dilluns, 30 de desembre del 2013

30/12/2013 - Passeig interessant abans de retornar -

Últim dia de l'estada i ha tocat fer maletes i recollir tots els utensilis de l'hotel. Ja ho vam deixar força recollit ahir però sempre queden detalls i hem acabat sortint de l'hotel a mig matí (després d'esmorzar tranquilament). Tot i que l'Astrid no en tenia masses ganes, l'he apretat una mica per fer una petita passejada abans d'abandonar la Vall, ja que el dia era esplèndid.

Així just abans d'entrar al túnel, a mà dreta hi ha l'entrada a la deixalleria amb una petita zona per aparcar-hi els cotxes. L'excursió d'avui ha començat allà. Hem resseguit una pista forestal amb prou neu que ja començava a fondre amb la caloreta. Ens ha tocat esquivar alguns obstacles (arbres caiguts, rius), però hem acabat arribant al mirador just a sobre la boca sud del túnel.

D'allà, quedava fer una forta pujada i hem pactat amb l'Astrid arribar fins la següent cabana o refugi. Els cims quedàven massa lluny avui :) Seguint unes rampes força empinades i amb algun que altre revolt, hem acabar arribant al petit replà on hi havia el refugi. El sol brillava alt al cel i s'estava perfecte, per això ens hem assegut allà a esmorzar.

Després de fer vàries proves amb la càmera i grabar l'entorn (es veien molt bé els cims que algún altre dia faré :P), hem recollit trastos i cap avall. Havia promès que tocava passejada curta. A la baixada hem provat la tècnica de "culen-bajen" amb les raquetes alçades i ha funcionat en alguns trams, però requereix un bon pendent, sinó t'enfonses a la neu i no avances xDD

Un cop al mirador, hem retornat per la mateixa pista forestal i al cap d'una estona hem arribat de nou al cotxe. Hem recollit el material i ja definitivament, ens hem endinsat dins del tunel i hem creuat cap a l'altra banda de les muntanyes. Era l'hora de dinar, així que hem tornat a aturar-nos a Puente de Montañana a fer un mos. De nou, tot estava boníssim i amb la panxa plena hem realitzat el llarg camí de retorn a casa!!

Han estat uns dies genials a la muntanya, per seguir fent raquetes de neu i arrossegar una mica a l'Astrid a fer excursions :)

Ara toca descansar i pensar en les vacanes d'aquest any, que arriben tard, però arriben!!