Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 24 de gener del 2010

11/01/2009 - 4ª Duatló de Muntanya de Folgueroles -


Abans d'inscriure'm en aquesta duatló, no sabia on estava aquest poble. No enganyaré a ningú. Per variar, es troba situat aprop de Vic com les anteriors proves, i per tant hi fèia fresqueta jeje. Aquest cop hi vaig anar tot sol fins a Folgueroles i em vaig trobar un poble envoltant amb la boira matinal però amb tot a punt per la cursa. Vaig aparcar el cotxe i vaig fer la cua per recollir el xip de lloguer (aquí encara no tenia el meu xip groc propi). Estava intranquil perquè no sabia com em trobaria a la cursa, ja que a finals de desembre em vaig lesionar la cadera i vaig haver de deixar els entrenaments durant una setmana!

Per variar, les inclemències meteorològiques de la setmana havien deixat el circuit ben enfangat, i la duatló que havia de ser més light, es va convertir en una nova prova d'esforç al màxim. En aquest cas el format tornava a ser l'habitual, amb sortida a peu, canvi a bici i final a peu. El desnivell i les distàncies eren més assequibles que la primera duatló, els primers 6 km a peu tenien poc desnivell, i a priori, els 20 km en BTT havien de ser més suaus que en d'altres curses tot i els 633 metres de desnivell positiu acumulats. Per finalitzar quedaven 3 km pràcticament plans fins a l'arribada.















La sortida a peu ens va fer creuar el poble abans de portar-nos per camins i corriols enfangats dels camps del voltant. Aquí vam veure les primeres persones que intentaven fer trampes al tallar molt dràsticament pel mig d'un camp (una vergonya). La primera transició va anar molt bé, arribant en la posició 75 d'uns 250 participants amb un temps intermig de 26:40. En aquesta ocasió, al agafar la bicicleta ens vam trobar un sidral de fang, aigua i gel per tot arreu. Els corredors intentàvem no caure i sobretot no fer-nos mal a les baixades. Les bicis agafaven fang per tot arreu, i avançar suposava un esforç titànic. Només diré que hi va haver uns 40 abandonaments i jo vaig caure un parell de cops perquè quan hi ha fang, tu vols girar la bici en una direcció i ella continua recte (així em vaig menjar un arbre jo jeje). Al final, la meva estratègia va consistir en intentar evitar que m'adelantés massa gent amb la bici, però sense compta-quilòmetres no tens referències i costa dosificar. Al final vaig fer el temps 136 en el tram de bici, amb un temps total de 1h51'17''.
















A la darrera transició em vaig trobar un jutge força tiquis-miquis, que em va fer tornar a cordar el casc perquè me l'havia descordat 2 metres abans d'entrar a la zona de transició. En aquell moment li hagués dit de tot, perquè resulta que arribes destrossat després de barallar-te amb les inclemències durant més de 2 hores i et trobes això (comptant que devia estar a la posició 130 o així i no m'hi jugava res). Però bé, un cop deixada la bici, quedaven els darrers metres a peu. Em vaig unir a un noi del CN Vic i vam agafar un bon ritme que ens va permetre remuntar força posicions, i vaig acabar fent el temps 68 en aquest tram amb 14'05'', per entrar a meta amb un temps total de 2h32'02'' en la posició 120 de 209 finishers.















Una duatló a priori més suau (havia d'estar per sota de les 2 hores) que es va convertir en una batalla entre el fang i els corredors!


Tram 1 (Running): 6 km (100 mD+) en 26'40'' (posició 75 de 209)

Tram 2 (BTT): 20 km (635 mD+) en 1h51'17'' (posició 136 de 209)

Tram 3 (Running): 3 km (50 mD+) en 14'05'' (posició 68 de 209)


Temps total: 2h32'02'' (posició 120 de 209 finishers)


L'Avi Salmó escoltant "With or without you" de U2

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden/DuatloDeMuntanyaAFolgueroles12009


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger