Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 9 de juny del 2013

09/06/2013 - Volta a la Cerdanya d'Ultrafons: CMC 35 Km -


Vam pujar cap a la Cerdanya ahir amb l'Astrid. El dia s'havia llevat molt gris i plujós amb tormentes intenses a Sabadell, així que vam decidir sortir cap al migdia. Finalment arribàvem a l'hora de dinar a Puigcerdà i vam anar directament a la plaça central. Després, entre pluges intenses i més núvols, vam anar a fer un tomb per reconèixer el darrer quilòmetre que hauria d'afrontar a la cursa. Deu ni dó, les pujades que ens esperaven a Puigcerdà, una bona traca final jeje. Tot això ho vam fer abans d'instal·lar-nos a l'hotel de Soriguerola!



Mentre l'Astrid descansava vaig sortir a fer una volta per veure el camí que hauria d'agafar aquest matí fins a Alp. La meteo donava una treva i vaig poder grabar una mica l'entorn amb sol i tot. De totes formes, a totes les muntanyes del voltant es vèien les cortines d'aigua descarregant! Finalment vaig tornar a l'habitació i ens vam preparar per anar a Alp a recollir el dorsal i escoltar el briefing de la cursa. Em vaig trobar amb força cua per recollir el dorsal però és el normal quan fas com tothom, anar-hi mitja hora abans del briefing jeje. A més, vam tenir mala sort perquè tots els que teníem davant eren de la fila de cognoms de la A a la L, mentre que l'altra fila (M-Z) estava buida!! Mentre fèia cua em vaig trobar amb el Mia, i vam parlar una mica. Després, ja amb la bossa del corredor a la mà també vaig trobar-me amb l'Albert i vam anar junts cap a l'auditori pel briefing. Allà ens van informar dels perills de la cursa i de les possibles condicions climàtiques, fent especial menció a la roba que podria ser necessària (no hi havia material obligatori). Després, vam anar al super a acabar de comprar el meu esmorzar per demà i a sopar a l'hotel!



Aquest matí m'he llevat amb una mica de mal de panxa pel sopar d'ahir, però amb ganes de cursa. Després de tota la setmana refredat i fins i tot passant alguns dies a casa, tenia ganes de sortir. El primer que he fet ha estat mirar per la finestra si plovia o no. De moment semblava que aguantava. Ja vaig deixar-ho tot llest ahir al lavabo per evitar molestar més del compte a l'Astrid, així que m'he vestit i he sortit camí d'Alp escalfant. Eren uns 3 Km de carretera i fèia força fresca així que he anat trotant. A mig camí m'ha passat un cotxe que anava cap a la cursa i s'ha ofert a acompanyar-me! M'ha fet un gran favor ja que així no he arribat tant cansat a l'inici, ja que encara no havia esmorzat :) 



Un cop al pavelló ha començat el debat intern: porto motxilla o no? Plourà o aguantarà? Tindré fred? Havia carregat força coses cap a Alp, així que si podia deixar alguna cosa a l'organització per a que ho portèssin fins a Puigcerdà m'aniria bé. He anat mirant el cel moltes vegades intentant esbrinar quina seria la meteorologia que ens acompanyaria avui. No tenia mala pinta del tot, però a la muntanya mai se sap i no han parat d'avisar-nos que al Cap de Comella (punt més alt de la cursa 2070 m.) estaven a 0ºC!! Finalment he optat per quedar-me la gorra goretex, el polar i el paravents lligats a la cintura i el cinturó amb el bidó, la càmera i algo de menjar. Si plovia estaria preparat jeje. Després, la gorra s'ha quedat tota la cursa a la butxaca del polar, que tampoc s'ha mogut de la cintura així com el paravents jeje. M'he trobat molt bé amb el maillot i els manguitos, així que simplement ho he carregat per seguretat!



Uns 20 minuts abans de començar he passat el control de dorsals i he estat al recinte de sortida gravant una mica l'ambient. Finalment, s'ha donat la sortida i tothom ha sortit ben ràpid com passa sempre. He anat agafant posicions però sense estrés, no volia malbaratar energies. Els primers 3-4 Km permetíen anar corrents exceptuant els punts d'embut que es fèien al voltant dels bassals, tanques de bestiar o filats. De totes formes, no hem trobat grans problemes d'embussament. He anat intercanviant posicions amb l'Albert al llarg de tota la pujada, ja que ell m'anava avançant a les parts més dures i jo recuperava a les més "corribles" jeje. Fins al Telecabina d'Alp 2500 (km 8) hi havia 3 o 4 parts que les he hagut de fer caminant però m'ha encantat l'ambient de gent que hi havia en aquell primer avituallament. Una bona claca animant a tots els corredors que donaven energia per continuar! Havia comptat arribar aquí al voltant d'1h i he fet 58:30, encara estava dins de temps. Aquí he coincidit amb l'Albert menjant una mica i de seguida hem arrencat cap amunt, quedava la part més dura fins al Cap de Comella.



El primer tram per pista m'ha agradat perquè he pogut córrer una mica i avançar gent. No s'havia de pujar per aquí segons el track original, però m'ha anat bé fins que han començat les rampes dures de veritat, on m'he quedat força clavat. No tenia força i m'ha passat gent simplement caminant més ràpid que jo. L'ascens fins al camí original de dalt se m'ha fet llarguíssim pels prats empinats, sort que l'entorn era preciós i el temps seguia aguantant. Finalment hem sortit a una pista forestal on he pogut tornar a córrer una mica fins arribar a l'avituallament del cim. Fèia fresca però com que baixàvem ràpidament, no m'he hagut d'abrigar més. Portava 1h33', només 3 minuts per sobre de la previsió!

El descens també era per un camí alternatiu: directament per una pista vermella de les pistes d'esquí. Un prat relliscós molt empinat i on calia vigilar on posaves els peus i cuidar els genolls. Almenys no m'han fet mal i hem arribat més ràpid a la part de la carretera, on ens han fet passar per sota un túnel per agafar uns corriols de baixada força còmodes. Aquí m'he trobat bé i he tornat a avançar gent fins a l'avituallament del Refugi de la UEC, just abans d'arribar a La Molina. De nou he tornat a veure l'Albert uns metres per davant. Ens quedava remuntar uns 300 metres de desnivell fins al Pla de les Forques. Aquí també ens han variat una mica el recorregut d'ascens fent-lo menys recte i més llarg. El primer tram hem pujat per prats fins a la carretera, i després hem agafat una pista forestal on he aprofitat que anàvem caminant per menjar de les meves provisions. Quan m'he trobat amb forces, he començat a córrer pensant que a dalt hi trobaria un tros força planer. Ha estat un error jeje. Aquí sí que m'ha matat del tot el canvi de recorregut, perquè en comptes d'anar per la pista forestal, més còmode per mi, ens han fet pujar i baixar per dins del bosc. Més agreste, més salvatge i bonic, però impossible per agafar un ritme de cursa, almenys per mi!

Quan finalment hem tornat a la pista, he aconseguit posar una marxa constant de ritme i he deixat enrera força gent que ja anava tocada. Les meves cames tampoc estaven massa bé però al refugi de Vilallobent, abans de la baixada pronunciada he agafat energies obligant-me a menjar un entrepà. Portava algo menys de 3h de cursa, més o menys el previst. He sortit d'allà disposat a arribar en condicions als 5 darrers quilòmetres d'asfalt fins a Puigcerdà. Era la zona que se'm podia donar millor! El problema ha estat que només enfilar el corriol enfangat de baixada cap a Vilallobent, ens hem trobat un corredor lesionat que no podia caminar. Evidentment ens hem aturat tots els corredors que l'hem vist i hem trucat a l'organització fins que hem pogut determinar la seva posició. La seguretat per davant de tot! Quan hem représ la marxa, he fet de guia per un corredor entre tot el fangar que teníem al davant. Anàvem tots dos a un bon ritme i hem anat parlant i comentant la jugada. Aquell corriol no s'acabava mai i finalment ha arribat la desgràcia del dia. En una de les passes, he trepitjat molt de fang i se m'ha plegat el turmell fent-me força mal. M'he hagut d'aturar però com que sé que no és estrictament greu, he dit a tothom que passés endavant! Entre ells, hi havia el Marçal, un noi que vaig conèixer al març a la Cursa del Pic de l'Àliga, ens hem saludat i li he dit que apretés fins a meta!!

A partir d'aquí, la meva cursa ha canviat d'objectiu. El principal era arribar a la part asfaltada a veure si podia trepitjar bé i acabar corrents o no. Només em quedava 1 Km de corriol però se m'ha fet etern fent-lo coix i mirant bé on arrepenjava el peu. Finalment he entrat a Vilallobent trotant suaument amb petites punxades al turmell i tocat moralment. A l'avituallament he menjat i begut una mica i m'he decidit a finalitzar corrent el tram d'asfalt. M'ha costat agafar un ritme bo perquè les cames ja anaven molt justes i el peu em fèia una mica de mal però poc a poc he anat fent. Al primer tram teníem el vent en contra i una pujada que m'ha matat jeje, per sort després de creuar un punt de fusta i encarar la ciutat de Puigcerdà ja es vèia l'objectiu final. Això sí, la llarguíssima recta per arribar-hi s'ha fet eterna! He acabat atrapant algun corredor més (i algún m'ha passat també) i he arribat amb les forces justes a la part baixa de la ciutat. M'havia proposat arribar fins aquí corrent i acabar l'ascens com poguès. He recuperat una mica de temps amb els dos nois de davant però a l'última rampa dura ells han apretat el ritme i han entrat davant meu entre força públic que es trobava passejant pel carrer principal de Puigcerdà. Molt maca l'arribada realment! Al final 4h02'47'' per acabar el 92é de 440 inscrits (340 finishers), molt content.



De seguida m'han donat la meva medalla de finisher així com la motxilla que havia deixat a Alp. M'han indicat on podia anar a trobar l'avituallament i l'Astrid m'ha vingut a buscar. També hi havia el Marçal, amb el que he estat parlant una estona abans d'anar a menjar alguna cosa. Hi havia una bona varietat de menjar però l'únic que em venia realment de gust era el caldo calentet. Abans però, hem estat parlant una estona amb el Mia i l'Albert, que ja estaven acabant de recuperar-se. Just abans de baixar cap al cotxe he vist al meu amic Oriol Antolí, que entre divendres i ahir havia fet la cursa de 214 Km!! L'he anat a saludar i hem parlat una mica, és un crack :)



L'Astrid m'ha portat fins al cotxe per una zona de Puigcerdà que desconeixia jeje i hem anat directament a l'hotel, que molt amablement ens han deixat l'habitació fins les 14h per poder-me dutxar allà. La millor part d'una bona cursa és la dutxa de recuperació jaja. Hem acabat de fer la bossa i ens hem posat en marxa cap a casa! Ha estat una cursa dura, i que tot i la lesió, m'ha agradat molt :) Ara toca cuidar-se i recuperar el peu per Andorra!

Distància oficial: 35000 m (1600 mD+)
Distància real: 33290 m (1446 mD+)
Temps oficial: 4h02'47'' (7:17 min/Km)
Posició: 92 de 440 participants (77 de la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Hands on Heart" d'Olly Murs

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/VoltaCerdanyaDUltrafonsCMC62013

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger