Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dijous, 15 de juliol del 2010

15/07/2010 - KISP III & Bolterdalen -


Primer dia en que he trepitjat el laboratori. Al matí, rutina de cada dia i a les 8:15h estava al meu escriptori. M'he passat tot el matí intentant solucionar una equació que he trobat en un paper, relacionada amb la mida i l'edat dels peixos que vull mostrejar. Finalment, he aconseguit aillar les partes que volia per preparar un Excel on si poso la longitud em diu l'edat i a l'inrevés :)


Total que una mica abans de l'hora de dinar, m'ha vingut a buscar la Pernilla per ensenyar-me l'equip nou que tenen per mostrejar aigua. S'anomena KISP III (Kiel in situ pump jeje). En principi no té masses complicacions en quant a elements: una bomba, una part on s'amaga l'electrònica, una columna de filtratge i el compartiment per posar-hi el filtre. Això sí, tota l'armadura pesa força i fins que no hi treballi una mica, no sé al 100% com va cada part. Avui només ha estat una presa de contacte. La Pernilla només té un mini-manual de 12 pàgines amb fotos, i a partir d'aquí, hem d'improvitzar!

De seguida s'ha fet l'hora de dinar, i per la tarda hem deixat la bomba tranquila fins a última hora, quan la Pernilla ha posat a carregar l'equip de control (sinó, no funciona la bomba es veu). Així que fins demà, no podrem fer proves de calibratge. Després, en quant ha tornat l'equip de la Lorna de mostrejar al camp, he vist que volien fer una excursió i m'he acoplat. Per tant, jo m'he quedat al PC fins tardet (la Pernilla ha marxat a les 16h) i he tornat amb la Lorna (cap a les 18h).

Només teníem 1 horeta per fer el sopar i preparar-nos per l'excursió, però per sort la cuina estava buida. Així, m'he fet un bon sopar per anar a caminar i m'ha donat temps a preparar-me els entrepans per demà (que agafo avió cap a Tromso al migdia). A més, he deixat quasi a punt, tota la roba que vull encabir a les motxilles que m'enduré.

A les 19:30, ens han recollit a la Lorna i a mi a Nybyen (un detall per la seva part) i hem anat a buscar a la Nuka (el gos que ens ha acompanyat a l'excursió). Hem hagut d'esperar una estona a les gosseres, i en quant ha estat tot a punt, hem agafat el cotxe direcció la Grove 7 (Mine 7) des d'on havíem d'iniciar la sortida. Al final erem 5 persones: la Pernilla, el Patrick, la Tora, la Lorna i jo mateix!















Un cop allà, hem remuntat tot el Boltendalen (una vall) sota un dia fantàstic. Fèia un sol molt maco i hem anat fent fotos per tot arreu la Lorna i jo (com a bons turistes o novells :P). A mitja excursió ens hem trobat amb un ramat de rens, que només s'han espantat quan la Nuka els volia perseguir (de totes formes eren prou aprop per fer fotos decents jeje). Així hem anat remuntant la vall, fins arribar al primer grup de pedres on no hi havia la famosa capsa negra. Això volia dir que havíem de seguir fins al proper (no massa lluny jeje). A mig camí, hem trobat un surtidor d'aigua natural. En aquest terreny congelat que hi ha a sota terra (permafrost), al no poder-se infiltrar tota l'aigua, a vegades es creen uns forats o túnels per on cau aigua i surt després, respectivament. És un fenòmen divertit, i més si la Lorna decideix posar-hi la mà per veure què se sent (s'ha congelat jajaj).
















Al arribar a la caixa negra, hem pogut firmar tots i ens hem estirat una estona sota el sol (s'estava força bé). Jo he aprofitat per fer fotos d'un riu amb restes de gel encara i per fer la foto de grup :) Al cap d'una estona, ha aparegut un home solitari (amb pinta de rusky) en màniga curta a firmar el llibre (m'ha agafat fred només de veure'l). I de seguida, hem començat a tornar cap al cotxe. Al tram final ens hem separat en 3 grups en diferents alçades sense voler, la Pernilla amb la Nuka, la Lorna amb el Patrick, i jo amb la Tora. Hem estat xerrant de vàries coses fins que hem arribat al cotxe!















Quan hem tornat a les gosseres, la Pernilla havia de fer-hi feina, així que teníem 20 minutets. No hem desprofitat l'ocasió per anar fins la senyal típica d'Svalbard i fer-nos les fotos que tot bon turista s'ha de fer :P Sempre és divertit poder fer una mica el borinot!
















Finalment, ens han deixat a Nybyen i he estat fent les bosses per demà. M'ha entrat tot el que volia agafar, i tot i que no és massa roba, espero que sigui suficient :P Ara a dormir, que ja són la 1h i demà toca matinar!

A descansar,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger