Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 2 d’agost del 2010

02/08/2010 - Fuites de DCM -


El cap de setmana ha passat volant. Jo que tenia por de no poder fer res, i al final han estat dos dies completíssims. Avui, encara amb cert cansament, m'he llevat molt bé. Jo sóc d'aquestes persones que comencen les setmanes plens d'energia i sense problemes per aixecar-se, i a mesura que s'acosta el divendres, vaig perdent força. Aquest matí hi havia cert moviment a la Barrack 4. Almenys quan jo acabava d'esmorzar i tornava a l'habitació per marxar, la gent s'ha començat a llevar. He vist que tinc un company de cuina i lavabo, a veure si ens presentem perquè encara no hem coincidit xD

A les 8:30h estava ja al meu despatxet, he revisat el correu i després m'he reunit amb la Pernilla per començar l'extracció amb DCM de les columnes de XAD-2. Simplement calia preparar els balons amb el dissolvent i muntar els aparells. Fins aquí cap problema. Posada en marxa i a esperar! Quan he tornat a revisar si tot funcionava, he vist que el primer i el tercer fallaven :S El primer cas tenia una pèrdua de DCM per la clau de teflon, mentre que el tercer no fèia refluxe. Hem estat intentant solucionar els problemes i ho hem tornat a arrencar. Amb tot això s'ha fet l'hora de dinar!





















Avui només estàvem la Pernilla i jo, així que hem menjat a la sala de reunions (microones) i en 30 minutets ho teníem llest. Una mica de PC i després, hem tornat al lab a controlar les extraccions i barallar-nos amb el HPLC. Els dos extractors conflictius, seguien fallant, així que hem decidit parar-los i demà segurament usarem Soxhlets. En quant a l'HPLC, després de varis intents perdent dissolvent per on no tocava, hem trobat la combinació bona i hem provat de passar dissolvent per la pre-columna. Quan hem tornat després, hi havia pèrdues per una de les juntes :S Aiaia, esperem que demà sigui un millor dia!!

La Pernilla ha plegat dora, i jo m'he quedat escrivint a l'ordinador fins les 17h. Es vèia sol a l'exterior i ja era hora de tornar a casa. Al sortir, he vist que no bufava massa vent, i he pogut anar sense cordar la jaqueta i sense gorro xDD Avui tornava sol perquè la Lorna està fora tota la setmana (si no vaig entendre malament) i la resta de gent ha desaparegut jeje. He anat a enviar una postal i de passada també al super (volia comprar dolços i derivats per anar picant a entre hores). M'encanta la marca blanca local: X-TRA. És com un hacendado, i té de tot. Avui m'he quedat dos tipus diferents de galetes, i a part he comprat una nocilla local :P Amb tot això, he pujat fins a Nybyen caminant xino-xano sota un bonic sol.

En vista de que no fèia massa fred, m'he animat a sortir a córrer. Així que he berenar unes quantes galetes amb una tassa de llet, m'he canviat, i després de dubtar si agafar polar o no, he sortit només amb la màniga llarga. Ha estat una bona decisió, ja que dels tres dies que he anat a córrer, avui és en el que he tingut menys fred! He repetit el que serà la meva ruta d'entrenament (el circuit de 6,5 km), i he baixat més de 2 minuts el temps de l'altre dia. M'he trobat molt bé durant tot el recorregut! Suposo que poc a poc, aniré a més :)

Al arribar a casa, dutxa i a cuinar. Era dora, però com que no he vist moviment a la cuina, he pensat que podia aprofitar. Total si tinc gana abans d'anar a dormir, puc menjar alguna cosa més :) M'he fet un combinat extrany però boníssim. He acabat amb les barritas de pescado (incloent-ne unes quantes per demà migdia), i de primer m'he fet unes gambetes a la planxa. Les vaig veure l'altre dia al congelador del super, i per 5 euros tenia 1 kg, així que me les vaig quedar :P Ja les aniré gastant ara que les he obert! Un cop sopat, i amb la cuina neta, ja m'he tancat a l'habitació!

He pogut parlar per Internet, fer còpia de seguretat i actualitzar les fotos. A més, també he jugat una mica amb l'Ipad i com que estic força mort, aniré a dormir dora per recuperar energies! Per avui, això és tot :)

Molt bona nit!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger