Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 11 de juliol del 2010

11/07/2010 - Alarma d'incendis -


Eren les 10h del matí d'avui diumenge, quan entre somnis m'ha semblat sentir un soroll constant i repetitiu. De cop, s'accelera el cor, t'aixeques de cop i descobreixes que està sonant l'alarma d'incendis de la teva barraca. No fa olor a cremat, això és bo. Amb el pijama posat, he agafat la jaqueta i he baixat a la zona on tenim les sabates de carrer. Sí, a les barraques també has de deixar les sabates de carrer quan entres i posar-te'n unes d'interior (sort de les crocs). Allà m'he trobat una noia (americana també) i l'asiàtic intentant apagar l'alarma. Després d'apretar molts botons, sembla ser que s'ha apagat (no sé com, per tant no ho hem pogut aprendre per la pròxima vegada) i jo he tornat a dormir perquè continuava plovent (gotes finíssimes).

Al final m'he tornat a llevar a les 11 i poc amb gana. Aquests horaris de sopar a les 19-20h de la tarda...fan que a les 11 del matí següent estiguis mort de gana jeje. He esmorzat de nou la meva combinació màgica, m'he dutxat i he decidit sortir ara que semblava que no plovia. Efectivament ha estat una molt bona idea. M'he acostat a la biblioteca (ubicada dins d'un centre comercial, no sé si ho vaig comentar ahir) perquè estava oberta fins les 14h i així m'he pogut connectar! He enviat algun mail més i he pogut parlar amb l'Astrid pel gmail :)















Abans de que tanquèssin, he sortit del recinte i he aprofitat per baixar a fer fotos de la UNIS i el Adventfjorden direcció est! Al tornar, he parat a preguntar al Basecamp Spitsbergen (a priori l'únic lloc que he trobat obert on lloguin bicicletes) si seria possible arreglar un preu per tenir una bici durant 3 mesos. La pobre noia m'ha ensenyat el preu del lloguer per dia, (he flipat de lo car que és) i m'ha dit que ho parlarà amb el seu Supervisor per fer-me un millor preu. Aquesta setmana em passaré i a veure què em diuen, però si s'emocionen molt, aniré a patita i a fer cames xDD De totes formes, ni que cobrin 10 euros el dia...si estic aquí 100 dies...no penso pagar 1000 euros per una bici jeje.

Després, retorn a la barraca per enfrontar-me a la primera rentadora + secadora. Primer cal remarcar que no hi ha les instruccions per enlloc, així que tot ha estat força intuitiu. He apretat l'Start per veure quin dels 4 menús m'anava millor, he posat el detergent Molit (també tot en norueg) i he triat rentar en fred (30ºC), programa curt. En 40 minuts tindria la roba neta en teoria. Així que de mentres he pujat a fer el dinar (serien les 15h aprox.). He decidit acabar amb el filet de salmó que em quedava (que bons estan a la planxa), combinat amb unes llesques de pa i una poma de postre. Més que suficient! He aprofitat també per preparar-me uns entrepans pel partit del vespre! A les 17:30 he anat a la cuina a veure el final de l'etapa del tour (interessant avui) i m'he trobat al Jason. Li he comentat si aniria a veure el partit i m'ha dit que baixaria a les 7 perquè tenia cotxe de la UNIS! Així que ràpidament li he preguntat si la Lorna i jo podíem acoplar-nos jeje, cap problema! Després de dinar, he baixat a canviar la roba de la rentadora a la secadora, i aquí m'ha agradat més el programa número 1 (45 minuts). Ha funcionat tot bé i a roba sembla neta així que crec que servirà com a prova superada!

Total, que al final hem anat a buscar un parell de col·legues del Jason i finalment erem 6 baixant dins la furgoneta cap al centre jeje. Just abans de pujar a la camioneta, ens ha passat un ren pasturant pel costat de les barraques. Què feliços són jaja. Hem arribat dora al pub-restaurant però els altres ja estaven allà sopant! M'ha fet vergonya treure els entrepans perquè tothom anava demanant plats per menjar, així que he fet només beguda i he acabat sopant camí de tornada cap a casa :P

Al bar, es notava la tensió prèvia al partit. Nosaltres erem l'Spanish Corner, liant-la de valent i fent que tots els indiferents anèssin amb la selecció jeje. Durant el partit, la cosa ha anat a més amb l'emoció, fins que ha esclatat tot amb el gol de "Winiesta"! Ha començat la celebració i la gent estava molt contenta felicitant-nos i fent-nos fotos :)















Finalment, a les 23:45 hem tornat la Lorna i jo cap a Nybyen...i a mig camí hem vist passar una guineu àrctica (amb el seu pelatge marró d'estiu). Hem intentat fer-li alguna foto però s'ha esmunyit/desaparegut de seguida. Per fí, a les 00:30 ja estic a punt per anar a dormir, que demà és el primer dia i aquesta gent comença a les 8h :D

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger