divendres, 13 d’agost del 2010

13/08/2010 - Responsable dels mostrejadors d'aire -

L'edat no perdona i avui tampoc m'he llevat a la primera. Per sort, el meu cos ja està acostumat a aixecar-se i fer la rutina de cada matí sense pensar xD Mentre fèia les fotos del meu "experiment fotogràfic", he vist que aquesta nit hem tornat a tenir gelades als cims de les muntanyes, i per sort sense núvols, he pogut fer les fotos. He estat tot el matí a l'ordinador revisant dades i parlant amb la Pernilla sobre el material que manca demanar per a poder fer l'experimental. En principi ho podem aconseguir tot, però falta trobar una centrifugadora. N'hi havia una en un laboratori, però quan hi hem anat, no l'hem trobat xD Dilluns preguntarem a veure on pot estar :)

A les 11h, hem pujat amb el Mark a recollir els filtres d'aire a la teulada. No fèia fred i es podia treballar en condicions. M'ha fet algunes fotos per a que hi hagi constància de que he estat treballant aquí jeje. És molt catxondo posant títols a les fotos i comentant la jugada. Un cop amb els fulls emplenats i el domini de la tècnica, hem baixat al laboratori per acabar de desar les mostres al seu lloc. M'ha ensenyat a treure els filtres de vidre (per la fase de gas) i el filtre de quars (per la matèria particulada) i on deixar-los (càmera freda d'un altre edifici i dessecador, respectivament). Així hem quedat que jo quedava responsable de posar-los en marxa dilluns vinent durant 48 hores per tenir la mostra de la setmana pròxima. Cap problema! M'ha entregat la carpeta amb els filtres i fulls necessaris :)

Hora de dinar, i com ahir, ningú ha aparegut per la sala on mengem. En vista de l'èxit, i amb la gent del departament de biologia que conec desapareguda, m'he esperat i he dinat sol a la 13h. Avui m'havia fet una bona truita, i m'he tallat el pa que quedava per fer entrepans :P Un bon àpat per agafar energies! Després de dinar, he acabat de preparar el document excel amb les dades i fórmules pels mostrejadors d'aire. Amb les dades meteorològiques disponibles i les anotacions realitzades a la teulada, he pogut calcular el fluxe d'aire i el volum total d'aire filtrat per cada equip. Li he enviat al Mark per a que mirés si hi havia errors i m'ha contestat que semblava correcte. Més tard ha vingut a parlar amb mi i dir-me que li havia agradat com ho havia preparat (me n'alegro jeje). He fet una plantilla per anar fent periódicament les anotacions, així és més fàcil!

A mitja tarda, ha vingut la Pernilla a buscar-me per fer una volta per l'edifici amb un personatge ben extrany. Un italià, que parla i entén norueg, i que va demanar venir a fer coses per Svalbard. Fèia una pinta una mica extranya i parlava raro. Una mica com si visqués al seu món! Haig d'investigar bé la història perquè no he entés com ha acabat visitant la Pernilla xD Total que li hem fet visita per l'edifici (inclosa la teulada, amb vàries fotos) i després ha marxat. Demà comença un mostreig en vaixell al voltant de l'illa (no sé quants dies dura) i en teoria quan acabi torna a Italia, així que hi ha quelcom que se m'escapa xDD A continuació hem fet un descans, la Pernilla el necessitava després de l'extranya visita jejej.

Per acabar la jornada, més feina de protocols, a veure si els acabo ja tots. Resulta que haig de preparar un parell d'escrits (no massa llargs) i no trobo mai el moment. A veure si aquest cap de setmana ho deixo finiquitat i vaig tatxant coses de la meva llista de tasques pendents a fer jeje. Si puc anar a la muntanya per ajudar la Lorna durant el cap de setmana, faré excursió. Si no és possible, visitaré el museu de l'aire. Diria que és el darrer que em falta de veure, juntament amb la petita esglèsia (estan al costat gairebé). Després ja planificaré més excursions i/o sortides de turisme :) A les 18h, hi havia Friday Gathering a la cantina, però no baixava ningú que jo conegués i he decidit anar al super i a Nybyenn a posar rentadora! He anat veient varis grups que baixaven a la UNIS, així que suposo que avui eren força gent :)

A la barrack 4, m'he trobat la cuina molt neta! Sorpresa agradable. Com que tothom estava a la UNIS, he pogut posar la rentadora, bien! A les 20h, he anat a preparar el meu sopar català (pa amb tomàquet i embutit) tranquilament. A la cuina m'he trobat a la Mari mirant la tele i parlant per telèfon (1 hora). L'he convidat a pastís però no pot menjar sucre durant unes setmanes, pobreta. Després ha vingut la seva família mentre estàvem xerrant al sofà i hem estat tots junts picant, bebent i xerrant. He conegut a la seva mare, el nòvio de la mare i la seva tieta. Eren tots molt simpàtics, han menjat pastís i m'han cantat el feliç aniversari en norueg, la Mari es moria de vergonya però després també cantava. M'ho he passat molt bé! Ha estat genial :) A continuació he anat a treure la roba de la secadora, estendre-la i he tornat a fer tertúlia. Llavors estaven amb la pistola de bengales i els he preguntat si anirien d'excursió. Demà volen anar a Plateufjellet o a Trollsteinen, i m'han convidat a venir si vull!! He dit que si no els sabia greu, m'apuntava :D Acoblament màxim amb la familia noruega jajaj.

Hem estat fins les 22h a la cuina-menjador i després ja ens hem acomiadat fins demà al matí. Sembla una situació força extranya, però són realment simpàtics i segur que demà ho passem de conya! A vegades cal tenir una mica de morro per poder aprofitar les oportunitats :P

Bona nit i a descansar :)

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#