Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 8 d’agost del 2010

08/08/2010 - Primer mes -


Avui es compleixen 32 dies des de que vaig deixar Barcelona. Completo el meu primer mes a Noruega (entre Svalbard i Tromso). Com que al final no tenia excursió, he sortit a córrer a mig matí. Abans però, he anat a esmorzar per agafar energies. Quina sorpresa al trobar-me al Scott (el vaig conèixer el primer dia) a la cuina. Resulta que han marxat 3 companys de cuina, però ha arribat una americana (amb la que vaig anar a fer la pràctica de tir), i que comparteix aliments amb uns altres 4 (entre ells el Scott). Així que cuinen i dinen tots junts i ocupen força espai xD Almenys són nets i ho recullen tot! Mentre jo esmorzava, ells començaven a preparar el dinar xDD
















La baixada fins a la UNIS ha anat força bé, semblava que no hi havia massa vent i tot ha anat perfectament. A la zona dels Xatracs Àrtics avui he estat amenaçat però no atacat, així que he enfilat la pujada fins a l'Ajuntament amb un bon temps. Aquí ha començat la meva mort. A la pujada ha començat a donar-me un vent de cara que ja no m'ha abandonat en tot el retorn a Nybyen (3 km.). M'ha deixat destrossat físicament, sembla una tonteria però et deixa K.O. He mirat d'acabar la pujada fins a Huset dignament i relaxar-me al canviar de direcció. Dit i fet, estava clar que el vent venia seguint la direcció de la vall! Amb tot això, quan he arribat a la barrack 4, resulta que havia fet un temps igual que els altres dies!! Perfecte, tinc marge de millora quan enganxi un dia normal :P



Un cop dutxat i vestit, he anat a preparar-me el dinar a la meva cuina amb over-booking. Ja havien acabat de dinar i estaven mig acabant de fregar així que he pogut agafar una paella i fer-me el parell d'hamburgueses amb mongetes fregides. Ells estaven al sofà mirant la tele mentre jo dinava xD Després, he baixat uns quants cops a veure si podia posar la rentadora, i finalment he tingut èxit. Mentrestant, estava parlant per Internet així que s'ha passat prou ràpid la tarda. Quan he tornat a la cuina per fregar les coses, la gent s'havia desplaçat a la cuina del costat perquè tenen una pantalla més gran (perfecte, me n'alegro que no tenir-la nosaltres jajaj). No s'han mogut d'allà entre les 14h i la 1h de la nit (en sóc testimoni xD).




















En vista de l'èxit, a les 20h he aprofitat que estava sol a la cuina per agafar la safata del forn i fer-me un bon peix amb pastanaga. Avui, aplicant un parell de consells, ha quedat infinítament millor. Més gustós, gens ressec i ben bo per agafar energies :) Tocava anar a dormir tard perquè havia de recollir una estudiant a l'aeroport a les 23:30h. Aproximadament a les 22h he deixat Nybyen per baixar xino-xano cap a la UNIS. Estava previst força fred, però no hi havia gens de vent i ha sortit el sol, així que he pogut fer unes boniques fotos! He arribat bé per trobar la clau al despatx, agafar el cartell de la UNIS i marxar cap a l'aeroport. De nou, mentre esperava, he aprofitat la bonança per treure algunes imatges més i passar l'estona! Ja que ahir va decidir estar ennuvolat i plovent, avui m'ha donat una treva el temps :)
















Un cop a dins la terminal, quan començava a llegir el meu llibre, han aparegut la Tora i la seva mare!! Resulta que el seu pare i germà arrivaven en aquell vol. Coincidències de la vida. M'ha preguntat que on havia estat aquests dies (suposaré que m'havia vingut a buscar i devia estar al laboratori) i m'ha dit que no havia anat d'excursió perquè encara estaven recollint i empaquetant coses per a la mudança (marxen al continent la pròxima setmana). Una petita explicació almenys :P Hem estat xerrant mentre acabava d'aterrar l'avió i després ja ens hem separat. Al cap d'una estona, s'ha acostat una noia i efectivament, era la persona que he anat a buscar! Era anglesa i molt simpàtica també. Això sempre facilita la conversa jeje. No tenia massa clar si arrivaria la seva maleta, perquè a Oslo, on suposadament l'has de canviar de cinta...no havia aparegut, així que li havien dit que segurament l'havien derivat internament cap a Longyearbyen (aiaia, nervis esperant xD). Per sort, era veritat! Així que amb tot l'equipatge, cotxe cap a Nybyen fent de nou de mini-guia turístic (hi ha poc a explicar jeje). L'he deixat a la seva barrack (la més llunyana, 13) i he baixat a la UNIS a deixar la furgoneta.



















Un complet cap de setmana amunt i avall però entretingut. Mentre pujava de nou caminant cap a Nybyen, he pogut fer algunes fotos més ben xules a contra-llum. Després, directe cap a casa, per intentar anar a dormir abans de la 1h :D Al arribar, els americans encara estaven a la cuina! Jo he anat directe a l'habitació, demà intentaré resoldre el tema de la ID per a que em puguin pagar, a veure si no em compliquen molt la vida!

A descansar,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger