Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 29 de juny del 2013

29/06/2013 - XXXIV Cursa de Festa Major de Terrassa -


A causa del calendari atapaït de juny, ha tocat córrer la cursa de festa major una setmana després d'Andorra. Evidentment en tota la setmana només vaig sortir dimarts amb el grup que entreno a trotar molt suaument. La resta de setmana tocava recuperar cames després d'un mes molt intens. Almenys no he tingut recaigudes en cap lesió ni res per l'estil, pel qual anava confiat en disfrutar molt més que l'any passat de la cursa!



Havien predit que aguantaria el temps fresquet fins avui. Es van equivocar i avui hem tingut una xafogor clàssica en aquesta cursa. Cada any recordo pensar el mateix, que per molt que endarrereixin l'hora de sortida, passem calor jaja. Avui hem estat per casa tot el matí i a mitja tarda ha vingut l'Astrid. Cap a dos quarts de set, els he deixat tots a casa i, després d'acordar els punts de trobada, he sortit caminant cap a la zona de sortida a recollir el dorsal, berenar una mica i provar uns ungüents màgics per les cames que em van donar a Andorra.



No he fet cua pel dorsal i he tingut molt temps per berenar i provar les cremes. El problema ha estat que m'he posat els dos sobres i m'han quedat les cames ben blanques jaja. M'ha tocat esperar-me una estona a que s'absorvís tot abans d'escalfar. Cap a tres quarts he anat a córrer una mica i provar les cames, semblava que estaven prou bé i avui tocaria patir de cardio per manca d'entrenos intensos. A l'escalfament m'he trobat amb el Jordi i alguns amics seus i hem compartit l'estona i la col·locació a la sortida. Com acostuma a passar, s'ha endarrerit l'hora de sortida per solapament d'activitats de Festa Major. La gent s'ha indignat molt però els que som locals ja ho sabem :P



Un cop més ha tocat viure escenes de tensió entre els corredors ràpids i la gent que es col·loca davant de tot sense tenir grans marques. La cursa s'estreta una mica a l'inici i si la gent no és conscient d'on es posa, apareixen els problemes. És algo que no entendré mai i em sembla penós que la gent no sigui conscient d'on s'ha de col·locar més o menys. Avui he escoltat frases de l'estil: "Bueno ya tendrán tiempo de adelantarme" o bé "Como corren más, que salgan atrás". Sense comentaris!! I que consti que sé que és una cursa popular, però per aquest motiu no entenc a aquesta gent.



Jo com sempre, m'ho he prés amb calma i he anat avançant gent quan he vist els forats clars. Hem sortit ràpid i el cor ja m'anava a mil. Sabia que em passaria això perquè no he entrenat res de sèries ni velocitats des de fa mesos, per això aprofitava qualsevol tram pla o de baixada per recuperar l'al·lè. La Rambla ha estat un continu avançament de gent i he preferit no seguir un ritme extremadament fort a la pujada de retorn a la sortida per no petar massa dora. Estava ple de gent animant i això sempre s'agraeix! A la corva del Passeig 22 de Juliol hi havia la primera rampa dura i he avançat força gent. Aquí he vist un grupet de veterans liderats pel Pep Moliner, que si bé no em coneix, jo segueixo el seu blog i les activitats que fa amb el grup anomenat "Mossenaires". Sabia que era una boníssima referència i era fàcil de seguir la seva gorra vermella. Hem anat força estona en paral·lel fins a la Renfe. Allà hi havia els meus supporters fent fotos i video. He posat la meva millor cara ja pensant en recuperar forces a la baixada pel carrer del Nord cap a la Mútua.



Fins a l'Avinguda Jaquard m'he trobat bé, i amb les primeres rampes de l'Avinguda Castellar la gent s'ha començat a quedar enrera. Són els 2 Km més durs d'aquesta cursa (fins la Plaça de l'Aigua), en constant pujada amb un petit descans al voltant del Monument de la dona treballadora. Al arribar al Parc de Bombers anava justet de forces i m'he centrat en no perdre l'estel·la d'una altra bona referència: la Carme Ballesteros estava a menys de 50 metres. Normalment, estant en bona forma quedo per davant seu però avui em faltava aquella "xispa"/forces per acabar-la d'atrapar! He patit molt tota l'Avinguda Jaume I i sabia que no tindria massa força pel final. Al girar per l'Avinguda Abat Marcet el grupet de veterans se m'ha escapat força i la Carme també s'ha avançat uns metres que no he pogut recuperar. He fet els últims 2 Km de baixada simplement mantenint el ritme perquè el cor em dèia prou.



Al darrer quilòmetre hem atrapat algun corredor que s'anava despenjant i acusant el cansament però tampoc he pogut esprintar massa per recuperar més posicions. A l'arribada tornava a tenir els supporters i alguns altres amics animant, i he pogut entrar en un temps ben digne de 33'30'' per completar els quasi 8300 m de recorregut. Una posició semblant a la de cada any (110) així que puc estar content i em mereixo un descans de curses després d'un mes intens.



Demà tenim la primera trobada de l'equip Corremonts i suposo que farem una sortideta suau de muntanya. A veure com responen les cames ja que les tindré ben carregades i cansadetes jeje. Hi ha ganes de començar aquesta nova etapa i disfrutar-la al màxim gràcies a la col·laboració entre Corremonts i Sport HG que ens suministra la roba tècnica :)



Distància oficial: 8000 m
Distància real: 8270 m (160 mD+/150 mD-)
Temps oficial: 33'37'' (4:04 min/Km)
Temps real: 33'30'' (4:03 min/Km)
Posició: 110 de 901 participants (71 de 402 la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Now" de Paramore

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/XXXIVCursaDeFestaMajorDeTerrassa62013 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger