Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 6 de desembre del 2011

06/12/2011 - XXX Pujada al Castell de Castelldefels -


En teoria no hi havia cap competició prevista fins a finals de més amb la cursa de muntanya de Terrassa, però certs aconteixements a la feina han permés aquest petit test de velocitat.


La setmana passada, l'Oscar, un company de laboratori, em va comentar que a la festa major del seu barri fèien una cursa de 5 km i que podíem anar a córrer. Quan vam mirar d'apuntar-nos, estaven les inscripcions plenes (amb les curses gratuïtes ja se sap). Total, que comentant-ho pel laboratori, unes quantes persones es van animar i vaig buscar una opció B: la cursa d'avui, també gratuïta.

D'aquesta forma, en aproximadament 10 dies l'equip de l'IDAEA va entrenar-se per poder completar els quasi 5 km d'avui. La primera sorpresa va ser rebre el correu del meu jefe dient que s'apuntava, així que tothom estava motivat i la veritat és que ens ho hem passat bé, tot i que per algun d'ells potser la prova ha estat un pelet dura.

















La distància real jo la situaria al voltant dels 4.7 km, però és cert que tenia 3 pujades importants que per la gent poc acostumada a córrer, eren dures. Havíem quedat per recollir el dorsal amb temps, i ens hi hem presentat tots menys l'Anuar. Ens hem preparat, i després de tornar cadascú als seus cotxes per deixar les motxilles, hem escalfat una mica.
















A la sortida, jo m'he col·locat una mica més endavant perquè he vist que el primer carrer era força estret. Ells han sortit més tranquils per la zona de darrera. L'inici ha estat força caòtic, perquè hi ha hagut una sortida falsa, amb arrancada i frenada als 2 metres jaja. La gent s'ha emprenyat força. Per sort, de seguida s'ha arreglat i hem sortit tots força ràpid. M'ha tocat remuntar per tot arreu, esquivant la gent que sempre vol sortir davant i després no corre molt (cada dia ho entenc menys).


















La primera pujada llarga entre el Km 1 i 2 m'ha anat bé perquè he avançat força gent. Després m'he dedicat a conservar una mica a la baixada, però just abans del Km 4 m'he endut la gran sorpresa, amb una rampa tobogan molt bèstia que m'ha deixat les cames llestes. Sabia que els últims 500 metres acabaven en pujada, així que he mirat de guardar forces i m'he unit a un grupet de 3 corredors veterans fins allà. Al girar la darrera rotonda i enfilar la pujada al castell, cadascú ha fet el que ha pogut. Un dels veterans ha tirat endavant, mentre que els altres dos i jo ens quedàvem uns metres enrera. Jo anava molt just i no he pogut apretar més, però mantenint el ritme he acabat el tercer del grupet amb un temps de 17'44'', acabant a la posició 34 de 625.

Per mi era una cursa curta, però volia veure com arribaven els companys així que he sortit de la zona de boxes amb la beguda que ens han donat i m'he reunit amb l'Astrid, que ens ha acompanyat en qualitat de fotògrafa. El temps anava passant i no vèia ningú de l'equip, fins que, per sorpresa meva, ho haig de reconèixer, el primer en aparéixer ha estat el jefe! Amb un bon ritme de pujada, ha acabat amb un temps de 27'30''. Tot seguit han arribat l'Ed amb 27'58''; l'Esther amb 28'00'' i l'Óscar amb 28'30''. Aquí ja s'havia format una cua a l'arribada perquè anaven apuntant un a un el temps de cada corredor i s'ha fet embut.
















Uns minuts més tard han entrat la Marta amb 30'00'', la Núria amb 34'02'' i la Lourdes amb 35'02''. Tots ells per davant dels últims classificats, membres de l'equip dels Futgolitos (que eren el rival a batre jeje). La veritat és que per tots ells ha estat un bon esforç preparar-se en tan poc temps i segurament els ha costat arribar a meta, però té molt mèrit el que han fet!
















Per acabar, hem deixat que tothom es recuperi mentre estiràvem i hem baixat al centre del poble a canviar-nos i passejar una mica per la fira de festa major. Ja havíem pactat que aniríem a dinar tots junts a un Asador-Pizzeria Uruguayo a la vora de la platja que coneixia la Lourdes així que hem fet temps fins la 13h. Hem menjat molt bé sota un solet ben agradable i després ja hem tornat a casa, cadascú a recuperar-se!
















Un bon test de cames i una bona prova per l'equip olímpic. Veurem si amb l'empenta del jefe, participem en alguna altra cursa com equip IDAEA i aconseguim unes equipacions (avui hem estat negociant-ho jeje).

Distància real: 4700 m. (100 mD+)
Temps real: 17'44'' (3:47 minuts/Km)
Posició: 34 de 625 finishers (20 de 192 de la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Champagne y fresas" de Zenttric

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/XXXPujadaAlCastellDeCastelldefels


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger