Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimecres, 4 d’agost del 2010

04/08/2010 - Les columnes i el XAD-2, la resina invasora -


Aquest matí m'ha tocat esperar 5 minuts per entrar al lavabo, el Kennet estava a dins jeje. Després de la dutxa pertinent, he anat a esmorzar i m'he trobat la cuina força bruta. M'encanta compartir :S De moment he constatat que quasi no ens queden utensilis per cuinar (olles i paelles bàsicament) i que en general, els meus estimats companys de cuina, ho deixen tot fet un fàstic. Si més no, els fogons estaven bruts, a la pica hi havia totes les restes de menjar i la taula tenia les restes dels esmorzars, mmm només cal fer-hi una fregadeta, no és tan complicat! Però bé, m'ho prenc amb calma ja que és algo temporal i si la gent és bruta, què hi farem.

El dia estava força gris i amb boira al sortir de Nybyen. A més, he baixat tot el camí totalment sol i hi havia una sensació extranya a l'ambient entre tanta tranquilitat. Finalment m'he creuat amb l'autobus (crec que n'he comptat 4 a l'illa jeje) que ve de l'aeroport, i a la que he entrat a Longyearbyen, poc a poc hi havia més moviment. Durant el matí, he estat amb la Pernilla al laboratori perquè avui tocava columnar les mostres per extreure 3 fraccions (acostuma ser un procés lent). Entre tots dos hem pogut treballar força ràpid, ja que jo controlava les columnes i ella podia anar rotaevaporant les mostres i mirant que no s'assequèssin! Així, hem finalitzat la feina cap a l'hora de dinar (12:15h) i a la tarda només mancava acabar altres detalls més curts :)

Erem tres per dinar, la Lucie (la vaig conèixer ahir), la Pernilla i un servidor. He descobert que tenen mini-pizzes individuals aquí jajaj, vénen empaquetades en envoltoris semblants als d'un kit-kat però una mica més grans. El meu dinar estava força bo, tot i ser re-escalfat! Ja amb la panxa plena, hem tornat a finalitzar la feina al laboratori. Tocava fer una columna més amb el blanc (usant aigua mil·li Q), de la qual s'ha encarregat la Pernilla, i mentrestant jo he canviat els dissolvents dels soxhlets on hi tenim les columnes de XAD-2 netejant-se i acondicionant-se. Avui era el quart dia, i per tant tocava fer servir hexà. Un cop realitzat el canvi, anant amb cura de no perdre boles de la resina XAD-2 (es foten per tot arreu i és impossible netejar-les), he tornat a encendre els soxhlets i a esperar que no hi haguèssin incidències.





















Mentrestant, hem acabat de fer neteja de material i preparació de coses per posar a la mufla (avui hem fet servir la nostra i hem envaït una altra d'un altre laboratori, ja que són força petites :S). Llavors, quan revisàvem que els soxhlets anèssin bé, ha sorgit un problema! Unes quantes boletes de XAD-2 estaven sortint de la columna i dispersant-se pel soxhlet, tot encallant-se a zona de refluxe :S Ràpidament, aturada d'emergència i després de deixar refredar, he rentat l'equip, intentant deixar-lo sense boles de resina (ha quedat perfecte, sort que ho hem vist a temps!). Després, hem tornat a posar cotofluix a la part superior i a veure si aguanta sense expulsar boles. Semblava que al tenir el gotejador del refrigerant tant aprop de la boca superior de la columna, s'ha creat com una super bombolla i ha fet fora les boles de XAD-2.


















Un cop solucionat això, ja podíem anar als ordinadors a treballar una mica asseguts. He estat redactant el protocol en base a les meves observacions, i en teoria me'n passaran un escrit per ells (a veure si entre els dos ho puc fer tot, no sembla excessivament complicat, però com sempre quan treballes amb coses noves, has d'estar pendent de tot xD). M'he tornat a quedar fins una mica "tard" pel que seria el seu horari, ja que he plegat a les 18h. He passat pel super, perquè m'he quedat sense certes existències, i cap a Nybyen xino-xano. El dia no s'ha acabat d'aixecar, i estava ennuvolat i amb boira també durant la tarda. Almenys no fèia un excessiu fred!

Al arribar a casa, m'he plantejat sortir a córrer quan he vist que la cuina estava ocupada pels tres noruegs (amb algo al foc). El problema és que em trobava cansat, així que m'he connectat i els he donat temps per a que acabessin de sopar. A les 20h, m'he apoderat de la cuina i m'he preparat les gambes a la planxa i un bon parell d'amanides (no s'acaba mai l'enciam que vaig comprar jajaj). Com que també havia d'acabar el pà, ja que porta més d'una setmana i s'estava endurint, m'he fet torrades de paté per demà dinar! A mig sopar, ha entrat la Luva (noia rusa que vaig conèixer l'altre dia) i hem estat xerrant una estona. Li agrada parlar amb la gent, en comptes de mirar la tele com fan molts altres xD Li he donat a tastar les gambes i després ha vingut a rentar els seus plats a la meva cuina per seguir parlant, ha estat bé. Quan ja m'ha deixat sol, he començat a posar ordre a la cuina. Recollint molles i restes de menjar, rascant xocolata del costat dels fogons i, en definitiva, deixant la cuina el més potable possible ja que els altres no ho fan!

Ara ja toca llegir una mica, jugar amb l'iPad i anar a dormir per estar al 100% demà. A veure si quan torni a casa no fa fred i tinc forces per sortir a córrer, demà ja toca :)

Molt bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger