Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 3 d’agost del 2010

03/08/2010 - Estimats soxhlets -


A les 6:50h m'he despertat pensant que no havia posat el despertador xDD Efectivament l'he activat perquè tenia intenció de seguir dormint ni que fós per uns minuts :P En un espai massa breu de temps, ha tornat a sonar, i és que havia arribat l'hora de llevar-se! Quan he arribat a la cuina per fer l'esmorzar, m'he trobat una noia allà barallant-se amb un pastís de xocolata. Era l'Anna, crec que és una infiltrada perquè juraria que està a l'altra cuina normalment xD Mentre esmorzava, ha aparegut el noi amb el que comparteixo lavabo. Ells dos ja es coneixien (són noruegs) i han estat xerrant, sense convidar-me a pastís xDD Finalment, quan ja deixava la cuina, m'he presentat, ja que si hem de compartir bany i cuina, millor saber els noms. Per tant, el Kennet (no sé si s'escriu així) estarà present al meu entorn de ben segur xD


Avui he sortit a la mateixa hora que els estudiants del curs de microbiologia (els que ocupen 3/4 parts de la barrack 4). Hem baixat un bon grup quasi junts, però els he deixat espai quan volia aturar-me a llençar les fotos diàries. Després, un cop superat el pont peatonal, els he adelantat i he acabat arribant abans a la UNIS. Avui hem estat tot el matí al laboratori. Calia fer filtracions i separació de les mostres de gel i neu (Is&Sno, en norueg) de la Pernilla. Aquest procediment consistia bàsicament en fer una extracció líquid-líquid, usant diferents dissolvents en un baló de decantació. Hem estat enfeinats amb això fins a l'hora de dinar perquè calia anar rotaevaporant les mostres per guardar-les en vials més petits.
















A l'hora de dinar he conegut a dues persones més. La Lucie i el Niko. A part d'elles, també ha vingut la Caroline, que ja vaig conèixer la setmana passada. Ha estat una mica avorridot perquè s'han passat tot el dinar parlant dels gossos que tenen a les gosseres. Es veu que tots són del club i tenen allà animals. Han començat a parlar sobre el tema d'excursions en trineu, que si tal gos era millor que aquell, que si es podien barrejar, etc. Bàsicament he fet un gran listening i poca cosa més, no podia intervenir a la conversa xDD Després de dinar, hem tornat al laboratori per acabar amb les darreres extraccions i netejar el material (avui he tingut més problemes per obrir el renta-material, demà m'agradaria mirar si puc arreglar una cosa de la peça). La última cosa era fer el canvi de metodologia de neteja/extracció de les columnes de XAD-2. Hem preparat els soxhlets grans i ho hem disposat tot per fer-ho d'aquesta manera, en vista dels problemes que estàvem tenint. Per tant, farem servir material que sé fer anar correctament i puc controlar jeje. Ho hem posat tot a punt, i avui hem fet la tercera extracció amb acetona, esperem que demà no hi hagi cap problema :)

Cap a les 15h ja havíem acabat la feina per avui. Hem deixat preparades les columnes per demà (amb cotó i dissolvents) per tenir feina avançada. Serà un matí ben intens: estrés pel control de les columnes jeje. Durant el que quedava de tarda, m'he fet un petit protocol en brut dels procediments a seguir, almenys així ho tinc escrit per recordar-ho. A continuació m'he quedat a la UNIS fins les 18h, ja que avui no tenia pensat fer res durant la tarda. L'última part de la jornada l'he passat descobrint com baixar llibres en pdf. Ja està tot controlat, faltava provar si funcionaven al iPad. Estic molt content perquè he trobat els 2 volums del Frederick Forsyth que em faltaven per llegir!!! És increible :)



















Al sortir de la UNIS, m'he creuat amb el Max, però ell pujava en bici. El retorn a casa ha estat tranquil, no hi havia pressa per tornar a Nybyen, així que he passejat aprofitant un temps maco (sol i no massa fred). A més, com la llum era potent, he fet algunes fotos a les cases de colors del poble i a alguns detalls arquitectònics. Quan ja arribava a casa, just m'ha atrapat de nou el Max amb la seva bici, suposo que ha parat a comprar, perquè no pot ser que corri més jo a peu que ell amb la bicicleta xD. És molt simpàtic aquest noi!

















Un cop a l'habitació, i després de berenar galetetes, he decidit anar a fer el sopar. Avui necessitava més temps de cuina jeje. He vist que la brossa seguia sense tancar i treure. La gent va acumulant i si després no tanca la bossa, aaaaah mala suerte. He hagut d'apretar la bossa però ho he aconseguit. Ja l'he canviat! El menú d'avui consistia en verdureta bullida amb patata (em venia de gust). Primer, he pensat que no havia quedat bé perquè els espinacs estaven molt trinxats, però estava molt bona. El problema ha vingut a l'hora de rentar. Era una mica guarrada tot plegat (espinacs trinxats = feina de neteja xD). Mentre ho feia tot, ha aparegut l'asiàtic per la cuina (s'ha deixat la clau de l'habitació a la taula i li he hagut de portar xD). A més, se que ha tornat perquè ja s'ha fet l'olla d'arrós per tota la setmana! Més tard ha entrat un noi nou (força simpàtic, ja que almenys m'ha preguntat coses abans de marxar amb el Kennet), que m'ha felicitat per la bona olor del sopar xD. Estava fent els filets de porc amb espècies (2 bons talls, un per sopar i un per dinar demà :P). Al final m'ha quedat un plat consistent que m'ha deixat ben tip! No he menjat postre :)






















Per acabar el dia, he estat a l'habitació, connectat al PC i fent proves amb l'lPad (tot funciona i ja tinc lector de words també). Poc a poc van sortint més aplicacions gratuites i ja tinc força jocs entretinguts jeje. A més, amb els programes que reconeixen pdfs i altres documents, he pogut llegir abans d'anar a dormir!

Bona nit, que les cames pesen de l'entreno d'ahir :P

Fins demà,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger