Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 16 d’agost del 2010

16/08/2010 - Fred a la teulada & Rebel·lió de la KISP III -


Aquesta nit ha fet fred. No ho he notat pas a la meva acollidora habitació, però després de la rutina matinal, quan he sortit al carrer, es notava un ambient més fresc que els altres dies. Sort que no bufava massa vent perquè sinó haguès hagut d'agafar la bufanda (potser no trigo molt en utilitzar-la). Un cop a la UNIS, avui tocava combinar la feina d'ordinador amb la posada en marxa dels mostrejadors d'aire!

















A les 10h he pujat a la teulada, i continuava l'ambient fred amb força vent. Després de mirar les dades meteorològiques a la tarda, m'he adonat que a una temperatura de 2ºC i amb vents de 7 m/s, la sensació tèrmica era de -8ºC. No està mal! Total, que he muntat els filtres al laboratori abans de pujar (per evitar estar massa estona a l'exterior) i després he fet tots els passos que em va ensenyar el Mark. No he tingut masses problemes i l'única cosa que no encaixava massa era una de les lectures, que era més alta avui, però segurament és degut al fred i el canvi de pressió. He aprofitat per fer algunes fotos panoràmiques i veure com la copa de vi tenia neu per tot arreu (per tant s'ha acabat l'estiu jajaj). Li he enviat la foto al Mark perquè sé que és un home amb humor :P M'ha tornat a felicitar per la tasca que estic fent, això sempre reconforta!




Abans de dinar ha vingut un noi nou (Tol) de Rússia al meu despatx. Ara ja tindré companyia jeje. Es veu molt tranquilet i simpàtic, la única pega és que aquesta gent del nord té sempre calor, i a vegades quan deixo el despatx, obre la finestra jeje. De totes formes, quan em veu tornar, la tanca i jo estic ben calentó amb la calefacció en marxa :P A l'hora de dinar, aquí ningú diu res, quan m'he adonat havien desaparegut, així que he dinat a la sala de reunions on hi ha el microones. Abans de que fós més tard, he anat a l'oficina de taxes a recollir el meu número d'identificació norueg. Se suposa que amb això em podran pagar les feines extres a la UNIS, però no ho sabré fins divendres o la próxima setmana perquè el Ruben està fora xD

Després, tocava fer feina al laboratori per posar a punt la bomba d'aigua (KISP), per veure si demà podíem fer proves al camp. He començat rentant una columna de XAD usada, només per tenir-la a punt per fer experiments (no per agafar una mostra bona). Un cop preparada, hem hagut d'acoplar-la fent servir remeis de MacGyver (McGiver a Espanya jeje) i he començat a fer-la servir. De seguida s'ha aturat :S Es veu que amb la columna, el fluxe era massa petit i estava per sota el llindar marcat a l'equip. Jugant una mica amb el paràmetre, l'he pogut fer servir anant al límit inferior en quant a fluxe mínim. Amb això funcionava tant el volum desitjat com el control remot. L'únic problema que té l'equip és que triga 5 minuts per filtrar 1 L. No és massa sostenible si volem filtrar uns 500 L ja que les bateries funcionaran com a màxim unes 10h (120 L. màx). Amb tot això, m'he quedat fins les 18:30h provant coses i veient si funcionava. No sé si demà valdrà la pena anar al camp a provar-la (posant només 20 L) o serà millor deixar-ho córrer.



Amb això en ment, ja que em fèia il·lusió fer-la anar al camp, he sortit de la UNIS amb fred però amb un sol que il·luminava tota la part costera del poble. M'he trobat amb forces i no fèia massa vent, així que he pujat prou ràpid atrapant a gent a la recta final. A més, a la part final de la pujada, he notat que el vent venia de darrera, amb el que era molt cómode caminar jeje. En aquell moment he recordat una frase que vaig llegir l'altre dia d'un ciclista: "todo te da por culo...menos el viento". Jejje reflexa molt bé com ho noten ells quan van amb la bicicleta en contra del vent! Un cop a Nybyen, he estat descansant davant l'ordinador i he pogut xerrar amb la familia. Estaven a casa, i la connexió funciona bé allà :) A l'hora de sopar, m'he trobat la cuina ocupada per l'Ana (Noruega) i m'ha sobtat que estigués sopant tan tard! Li he preguntat i resulta que han estat fent un treball i se'ls ha fet tard :P Acaben el curs la setmana vinent es veu. Suposo que vindrà gent nova doncs xD Hem compartit fogons i m'he fet un bon plat d'arrós i pinxos de pollastre! La veritat és que era massa carn per dos dies, però mira, he sopat bé avui i demà dinaré de conya xDD Més tard ha vingut la Mari amb una amiga seva, que serà l'encarregada de demanar nou material a la SITO, perquè a les cuines falta una mica de tot jeje. Després de xerrar una estona amb elles, he anat cap a l'habitació, avui ha estat un dia llarg!

Demà més i millor :)

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger