Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 7 d’agost del 2010

07/08/2010 - Grans coincidències -


El cos necessitava descansar, tot i despertar-se vàries vegades al voltant de les 8h, m'he acabat llevant tard. He anat a esmorzar tranquil i he baixat a la Galeria d'Art de Svalbard i el Centre d'Arts i d'Oficis (està just a 50 m de la meva barrack xDD). Hi ha una part de visita gratuïta amb exposicions itinerants i la possibilitat de visitar el taller d'una dona, i veure com fan treballs amb teixits, pintura, fusta, etc. Després, per 35 NOK (uns 4,5 euros) pots visitar la part permanent + video. Just quan anava a comprar l'entrada, ha coincidit que una dona anava a mirar el video (portava 10 segons), i com que li encenien per a ella, he preguntat si podia entrar. La noia de recepció, molt simpàtica, l'ha aturat i l'ha tornat a posar des del principi per veure'l tots dos xDD Després, al ser els únics clients de l'exposició, ens ha fet una mica de guia-introductòria. Molt maca ella :) En general l'exposició és petita, però interessant: bàsicament té una àrea d'un pintor que gairebé usa només blancs i negres, una zona amb gravats d'una expedició francesa de 1838, i la secció de l'evolució de l'illa als mapes (des de 1650 cap a 1850) + els cupons dels treballadors de les mines, on els pagàvem amb això i només podien comprar a les seves mines (una mica com a les colònies de Catalunya). La col·lecció està valorada en 1.000.000 de NOK (algo així com 125.000 euros!!).


















Després d'hora i mitja de visita tranquila, m'he acomiadat de la noia de recepció i he anat a passejar per la zona oposada del riu. Només sortir de l'edifici m'he trobat al Jason, l'ex-company de cuina americà. Ens hem saludat i hem caminat junts uns metres. Està també a la barrack 4, però l'han posat al pis de baix ara. Avui baixava al centre a comprar mentre que jo he creuat cap a Huset i he seguit a mà esquerra fins a pujar a Sverdrupbyen, on hi ha un petit llac i unes bones vistes de Nybyen. De baixada cap a Huset, tornant ja, surt un camí a mà esquerra que puja fins una estació meteorològica, i permet veure Longyearbyen des d'una altra perspectiva. Un cop fetes les fotos de rigor, he enfilat cap a casa perquè ja se m'havia fet tard!























A les 14:30h he anat a fer-me el dinar (avui m'estava reservant per fer l'arrós a la cubana!!). Hi havia l'Anna al sofà llegint o estudiant alguna cosa. M'ha quedat un bon dinar i quasi no puc acabar-me el iogurt jeje. Mentre estava acabant de preparar-ho ha vingut una nova noia a la cuina, l'Airine de Rúsia (evidentment no sé si s'escriu així :P). Crec que ara ja hi som tots: Anna i Airine, Norueg simpàtic sense nom i Japonés de Skuba, i Keneth (o com s'escrigui) i jo. Les parelles són les que comparteixen bany! Total, que he sortit cap a les 15:30h per baixar al centre per deixar coses a la UNIS, aturar soxhlets, recollir les columnes i anar a comprar al super.


Al arribar a la UNIS, m'he trobat a la Malu i al David (pronunciació Deivit xD) esperant. Anaven a fer Kayak. No sé si era el millor dia, fèia una mica de rasqueta. Jo he entrat a la UNIS gràcies al xip de la Pernilla, perquè el meu no funciona, i he anat a aturar soxhlets. Mentre esperava que es refredessin, m'he connectat i he decidit anar a comprar. Només necessitava 3 coses: pa, pasta i hamburgueses. Però un cop a dins, avui hi havia molt material així que al final m'he quedat més coses xDD Com que tenia cotxe per pujar-ho a Nybyen :P

















Quan he tornat al despatx de la UNIS, he vist que es retrassava el vol 1 hora. Així que he fet canvi de plans, he acabat la feina del laboratori i he anat a sopar abans de recollir als estudiants. He anat al Barentz Pub & Spiseri a menjar una bona Italian Pizza. Força gran i per 120 NOK (uns 15 euros) no està gens malament. Cap a les 20h estava de nou a la UNIS i a esperar fins a tres quarts per anar cap a l'aeroport. He recollit les meves coses, i a provar si la furgoneta funcionava :P No hi ha hagut cap problema excepte la pluja, avui ha decidit ploure en mig d'una boira semi-espessa. Al arribar a l'aeroport, evidentment no hi havia ningú (és divertit veure una terminal "fantasma"). De seguida ha arribat el meu company de conducció, el Bo (norueg). Ell tenia tots els sobres i ha estat molt simpàtic amb mi. Hem anat xerrant mentre esperàvem la sortida dels passatgers. A la llista teníem 15 persones, així que aniriem ben plens als cotxes si portaven moltes maletes. A més, un home ens ha preguntat si podia venir amb nosaltres, i al tenir un lloc extra, li hem dit que sí. Poc a poc s'han anat acostant els estudiants i hem pensat que caldrien dos viatges, així que hem repartit 5 persones per cotxe i uns altres s'han esperat a l'aeroport. Quan hem carregat els cotxes, he vist que teníem més lloc així que he tornat a buscar els que faltaven i hem provat d'encabir-nos tots. Un èxit...justets però tots dins amb tot l'equipament xD

















La primera parada ha estat a la UNIS per deixar l'home "acoblat". Després els he fet de mini guia turístic als estudiants (tenien pinta de ben jovenets jeje) i m'han dit que parlava molt bé l'anglès quan els he dit que era espanyol jaja, està bé un punt per la meva autoestima! Estaven tots com emocionats al arribar a les barraques, per ells deu ser tota una gran experiència la vida estudiantil! Allà s'han anat repartint i amb el Bo hem decidit baixar les dues furgonetes. He parat un moment a la barrack 4 a deixar la meva compra i el PC a l'habitació i després cap a la UNIS. La idea era deixar la meva clau i tornar a pujar amb la seva furgoneta, perquè havia de baixar gent de Nybyen al centre. Quina ha estat la meva sorpresa al trobar-me l'home "acoblat" en un despatx treballant al PC! I a que no sabeu què, era del meu departament, concretament el que em faltava per conèixer que també treballa amb el Dr. Rolland Kallenborn xDDDDDDD Grans coincidències!! L'he saludat i m'he presentat, i ja parlarem més tranquilament dilluns. Quan ja estava al carrer, a mi m'ha anat de conya que el Bo em portés cap a Nybyen, perquè m'ha evitat caminar :P Un cop de nou a dalt, hem anat a la Barrack 3, on s'han reunit 6 geòlegs noruegs (entre ells 3 companys meus de cuina, nova coincidència jeje) per beure una mica abans de baixar al centre. El pobre Bo m'ha convidat amablement, però cap dels altres ha fet ni la intenció de parlar en anglès, així que anaven rient i parlant en escandinau, i al cap de poca estona, quan el Bo ha dit de baixar la furgoneta a la UNIS, he aprofitat per marxar :)




Es veu que marxen demà en un creuer de mostreig, així que aprofitaven per fer una darrera festa a terra. En vista de que el Bo no sortiria, i els altres no m'han fet massa cas, he decidit quedar-me a la meva habitació perquè em fèia bastanta mandra baixar mig plovisquejant al centre. La primera experiència recollint gent ha estat molt satisfactòria i senzilla, demà només recullo una noia, així que més fàcil encara! Sembla que farà fresqueta quan la vagi a buscar (previsió de 0-1ºC, però ja ho comentaré demà :P).

Per avui això és tot, molt bona nit!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger