Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 15 de desembre del 2013

15/12/2013 - V Cursa de Muntanya de Terrassa -


Els darrers tres mesos han estat ben atrafegats i plens de noves experiències personals que no m'han deixat entrenar com havia fet fins ara (finalització de la casa, mudança, nova vida en parella, noves feines, etc.). Avui, per això, tocava retornar a la competició amb els dubtes de saber com respondria el cos i amb l'avantatge de jugar a casa!



Em sé el recorregut d'aquesta cursa de memòria i la vaig venir a fer un parell de cops molt suaument darrerament per ensenyar de nou al cos al que s'havia d'enfrontar jeje. Així que després de deixar l'Astrid a casa preparant-se pel seu dia intens com a venedora de pastissos, he passat per casa els meus pares a recollir-los com a públic incondicional. De regal, he descobert que també vindria la Maria, així que no podia fallar :)



Hem arribat més tard del normal i ha costat trobar aparcament. Al final he recollit el dorsal només 20 minuts abans de la sortida, amb el temps just de tornar al cotxe a deixar l'abric i escalfar suament. Això sí, he coincidit amb el Miguel (blog que podeu trobar més avall) agafant el dorsal i hem xerrat uns minutets!! Més o menys tenim ritmes semblants, i ha quedat reflectit al final de la cursa jeje. Al final m'he decantat per córrer amb les malles curtes d'Sport-HG i la samarreta corremonts de màniga curta ja que es preveia solet. He patit fred tot escalfant, però després ha anat de conya, són molt comfortables!!



A l'hora de sortida, han fet una mini sortida neutralitzada per obrir el grup i m'he trobat situat a segona fila, al costat del Miguel, perfecte. He saludat a la Maria, que estava amb la meva mare i han donat el tret de sortida amb la música d'AC/DC a tope. El grup s'ha estirat i he vist que anava força endavant així que m'he dedicat a agafar un ritme que no em desgastés massa i poguès respirar per quan arribés la part dura de veritat. Hem avançat pels camins de la zona del Club de Hockei Egara i he anat guanyant alguna posició més a costa dels primers cadàvers.







A la rampa duríssima de l'EUNCET, hem enxampat algun altre corredor però les posicions han variat poc, ja que anàvem força endavant i la gent està molt forta. Tan bon punt hem fet el corriol que ens portava al trosset final d'asfalt, abans d'iniciar la pujada al Turó de la Roca Blanca, he vist que anava justet d'aire així que tocava controlar bé els esforços. He recuperat en els següents 500 m per poder fer una bona pujada a les 6 corves de l'antic abocador!! Aquí m'he trobat molt millor (la pujada és menys explosiva) i he mantingut el ritme amb el grup que anava. Entre 2 o 3 corredors hem acabat caçant alguns cadàvers més (no masses la veritat) i ens hem plantat al punt més alt de la cursa en poc més de 25'!! El temps era molt bo, i només quedava fer un bon retorn a meta per acabar. Com que la cursa era curta i no quedaven massa esforços, he decidit no aturar-me a l'avituallament :)



A la baixada tècnica del principi se m'han escapat una mica els corredors capdavanters però com que quedava un altre petit ascens, m'hi he tornat a acostar. Això sí, al entrar als corriols del bosc del Llac Petit, només he pogut mantenir a la vista a un corredor jove. He intentat no perdre'l i de cop he notat com m'atrapaven per darrera. Era el Miguel, que quan ha vist el forat bo, m'ha passat com una bala!! Al tram final del descens, ja tocant a l'antic Hospital de Tuberculosos (actual escola de cinema) també m'han sobrepassat dos corredors que baixaven molt bé. M'he guardat el darrer cartutx pel tram final de pista a veure si els podia caçar.



Ens han fet baixar per la torrentera xula, on ens fan algunes fotos, i al arribar a baix, he decidit donar-ho tot. Portàvem 38' i sabia que quedaven menys de 2 Km a meta: l'objectiu sub-45 era possible. Ràpidament he atrapat al corredor jove, que anava perdent força, i un dels grups capdavanters que s'havia lesionat els isquios. A l'última rampa trampa, he apretat les dents veient a 3 corredors davant meu (el Miguel i els 2 baixadors bons). Me'ls he marcat d'objectiu i he anat fent una aproximació progressiva. A poc menys d'1 Km he atrapat al primer d'ells, però tant el Miguel com l'altre corredor em treien 5-10 metres d'avantatge que no aconseguia reduir jeje. Al final, tot entrant a la ciutat de nou, m'hi he acostat una mica però no he pogut atrapar-los, així que he xocat la mà amb la Maria, que m'esperava, i hem entrat per l'ordre que portàvem :) 



Quan he mirat el rellotge he vist que he fet un temps magnífic, pràcticament calcat al de les dues edicions anteriors (2011: 44'25''; 2012: 44'08''), així que realment crec que he fet una gran cursa donada la preparació. Ara toca tornar-se a posar les piles i anar agafant forma pels nous reptes!!



Amb il·lusió :)

Distància oficial: 10000 m. (350 mD+)
Distància real: 9800 m. (350 mD+)
Temps real: 44'15'' (4:31 min/km)
Posició: 21 de 343 participants (15 de 137 de la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Love into the Light" de Kesha

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/VCursaDeMuntanyaDeTerrassa122013 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger