divendres, 27 de desembre del 2013

27/12/2013 - Dia esplèndid: Tuc deth Miei (2258 m.) -

Després de la nevada d'ahir, el dia s'ha llevat fantàstic. Un cel blau impressionant ens ha acompanyat tot el dia. Com que ho teníem tot preparat i tampoc ens calia matinar molt, ens hem llevat tranquilament per esmorzar a l'hotel i sortir amb energia cap a la zona de Baqueira. Al ser divendres esperàvem trobar menys gent que els propers dies. Ha estat un encert :)

El tram de cotxe ha anat fluïd i sense massa trànsit fins arribar al Pla de Beret, on hem aparcat. Quan ens estàvem preprant, just al costat ha deixat la seva furgoneta l'Edurne Pasaban, una crack mundial de la muntanya jaja. Té una empresa d'activitats outdoor aquí, ho hem vist a la furgoneta :P Com que l'any passat l'Astrid es va quedar a mig camí, i aquest any es troba millor, he decidit repetir ruta i fer-la pujar fins dalt del Tuc deth Miei!

Hem sortit des del pàrquing seguint la pista que porta fins a Montgarri (aquest any ben plena de neu), però de seguida hem trencat a mà esquerra seguint traces d'esquiadors de muntanya. La neu era força tova (caiguda ahir), però seguint les traces es podia trepitjar bé. Aquest cop hem passat per sota de la Cabana de Gessa (referència) i hem seguit pujant pel mig del bosc fent grans ziga-zagues. Començava a fer calor i ja es vèia que el dia seria genial!

Després de fer algunes parades tècniques per recuperar energia, hem arribat al final del bosc i només quedava l'última remuntada per assolir el cim. És una carena totalment oberta i empalada que no presenta cap dificultat, però no hi ha referències de quant et queda per arribar al cim i l'Astrid s'anava posant nerviosa jeje. Estava força cansada i no acabàvem d'arribar!! Finalment, hem assolit el cim i hem buscat on seure a dinar, ja que la temperatura era assumible :) No bufava vent, com el darrer cop que hi vaig pujar jeje!!

Les vistes des d'aquest punt són genials, amb el Pla de Beret als peus, les pistes al davant i al darrere altres cims més elevats encara. Jo m'haguès animat a seguir pujant o buscar una ruta alternativa per baixar, però l'Astrid havia fet un gran esforç per pujar i la via més ràpida era tornar pel mateix lloc, així que un cop recuperats, muntanya avall!! Realment hem fet uns 450 m. de desnivell positiu que no està gens malament per ella :) (d'uns 1800 fins a 2258 m)!!

A la baixada, hem innovat ruta obrint traça en alguna pala i ens hem enfonsat una mica jeje. Fins i tot diria que hem fet una mica de volta fins a trobar el tram que deixa el bosc i s'obre cap al pàrquing. Com que no té cap pèrdua no he patit gens i hem anat fent per on ens semblava més segur :) L'última part l'hem retallat respecte el nostre ascens, perquè hem seguit les traces d'uns esquiadors que han baixat una mica més rectes cap a l'aparcament!

En definitiva, una bona primera jornada i ara a seguir les previsions, ja que no són massa bones pels següents dies :) A descansar a l'hotel i gaudir d'un bon sopar!