Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 27 de juliol del 2010

27/07/2010 - Ja tinc e-mail & password de la UNIS -


7:10h, no m'he pogut llevar. Donant voltes fins les 8:30 aprox. He esmorzat bé i m'he preparat un menjar de supervivència molt precari per al migdia (2 iogurts, 2 pastenagues i un sandwich de torradetes amb paté de salmó) xD Encara feia força goig! A les 9 he sortit de casa cap a la UNIS, pel camí les dues fotos tradicionals i m'he creuat amb en Leonardo que anava de passeig.

Salutacions a la UNIS, rebuda càlida de la Pernilla i la Lorna (one big hug!). La Pernilla m'ha comunicat que va enviar la sol·licitud per pescar els peixos al Governador, així que ara toca esperar una resposta positiva. Després, de seguida hem marxat en cotxe per acompanyar la Lorna i la Tora a Bjorndalen (la vall de l'ós). Avui els tocava mostrejar allà. La Lorna fa un estudi de la distribució altitudinal d'unes flors àrtiques que canvien el color. Com que no havia estat a la zona, m'he apuntat i així descobreixo racons de l'illa. Les hem deixat allà, amb un rifle i pistola de cartutx i hem quedat en recollir-les cap a les 16h. La muntanya on havien de pujar estava envoltada de molta boira a la capçalera, però bé, és normal aquí. Les grans boires es formen perquè l'aigua està més calenta i s'evapora just a la costa!



De nou a la UNIS, avui he fet feina d'ordinador, acabant de gestionar correus i comprovant les coses que no podia mirar a casa. Hem fet un break a les 11 i després, a les 12:30 hem dinat. Encara ha estat prou bé el meu menú :P La noia india porta sempre arrós amb curry (fa una olor genial), la Pernilla també havia cuinat, però per sort, han vingut dues noies més que han anat al super a comprar una cuixa de pollastre feta + pa i s'han fet un entrepà allà mateix jejej, sempre hi ha gent de tot tipus!

Després de dinar, he aconseguit trobar al Ruben (administració) i que em dongués el paper amb el meu nom d'usuari, contrasenya, codi per imprimir, etc. Llavors m'ha indicat que entrés a la Intranet des d'un PC de la sala d'ordinadors per confirmar el registre (si ho fas des del teu portàtil no funciona jeje). Un cop fet això, he tornat al meu despatx i he entrat a la intranet per descarregar-me una guia en pdf amb les explicacions per instalar Internet a l'habitació de Nybyen. Menys mal que el manual està tot molt currat, perquè és super complicat fer la instal·lació! La meva intenció per la tarda era anar a comprar (he fet la meva llista) per reomplir la nevera i després intentar aconseguir la connexió a Internet a l'habitació.

















A les 15:30h hem sortit a recollir les dues companyes que estaven al camp i ens han fet esperar una mica. S'han presentat just a les 16h (hora convinguda) però nosaltres havíem arribat un pelet abans jeje. Hem pogut observar el paisatge i quan hem tingut fred, les hem esperat al cotxe xD Un cop a la UNIS, hem quedat amb la Lorna per a que em vingués a buscar quan marxés, i així tornàvem junts. A les 17:30h, s'ha presentat amb la Pernilla dient que anirien a fer escalada i si m'hi volia apuntar. Evidentment, he dit que sí! No anava preparat, i he hagut de comprar la meitat de coses al super, però ha estat molt divertit.

Ens hem reunit al gimnàs/pavelló municipal (a mig camí de casa, això és genial jeje) i hem fet escalada indoor. Jo no ho havia fet mai, així que m'han estat ensenyant lo bàsic sobre les cordes i cap amunt. Com ja suposava no he tingut grans problemes en enfilar-me, i he pogut fer 2 parets verticals bastant bé. El que m'ha costat molt de fer, és d'assegurador. El moviment se'm fa extrany i necessitaré més pràctica. Aquest fet et converteix en la persona amb qui ningú vol fer res, així que s'han anat rotant per combinar (també perquè els braços acaben destrossats i cal descansar força). Total, que he fet unes quantes ascensions més, però res d'assegurador. La que m'ha sortit pitjor, amb braços ja cansats, era la que a mig recorregut s'inclinava 45 graus cap a tu, m'ha relliscat una mà :)

Després de dues hores força intenses, i els avantbraços força trinxats, hem recollit tot i ens hem acomiadat fins demà. Aquí he descobert que jo era l'avi del grup, amb 26 anys xD Els altres teníen entre 23 i 25 :P La darrera part del recorregut a peu, l'hem fet en companyia del Max (noi alemany que m'ha explicat molt bé les coses d'escalada i és molt simpàtic). Finalment, a les 21h estava a casa, he anat a intentar posar la rentadora, de nou ocupada, i per tant, he anat a fer el sopar i dinar de demà. Un cop amb la panxa plena, he baixat de nou i crec que m'he colat vilment per posar la rentadora. Hi havia una bossa amb roba al terra però lluny de la rentadora, però com que no he vist a ningú per allà, jo he posat la meva roba i quan ja marxava, ha entrat una noia, m'ha dit hola i ha tornat a marxar, així que si era a qui li tocava la rentadora, no m'ha dit res :P

A continuació, i per finalitzar el dia, havia d'intentar aconseguir Internet a l'habitació. Sort del manual perquè he hagut de fer 2 intents, instal·lar-me coses extres (que ja estava a la secció de problemes habituals del manual) i finalment he pogut entrar a la xarxa! Quina alegria, ara ja puc parlar, buscar informació, etc. Podré aprofitar les tardes/vespres entre setmana (si no surten més activitats clar jeje).

Ara ja toca anar a dormir que s'ha fet tard (que no vol dir fosc jeje). Demà serà un altre dia, veurem si puc descansar una mica més durant la tarda! (i acabar de fer la compra jejej)

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger