Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dijous, 26 d’agost del 2010

26/08/2010 - Excursió nocturna -


Després d'avançar feina ahir, extraient els otolits de tota una espècie, avui només faltava treballar amb el bacallà. A diferència de la resta de la setmana, el dia s'ha llevat ben clar i sense excessiu fred (per manca de vent). El camí cap a la UNIS ha estat plàcid, tot i que em trobo molt millor quan arribo a la part final, prop de la Svalbardbutikken, ja que allà dóna el sol i t'escalfa una mica la cara :) Abans però, a la recta entre Nybyen i el gimnàs, m'he espantat perquè ha començat a sonar un soroll gran dalt de la vall, suposo que eren algunes roques caient!
















Al llarg del matí he estat passant les dades biomètriques dels peixos a un Excel i fent algunes gràfiques de la relació longitud-pes, per veure què sortia. A més, també he estat treballant amb els valors dels mostrejados d'aire, ara que ja tenía totes les dades ambientals, podia omplir l'excel i comprovar que de moment estaven funcionant a la perfecció. El que he notat és que tenia molta gana durant el matí. He anat menjant galetes abans de l'hora de dinar, no pot ser això! Per sort, a les 12h puntuals hem baixat a la cantina a menjar. Avui ja he agafat els coberts del menjador (sí, aquí de moment no et fan pagar per usar-los) i així tens menys coses a portar i netejar :P De nou, el tema estrella eren els gossos jeje, jo aprofito per desconnectar el cervell una estona, ja que tampoc hi tinc massa a dir :)
















A la tarda, he anat al laboratori per obrir els caps dels bacallàs i mirar si es podien extreure els otolits. És espectacular com canvien en les espècies marines. Són molt més grans i blancs, i per tant, fàcils de trobar i treure. He començat amb el peix més gran, per facilitar la localització, però després he estat capaç de treure'ls fins i tot dels peixos més petits. La única pega ha estat que, després de tallar la part del múscul i estirar la pell, aquesta no té prou força per mantenir-se ferma, i la majoria de peixos s'han obert per l'orifici anal i deixaven anar totes les vísceres internes. Era força fastigós, però ja hi estic acostumat. Són masses campanyes de mostreig fent això, i en moviment. Almenys ara s'estaven quiets jeje. Finalment, després d'un parell d'hores llargues, he obtingut les meves 17 bossetes amb els otolits de tots els peixos. Els he embolicat un a un per tornar a guardar al congelador (millor de com estaven) i per avui ja n'hi havia prou de laboratori. Estem ben orgullosos de les campanes extractores, perquè en els 3 dies que he estat treballant amb peix que desprèn força pudor, no s'olorava res al laboratori!!
















Cap a les 17h he tornat a l'ordinador amb la idea de treballar una mica però que no es fés tard. Un dia que acabo d'hora, volia pujar tranquilament a Nybyen jeje. Al final m'he animat distribuint el calendari de mostres que puc fer i fent una llista exacta del material que necessito per treballar. S'han fet les 18h xD Un cop llest per marxar, la darrera cosa a fer era anar al laboratori i treure la brossa de peix de la campana, i baixar les mostres a la cambra freda de logística. Ara que ja hem descobert que puc obrir la porta des del carrer, hi puc anar sol :P De totes formes, quan sortia, m'he creuat amb la Monika, que ens deixa demà ja per sempre, i m'ha acompanyat per una ruta diferent xD Ella havia de treure unes caixes de la cambra, així que l'he ajudat i ens hem acomiadat. Poc a poc havíem començat a parlar al laboratori, però aquí la gent va i ve, i no s'hi pot fer res :)


















Quan pujava cap a casa, m'ha passat algo extrany. Avui no he seguit la ruta normal perquè venia del magatzem, i per tant he pujat pel carrer de darrera de la Svalbardbutikken. Quan em volia incorporar al carrer principal, se m'ha acostat una noia dient-me si em podia regalar algo per llegir. Entre que el meu cervell ha entés la pregunta i he pogut llegir el títol de la revista que m'ensenyava, ha passat un temps preciós abans d'adonar-me que em volien reclutar. Sí amics, els testimonis de Jeovà també estan a Svalbard. Almenys avui hi eren! Ràpidament, he dit que no m'interessava i he fugit pel carrer principal fins que m'he aturat al supermercat a comprar dues coses que necessitava. Al final he sortit amb tres ítems perquè m'he endut un paquet de iogurts beguts que estaven d'oferta. Aquí, quan les coses estan a punt de caducar (vol dir que caduquen aquell dia), les posen a meitat de preu com a mínim. Així s'ho deuen treure de sobre, però realment és interessant perquè en el cas dels iogurts, no passa res si te'ls menges 2 dies més tard. Avui eren de maduixa i fruites del bosc! Tot el camí de pujada fins a Nybyen he anat menjant les galetes de vainilla que acabava de comprar, eren el meu auto-regal per haver acabat la feina dels peixos jejej. No fèia gens de fred per sort, si no se m'haguèssin gelat les mans :P



















A la cuina m'he trobat amb la Mari i m'ha recordat que havíem dit d'anar d'excursió nocturna i intentar veure la posta de sol. Pensava que no havia estat una proposta ferma, però he vist que sí. Cap problema, jo m'apunto a tot el que pugui :) Ja que la seva amiga "Dark", que ara ja sé com es diu Marie Ann, té rifle aquesta setmana, hem d'aprofitar. D'aquesta forma, hem estat xerrant mentre ella sopava, i després he començat jo a fer-me el meu menjar (cigrons i peix). Hem estat buscant quin peix era (jo sempre compro sense saber, evidentment els noms estan en norueg). He menjat Bagre, realment bo i suau així que cap problema! Abans de sortir a caminar, havíem quedat a les 22h, la Mari s'ha prés les seves pastilles (té algun problema al·lèrgic i li estan fent un tractament especial sense sucres ni derivats) i s'ha marejat una mica. No sabem si li ha fet reacció alguna cosa o ha estat el cansament, però ja li he dit que podíem deixar l'excursió per un altre dia.


Per sort, s'ha recuperat bé (teníem encara 1h), i a les 22h, hem sortit amb la Marie Ann en direcció a Huset, per remuntar la vall cap al Longyearbreen (glaciar) i pujar per la vall lateral fins a Plateaufjellet. El mateix lloc on vam estar dissabte vespre gaudint de la posta de sol. La sortida ha estat dureta per a elles dues, ja que com sempre, totes les excursions comencen en pujada dura aquí. Almenys, un cop han estabilitzat pulsacions, hem anat fent tot seguit fins arribar dalt de la planície. Igual que l'altre dia, encara hi havia parts gelades a la petita vall, i hem estat fent bones fotos. Un cop a dalt, l'ambient era de núvols i no hi havia sol (ja ens ho esperàvem), però es podia veure tot el fiord, i teníem tot un grup de rens pasturant! Només hi havia una mica de boira al fons de l'Isfjorden, que li donaven un toc més tètric al paisatge :)
















Després de les fotos pertinents, avui hem enfilat directament direcció a la caixa negra de Plateaufjellet, passant pel monument a un dels accidents mortals provocats per un ós polar. Possiblement sigui el que ha passat més aprop de la ciutat, ja que si bé és a dalt d'aquesta muntanya, en tot moment pots veure Longyearbyen i Nybyen. Es veu que al març de 1996, dues noies noruegues que estaven visitant a una amiga aquí a Svalbard, van decidir fer aquesta excursió curta i propera a la ciutat sense rifle. La sort no es va aliar amb elles, i van ser atacades per un ós. Una va morir i l'altre va salvar la vida perquè va saltar el penyasegat (caient 30 metres avall) i es va trencar les cames. Jo crec que va tenir sort perquè la caiguda és infinitament més llarga, així que devia quedar-se en algun sortint! Després de la pilona i placa commemorativa, hem bordejat tot el penyasegat, fent més fotos, fins arribar a l'inici del descens. Avui ens hem acostat a les dues pilones de pedres que hi ha en un sortint i ens hem fet fotos "rey leon" a la punta! Després, hem passat pel poblat "hobbit" (forats en un turonet d'herba jeje) i hem arribat, tot baixant, a la caixa negra i el mirador amb tamburet xDD


Hem firmat, i ens hem assegut a gaudir de les vistes del fiord tot menjant i bebent alguna cosa per escalfar el cos. Començava a fer una mica més de fred! Eren ja la 1:30h, així que hem enfilat la baixada cap a Skjaerinja (barri de l'esglèsia) per retornar a Nybyen per la banda de Huset. A les 2 i poc estàvem a la barrack 4. Elles dues s'han quedat bebent una mica més a la cuina, però jo m'haig de llevar dora demà al matí (elles no jeje), així que a descansar 5 horetes almenys! Una bonica sortida, 5 dies després i amb un paisatge tan diferent, per això sempre t'has d'apuntar a les sortides, tot i que repeteixis entorn :)





































Molt bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


1 comentari:

  1. Quines fotos més xules!

    Dona-li records al Pare Noel i als seus rens, i diga-li que s'enrotlli una mica i em porti un regalet, que em porto molt bé :P (tot i que jo sóc més de la competència, ja saps, el reis mags jijiji)

    Petonets wapo!

    -Blanca-

    ResponElimina

Arxiu del diari

Sobre el viatger