Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 17 de juliol del 2010

17/07/2010 - Noruega per carretera -


Després del dia plujós d'ahir, avui ens hem llevat amb un cel fantàsic sense núvols. I es veu que serà l'únic, perquè la previsió per demà i demà passat no és massa bona (més pluja :S). Per tant, calia aprofitar! Tal i com em va recomanar la recepcionista de l'hotel, avui m'he dirigit fins a Lyngseidet per veure si hi havia opcions de fer alguna excursió. La idea general era fer una volta circular per no repetir recorregut d'anada i tornada (fent el camí més llarg al tornar).

La sortida, amb el meu mapa poc precís, no ha estat bona. He sortit pel pont que porta a la Catedral Àrtica (el Tromsoy Bru, 1036 m de llarg), però en comptes de seguir la E8, he vist un cartell amb un nom similar a on em dirigia, i he girat! Greu error, però encara no n'era conscient. He seguit les indicacions, he passat per un túnel super llarg, i al final m'he aturat a preguntar a una benzinera. El pobre noi, m'ha mig indicat, i quina ha estat la meva sorpresa...al trobar-me de nou a Tromso ciutat (a l'altra banda del pont xDD). He flipat força (el túnel deu passar per sota l'aigua!!). Total, que ara sí, he seguit la E8 en direcció Fagernes i he trencat cap a Breivikeidet, on havia d'agafar un ferry cap a Svensby. Els 20 Km de carretera entre Fagernes i Breivikeidet eren preciosos, aquí quasi no hi ha cotxes circulant i de les imponents muntanyes, cauen unes cascades brutals a causa del desgel! Això sí, no hi ha ni un nom del poble on estàs, i això, si trobes un poble, perquè en la majoria de casos estem parlant de 4 cases més o menys juntes.

Al final, he tingut la mala sort d'arribar quan just acabava de sortir un ferry, així que m'he hagut d'esperar 30 minutets. Per tant, he deixat el cotxe a la cua i he anat a fer fotos de les platges-marismes del Ullsfjorden. Al cap d'1 minut d'estar-me a l'espigó, ja ha vingut un Xatrac Àrtic d'aquests a tocar el que no sona. M'ha sobrevolat i ha començat el seu atac, així que he hagut de sortir corrents d'allà xD Finalment, ha arribat el ferry i hem anat entrant els cotxes (hi havia dues tarifes, només fins Svensby (82 NOK), o pagar ja el següent ferry fins Olerdalen (115 NOK), però a mi, aquest últim em quedava massa lluny). El passeig ha estat agradable, i les vistes del fiord eren genials!
















Un cop a Svensby, tothom seguia en direcció sud-sudest per anar a Lyngseidet i agafar el següent ferry. Jo en canvi, tenia uns altres plans! He girat cap a l'altra banda (nord-nordoest) per vorejar la península fins a Nordlen-Lenangen. Així, he passat pel Jaegervatnet (un llac), m'he adentrat en la península fins l'inici del Sörlenangen (una nova entrada del mar) i finalment fins al poblet de Nordlen-Lenangen, on hi havia un petit port dins d'una nova entrada de mar. Al llarg de tot el camí, he anat trobant indicacions de que podien creuar-se animals per la carretera, i he començat a pensar que em faria gracia veure un Ant (Alce). En una de les parades a fer fotos, he vist petjades d'algun animal i m'ha fet gràcia. El que no m'esperava, és que al tornar en direcció Svensby, just en aquella zona em sortiria un ramat de rens al mig de la carretera!!

He hagut de frenar de cop, i s'ha dividit el ramat en dos. Uns 4-5 exemplars han avançat per davant del meu cotxe i s'han tornat a internat al bosc, mentre uns altres dos, al bloquejar-los la sortida, han anat per darrera el meu cotxe cap a l'altra banda de la carretera a amagar-se. M'ha donat temps de fer algunes fotos tot i que la qualitat no és excel·lent. De totes formes, és espectacular la majestuositat d'aquests animals en el seu entorn natural (quines cornamentes)! A més, també he pogut veure els dos pics més alts de la zona (Store Vaggastind i Tafeltind, d'uns 1400 m).

















Finalment, passant per Svensby de nou, he arribat a Lyngseidet, esperant trobar-me un bonic poble d'excursionistes. El que he trobat ha estat un super al costat de l'embarcador del ferry, amb 2 autobusos de iaios comprant i dinant a les taules de pícnic. Cap mena d'indicació d'informació, i per suposat, cap facilitat per trobar com fer alguna excursió. Donat que estava cansat de conduir tot el matí, he parat a dinar i després he intentat buscar millor. És una mica desesperant que als suposats pobles grans com aquest, només hi hagi cases a banda i banda de la carretera, sense cap mena d'ordre, ni centre, ni lloc on poder preguntar res. Per tant, he decidit continuar amb el cotxe i si vèia algun camí per on pogués adentrar-me, hi aniria.

D'aquesta forma, he seguit en direcció sud-sudoest paral·lel al Lyngenfjorden admirant les cascades i muntanyes imponents que em quedaven a mà dreta. He intentat trobar algun camí que m'hi portés, però tot són entrades a cases i camins particulars. Finalment, n'he trobat un que m'ha permés arribar al peu d'una de les cascades i he aprofitat per fer un descans! Tornant a la carretera, de cop m'he trobat amb un túnel de més de 3 km i que fèia molta por, estaven totes les parets molt mullades i sense protecció (plovia dins del túnel) i al no tenir revestiments, hi havia una mena de pènduls-senyals a banda i banda per evitar que toquèssis les parets de la roca xDD Ha estat impactant!

Un cop superat el pas, m'ha vingut una mica de nyonyeta i he decidit parar a dormir una estoneta dins del cotxe amb vistes al fiord. Una idea excel·lent! Tres quarts d'hora més tard, arrencava de nou direcció Nordkjosbotn (nucli que fa d'unió de carreteres). Aquí, també he volgut trobar el centre, i no hi havia res important (super i benzinera), així que he anat a una àrea de pícnic a berenar i descansar! Així, a partir d'aquesta localitat, he agafat la E8 direcció nord al costat del Balsfjorden cap a Fagernes un altre cop. En aquest tram, he passat entre els dos pics més alts d'aquesta zona, el Storstind i el Durmalstind (d'uns 1300 m).

Entre Fagernes i Tromso, hi havia un trencall cap a Ramfjord on hi ha un observatori d'aurores boreals, així que m'hi he acostat...i quina decepció al trobar-me una valla metàl·lica que no em deixava passar (protecció com si fós militar :S). Per tant, he agafat la directa cap a Tromso (ara a 90 km/h) per la E8. Mentre m'acostava a la ciutat he pensat que si havia de pujar a la muntanya-mirador (Storstein) per tenir vistes, era millor fer-ho avui.

Així, un cop a Tromso, m'he dirigit a l'aparcament del Funicular, i he agafat el camí que sortia a peu. Després d'una estona pujant molt poqueta cosa (m'he plantejat tornar, pensant-me que m'havia equivocat de camí i no arribaria a dalt), per sort he continuat. Quan la cosa començava a pujar de valent, m'he creuat amb la recepcionista de l'hotel que baixava corrents xD A partir de llavors ha començat la part dura però al final he arribat fins al cim (hi havia neu) amb unes vistes genials de la ciutat! La baixada ha estat més lleugera, i en total en menys de 2 hores he completat l'excursió.
















Per acabar la jornada maratoniana, he fet una darrera parada a la Catedral Àrtica per veure, desde fora, la forma singular de l'edifici i la vidriera més gran d'Europa (23 m d'alt i 140 m2 de superfície). I de nou, creuant pel Tromsoy Bry, he anat al centre directament al Burguer i a menjar "carn", que ja fèia dies que em venia de gust (és de les poques coses obertes més tard de les 19h xD). Un cop amb la panxa plena (per 86 NOK), abans d'anar cap a l'hotel, he fet algunes fotos als monuments del centre i a la zona del Polaria. Així, finalment a les 21h-22h ja estava dutxat i m'he quedat parlant amb l'Astrid una estona per l'Skype!
















Ara mateix estic força mort, així que tanco i vaig a dormir que segur que demà necessitaré més energia :)

Bona nit,

L'Avi Salmó des de St. Elisabeth Hotell Og Helsehus de Tromso

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger