Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 30 de gener del 2010

30/01/2010 - Sisena Trobada de Joves Investigadors Catalans -


- Dia 1 -


Avui m'he llevat molt dora per agafar el tren cap a València. A les 6:15 estava fent la dutxa matinal per deixar el meu cabell en condicions de sortir al carrer i finalment a les 6:45 hem arrancat amb els meus pares camí de l'estació de Sants, on hem arribat a les 7:30. L'estació encara estava mig adormida i no hi havia cues enlloc, així que he entrat al meu vagó ràpidament. La primera anècdota s'ha produit quan m'he trobat un home al meu lloc. Ràpidament m'ha demanat si m'importava canviar-li el lloc per poder estar amb la seva dona i per suposat, m'ha tocat viatjar en un altre seient. De totes formes, el tren anava mig buit i no hi ha hagut problemes. Hem pogut gaudir de la sortida del sol des del tren amb un cel ennuvolat, pero que permetía veure la intensa llum reflexada sobre el mar. Amb la incertesa de no saber el nombre de parades que havia de realitzar abans d'arribar al meu destí, puc recordar Tarragona, Salou, Amposta, Vinarós i Castelló.

Els horaris s'han complert a la perfecció i a les 11:20 minuts entràvem a l'estació de València nord. Infraestructura clàssica d'estació de trens però amb el detall de les antigues taquilles de fusta on encara vénen entrades. La façana és molt bonica i just al costat hi ha la plaça de toros de la ciutat, ben conservada.


















Per continuar a
mb la perfecció d'horaris, l'autobus que volia agafar estava a la parada esperant-me. Després d'omplir-se de iaies, m'he passat de parada i sort que m'he adonat a temps, perquè he baixat a l'inici dels horts (al camí de la Font en Corts) i en 5 minuts he arribat a l'hotel. Realment està situat on s'acaben els edificis de la ciutat, i degut a la crisi immobiliaria, encara n'hi ha molts en construcció. La zona no és massa bonica però està al costat de la Ciutat de les Ciències i les Arts, que és el que volia visitar entre avui i demà. L'habitació que m'han donat està a la cinquena planta i a aquesta hora descobreixo que entra una mica de ventet per la finestra (com al "zulito" del CSIC). De totes formes és maca, tot de fusta i parquet a terra (inclús al lavabo!!).

Un cop instal·lat, he anat a passejar per la Ciutat de les Ciències per fer fotos als seus edificis d'espectacular arquitectura. Aprofitant que hi havia una llum diurna fantàstica (temperatura de 20ºC) he dinat al costat de les piscines-fonts abans d'entrar al Museu de la Ciència Princep Felip. He pogut recollir les dues entrades (la de l'Oceanogràfic de demà també) i he gaudit del museu com si fós un nen...jugant amb totes les coses pràctiques que hi havia! De fet, he passat 4 hores visitant-lo abans de tornar cap a l'hotel (passsant pel centre comercial El Saler, en busca de llocs candidats per sopar). Llavors ha començat la diversió amb el "running-turism"! M'he vestit amb la roba de córrer i he sortit (càmera a la butxaca) a fer un volt mentre entrenava. Així he pogut fer fotos nocturnes de totes les instal·lacions i inclús del Palau de la Música, fins on he arribat corrent. Puc corroborar que els Jardins del Turia són ideals per fer exercici, i zones com aquesta no es troben a totes les ciutats. De tornada a l'hotel, he passat pel carrer que m'han dit a recepció per mirar més opcions de cara al sopar.

Després d'una bona dutxa d'aigua calenta, he anat caminant fins la Pizzeria Piero (la que m'ha fet més bona pinta) i he sopat tranquilament una pizza San Danielo boníssima i un tiramisú cassolà servit com una crema catalana!! Ràpidament he tornat a l'hotel per començar aquesta nova aventura, que serà transcriure els meus pensaments/idees/vivències en forma de paraules!















Benvinguts i per avui molt bona nit,


L'Avi Salmó des de l'hotel Holiday Inn Ciudad de las Cièncias

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge:
http://picasaweb.google.es/oktopusgarden/SisenaTrobadaDeJovesInvestigadorsAValencia22010#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger