Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

divendres, 16 de juliol del 2010

16/07/2010 - De nou a Tromso -


Avui toca deixar Longyearbyen i Svalbard per anar cap a Tromso un altre cop, on dimarts vinent m'uniré a la gent de la Universitat de Barcelona en la campanya de mostreig a l'Àrtic. Ahir a la nit vaig deixar preparades les motxilles que em vull endur i en resum, sembla que porti poca roba :P Tot i això, m'ha costat moltíssim fer els 3 Km. fins a la UNIS des de Nybyen, carregat amb les dues bosses.

Com que el vol el tenia al migdia, hem aprofitat el matí per intentar fer funcionar la bomba KISP al laboratori amb la Pernilla. Primer no funcionava bé, però resulta que era perquè només tenia aire a tot el circuit: l'hem hagut d'omplir d'aigua poc a poc per "encebar-la". Després ha arrencat perfectament! El principal problema ha estat que la connexió amb el PC no acaba d'anar bé (només funciona amb el software en alemany xD). Llavors, quan hem intentat fer la calibració del fluxe, en teoria has de preparar 2 L. d'aigua i fer que la bomba els agafi fins que no quedi res i s'aturi. D'aquesta manera, calcula un fluxe segons el temps que hagi trigat. Això no ha funcionat en cap dels 3 intents que hem fet!























A les 12 hem anat a dinar, i després hem fet un darrer intent infructuós amb la bomba. Per acabar, hem estat preparant una llista de tot el material i coses a tenir en compte per quan toqui anar al camp! Haig de pensar si fa falta algo més :) Finalment, a la 13:30, la Pernilla m'ha acostat en cotxe a l'Aeroport. Hi havia bastanta cua per fer el check-in, per sort un cop realitzat, el control policial ha anat ràpid (tot i que m'han fet treure l'Ipad a part (com el PC). És divertit perquè evidentment, només hi ha una sala d'espera i una sola porta d'embarcament, així que no et pots perdre.

A les 14:15 començàvem a embarcar. A l'hora de sortir, el pilot ha dit que aprofitariem el bon temps per sobrevolar l'illa i obtenir bones vistes (no sé si era real l'excepció, o simplement sempre han de fer aquesta ruta i ha aprofitat que fèia bo per donar-nos la notícia jeje). De totes formes, les imatges eren xulíssimes (he pogut fer alguna foto, tot i que m'ha tocat seient del mig). A Tromso, la meva maleta no sortia i ja m'estava posant nerviós (ha acabat apareixent amb la darrera tongada). Al sortir, he vist que hi havia 2 companyies de lloguer de cotxes obertes, i he anat a preguntar. Europcar no tenia cotxe disponible. Però Sixt sí!! La noia s'ha quedat 30 minutets extres per atendre'ns a un altre home i a mi :) M'ha donat un Mazda 2 molt xulo, en color verd marciano potent jeje. El millor de tot és que al final m'ha sortit molt més barat que les tarifes que havia trobat per Internet (no entenc res). Continua sent car en general, però almenys aquesta alegria m'he endut :P

El camí cap a l'hotel ha anat molt bé i l'he trobat a la primera. Hi havia un petit problema, i és que no constava la meva reserva, he flipat! Per sort teníen habitacions i al mateix preu (jo havia fer un pdf amb la meva reserva), així que m'ho ha arreglat i llestos. Era molt simpàtica, i he aprofitat per preguntar-li quines recomanacions tenia per visitar la zona. Al final m'ha buscat els horaris dels ferrys, m'ha donat uns consells de coses a fer i més o menys tinc clar què visitar els pròxims dies! De pas, he aconseguit que em dongui connexió a Internet per a tots els dies, així ja estic servit i no haig de parlar cada cop amb recepció (és que resulta que t'han de donar uns codis diferents cada dia).

Al final, fins i tot m'ha recomanat un restaurant (per no anar al Burger), però quan he arribat, ja havien tancat cuina (eren les 19:15h), així que he acabat comprant un menú Panini (45 NOK) + una muffin de xocolata (20 NOK). I és que estava de celebració, almenys parcialment. A Internet, dins l'aplicació del Ministerio, m'apareix la sol·licitud d'Estancia Breve com aprovada, només confio que no ho modifiquin i surti aviat publicat!! Així puc demanar que m'avancin diners i estaré totalment tranquil :D
















Doncs bé, un cop sopat, he decidit moure'm en cotxe per Tromso i he anat a buscar el Prestvannet (un llac i estuari d'ocells). Després de perdre'm una mica, perquè aquí no hi ha senyalització de res, hi he arribat. Al donar una volta passejant, he hagut de córrer per evitar els atacs dels famosos Xatracs Àrtic, que en veure amenaçada la zona propera als seus nius, et sobrevolen, criden i t'ataquen al cap (la part més alta de l'intrús). Del llac, he baixat a la zona del Folkeparken (est de l'illa) ja que volia veure les vistes. Quina sorpresa, al trobar-me uns grans escenaris perquè és allà on es celebra un festival d'estiu de Jazz. Així que he parat a fer unes fotos i he decidit tornar a l'hotel!

Avui, després d'una setmana, he pogut parlar amb l'Skype amb la familia i l'Astrid. Ha funcionat tot molt bé i espero poder-lo seguir utilitzant! De moment, per avui això és tot, demà toca sortida amb el cotxe :)

Bona nit,

L'Avi Salmó des de St. Elisabeth Hotell Og Helsehus de Tromso

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger