tret de sortida, ja que bufava un airet força fred!

Després de saludar a alguns coneguts com l'Esteban i el Cesc, hem anat cap a la zona de sortida i he escalfat una mica. Mentre estirava, m'he trobat a l'Albert i al Miguel i hem comentat la jugada i el circuit. De seguida s'ha fet l'hora de posar-se a la sortida i he començat a flipar quan he vist alguns dels personatges que s'estaven col·locant a les primeres 3 files!!! La gent no és gens conscient d'on s'està ficant i del risc que comporta per a tothom!! Si saps que no vas ràpid, no passa res per sortir des de darrere, aniràs molt més còmode i no rebràs cops!

Jo tenia clar que volia sortir tranquil ja que aquesta setmana he entrenat molt suau per recuperar-me dels 31 Km de la setmana passada! La cursa té un circuit molt ample fins al Km 4, així que hi havia temps d'anar agafant el ritme bo. Hem sortit pels carrers d'Ullastrell amb el grup estirant-se just abans d'entrar a la pista forestal que fa de primera baixada. La gent s'emociona molt i surt molt ràpid, sense saber el que els espera al final de cursa. En aquest cas, l'experiència és un grau i m'he quedat força enrere sense forçar gens el cos ni les cames! Devia anar al voltant dels 50 primers, però a les primeres rampes (Km 3-5) ja he deixat força gent tocada al darrera. Poc a poc he anat entrant en ritme i m'he dedicat a seguir la que suposava que era la primera noia. He atrapat a l'Albert, una mica justet, i li he donat ànims!

Finalment, després d'unes baixades per corriols amb grans vistes i la darrera pujada forta on em faltava l'aire, hem arribat a l'avituallament. Aproximadament estàvem a meitat de cursa i m'he aturat uns segons a beure. Sabia que faria calor més tard i una mica d'aigua m'aniria bé!! A partir d'aquí, he anat a ritme per les pistes en baixada agafant un ritme de creuer força alt i veient de lluny la resta de corredors sense poder-los atrapar. Anàvem tots a un ritme força semblant :) He mirat el crono i m'ha semblat que anava algo millor que l'any passat, la qual cosa m'ha sorprès!

Quan hem abandonat la pista ampla per entrar als corriols que baixen fins la riera, m'he trobat bé i he acabat atrapant 2 corredors en baixada més o menys tècnica. La meva pitjor part normalment jaja. Al final, al arribar a la riera he acabat de passar un altre corredor i m'he posat darrera la primera noia. Després dels tradicionals salts pel riu, quan hem enfilat la rampa per sortir de la riera l'he passat (potser massa dora). Aquest any estic molt content perquè tot el següent tram de corriol l'he pogut fer corrents fins arribar a la pista.

Això sí, allà hem trobat el gran mur, que si bé no es llarg, sempre ens fa patir a tots perquè hi arribem massa forçats! He pujat corrent molt lentament, i això ha fet que la noia em tornès a passar ja que duia un ritme molt més constant. M'he obligat a seguir-la com a referència però m'ha costat molt. Després del primer descans amb baixadeta, tocava la segona rampa, on m'he trobat una mica millor. Finalment, després d'un nou tram de corriol i baixada suau on es pot recuperar l'aire, hem iniciat l'ascens final cap al poble. Aquí és on hem acabat de recollir cadàvers de la cursa!

Fèia força menys calor de la que m'imaginava i he pogut pujar tot aquest tram corrents darrera un company. A la llarga recta que puja fins al trencall hem deixat alguns corredors enrera que anaven massa justets. Hi havia força públic en aquella zona, i tan bon punt hem girat a mà esquerra, he fet un canvi de ritme més, sabent que el que quedava ho podia fer bé. A la darrera rampa per pista, on es concentra tot el públic i on tenia els fotògrafs, he atrapat un altre corredor i l'he passat força bé. Tenia força i ho he donat tot per l'asfalt per intentar acostar-me als de davant.

Al final, tant la noia com un altre corredor han entrat per davant meu però quan he vist el meu temps, baixant més d'un minut el de l'any passat, m'he alegrat moltíssim. No estic fent grans entrenaments i en canvi els resultats milloren, amb el qual es demostra que amb constància, les coses van sortint i no cal patir!!

Definitivament, he aprofitat que no hi havia cues enlloc i he recollit la bossa del corredor ràpidament (pa, ví, ous, etc...). D'allà, tocava anar a buscar la botifarra i un parell d'ous ferrats acabats de fer per als acompanyants jeje. Cal cuidar els supporters :P M'ho he passat molt bé i ara toca preparar-se pels nous reptes!!

Distància oficial: 11000 m. (370 mD+)
Distància real: 10700 m. (400 mD+)
Temps real: 50'35'' (4:44 minuts/Km)
Posició: 17 de 405 finishers (450 inscrits)

L'Avi Salmó escoltant "Lose Yourself to Dance" de Daft Punk

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/IIICursaDeMuntanyaDUllastrell32014

1. David, gracias por tu comentario en el blog! Ahora mismo le pongo la L que falta jajajaja.
    Por otra parte no sabía que habían cambiado el circuito , así entonces hemos mejorado algo no?
    Y para acabar no te podrás quejar de tu carreron eh? Después de 30 km la semana anterior te cascas otra carrera a un muy buen ritmo! Me alegra verte por estas carreras.
    Si quieres algún día salir a entrenar por aquí en Terrassa Nos ponemos en contacto ( estoy en Facebook o por aquí mismo)
    Nos vemos en la próxima crack!!!!!