Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 21 d’agost del 2011

21/08/2011 - Duatló d'Alta Muntanya de Lespaúles -


Recordo que fa uns anys, mirant avorrit els diferents canals televisius, vaig trobar un programa d'esports a la natura on hi fèien un petit resum de la Duatló de Núria. En aquella ocasió, un desconegut Kilian Jornet, probablement encara menor d'edat, va adjudicar-se la cursa contra tot pronòstic. Vaig veure les imatges i em van encantar els paisatges i tot el que envolta fer una cursa d'aquest estil a més de 2000 metres d'altitud.

Per això, aquest any en que he entrenat prou bé el tema de la cursa i la bicicleta em vaig proposar participar al circuit "Nutrisport XM Duathlon Series by Buff 2011", que es composa de 3 Duatlons d'Alta Muntanya amb trams per sobre dels 2000 metres d'alçada. Sabent que em seria difícil entrenar de forma correcta per aquests esdeveniments, vaig decidir apuntar-me només a la primera, provar i veure què fèia després. Les dates m'anaven perfecte amb les vacances que ja havia reservat amb els meus pares, així que avui, només uns dies després d'haver tornat de Suïssa he fet la meva primera prova.

Com que aquesta població es troba en ple Pirineu, just a la banda d'Osca que contacta amb Pont de Suert, vam decidir amb l'Astrid de marxar ahir i fer nit a Pont de Suert. Així jo sortia més descansat i ella també s'apuntava al cap de setmana. D'aquesta forma, ahir per la tarda vam anar a la xerrada o "briefing" sobre la cursa, on ens van explicar una mica el circuit i vam recollir els dorsals. Vaig pactar amb l'Astrid que jo aniria a la cursa i ella m'esperava tranquilament a la piscina municipal de Pont de Suert, així no se li faria tan pesat!
















Dit i fet, jo m'he llevat ben d'hora aquest matí i he sortit a carregar la bicicleta al cotxe. Mentre ho fèia ha sortit un grup de personatges que deixaven una festa i anaven força perjudicats. Segurament tots dos grups hem pensat el mateix dels altres: què foten aquests a aquestes hores llevats? Jejej.

Un cop a Laspaúles, he començat a escalfar. En aquest tipus de duatlons normalment es surt amb la bicicleta realitzant un tram d'uns 10-12 Km amb cert desnivell força constant per arribar a la zona de transició. Després es realitza el tram a peu, on s'acostuma a pujar algun cim o cims abans de baixar de nou a per la bicicleta i encaminar-se de baixada cap a la població inicial.

















Bé, en cas de la cursa d'avui, jo he deixat passar a molta gent durant el petit tram neutralitzat en bici (per evitar caigudes a la sortida) i m'he dedicat a pujar a ritme per no perdre massa temps. La pujada m'ha semblat còmode i adaptada a les meves característiques, amb pujades dures però no molt llargues i amb descansos (rotllo tobogán). Al final he superat els primers 10 km (400 mD+) en la posició 77 amb un temps de 52'10''. A la Collada de Tucarroya ens han fet deixar les bicis i començava la cursa a peu. Aquesta és la meva part favorita però mai n'havia fet cap amb un desnivell tan fort (850 mD+) en 10 km.

El primer tram per corriols era força pla i podies agafar ritme. Aquí he adelantat unes quantes posicions i aproximadament al Km 13 ens han fet girar quasi 180º per encarar la paret cap al cim. S'ha acabat el córrer i ha començat l'etapa de caminar. Tots em hagut de fer el mateix així que he decidit posar un ritme constant i no ofergar-me. Fèia moltíssima calor, i això que era prou d'hora. Al llarg de la pujada he anat passant gent i fins i tot algun que em demanava aigua (no hi havia avituallament fins al primer cim). Jo he seguit un veterà (que són els que mantenen millor el ritme) i l'he pogut seguir fins gairebé el cim. Allà ja se m'ha escapat i he fet la baixada sol amb un grupet a darrera. Les vistes durant la pujada han estat genials i m'he aturat a fer alguna fotografia perquè a la baixada no hi havia temps jeje.

















La primera trampa de la prova és que quan ja et pensaves que tot el que venia era baixada, encara et fèien remuntar de nou un segon pic (això m'ha destrossat els quàdriceps). A partir d'allà si que era una baixada constant entre prats d'herba seca (he caigut dos cops patinant). Haig de confesar que els 3 km baixant se m'han fet llargs fins i tot quan ja vèia la zona de transició de la Collada de Tucarroya. Aquest tram l'he fet en 1h51'01'' acabant en la posició 56, que no està gens malament.

Ara venia la pitjor part per mi, la baixada en BTT. La temperatura ja era d'uns 30º i el cos m'estava transpirant al màxim. Els primers quilòmetres de baixada eren per pista i no he tingut problemes per mantenir un ritme, però tan bon punt ens han fet anar per trialeres i corriols, he hagut de baixar de la bici perquè eren massa tècnics. Realment el que m'ha deixat totalment K.O. ha estat una rampa-tartera de grava que he hagut de pujar arrossegant la bici ja sense forces (em pensava que no arribava a dalt). Entre la calor i l'esforç (ja portàvem més de 3 hores d'exercici), se m'ha fet eterna. Per acabar-ho d'adobar, quan empalmaves al tram d'asfalt, encara quedaven uns 500 metres de pujada que he fet amb el "molinet" posat a fondo i mirant al terra perquè ja no tenia forces per a res. Aquest tram l'he fet en 40'11'', en la posició 82.
















Almenys, al arribar a meta teníem a la nostra disposició la piscina del càmping local i m'ha vingut de perles per recuperar el cos del sobre-escalfament. Estic molt content d'haver finalitzat la prova més dura que he fet fins al moment amb diferència (només cal dir que hi havia 150 inscrits i han finalitzat només 114)! En total han estat 3h23'22'' d'esforç titànic.

Al cap d'uns minuts de relax a la piscina, m'he canviat i he anat a posar la bicicleta al cotxe per tornar a Pont de Suert i reunir-me amb l'Astrid. M'ha costat trobar la piscina municipal perquè està ben amagada, però almenys he pogut aparcar el cotxe de forma que no havia de desmuntar el porta-bicis. Hem estat una estona banyant-nos abans d'anar a dinar i tornar per passar la tarda al solet! Un cap de setmana ben complet per acabar les vacances!

Tram 1 (BTT): 10 Km (400 mD+) en 52'10'' (posició 77 de 114)
Tram 2 (Running): 10 km (850 mD+) en 1h51'01'' (posició 56 de 114)
Tram 3 (BTT): 10 Km (200 mD+) en 40'11'' (posició 82 de 114)

Temps Total: 3h23'22'' (posició 77 de 114 finishers)

L'Avi Salmó escoltant "Rather die young" de la Beyoncé

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/DuatloAltaMuntanyaALaspaules82011

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger