Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 30 d’agost del 2010

30/08/2010 - Ós Polar -


Al començar el dia, no hagués dit mai que marcaria un abans i un després a la meva estada a Svalbard. Avui he pogut contemplar un ós polar en el seu estat natural i salvatge! Però bé, comencem pel començament. Aquest matí, m'he llevat prou bé i he tingut temps d'acabar-me de preparar les coses per menjar a la UNIS. Se m'han acabat les galetes allà, i calia portar algo per menjar a mitja tarda! Al final, he sortit a les 8h com sempre, i tota la baixada ha estat prou tranquila sense vent. Es notava una mica el fred però era suportable (3ºC). El que m'impacta és que quasi sempre baixo sol, els estudiants deuen entrar més tard, això sí, veig cada matí el mateix cotxe de treballadors i el parell d'autobusos fent la seva ruta jeje.

Es veia una mica de sol a sobre de Longyearbyen, així que estava desitjant arribar a la zona centre i aprofitar els rajos, però al arribar, un núvol s'ha encarregat d'aixafar-me els plans xD A la UNIS, m'he dirigit directament a la meva oficina o despatx compartit, i m'he trobat el meu lloc ocupat! Els russos que vaig veure ahir treballant, van deixar totes les coses al mig, així que he començat a apartar un portàtil i uns quants cables per deixar la meva taula lliure :P Cap a les 9 i algo han arribat, han saludat però no m'han dit res sobre l'ocupació xD Es veu que marxaven avui de campanya en un barco al migdia i encara estaven preparant coses. Ja se sap, sempre queden coses pendents :)
















Avui, com cada dilluns, tocava posar en marxa els mostrejadors d'aire. Així que hem quedat amb el Mark per pujar a la teulada a les 12h. Una mica abans, he anat a portar el full de taxes al Ruben d'administració, per a que em puguin pagar la meva feina com a "taxi-driver". Just quan parlava amb ell, hi havia un munt de gent acumulant-se a l'escala però he pensat que eren de la mateixa classe i estaven parlant alguna cosa. Greu error! El Ruben m'ha dit, com qui no vol la cosa, ja has vist a l'ós? I jo, com? On hi ha un ós? xDD Total, que m'ha dit que estava a l'altra banda del fiord, he anat a mirar per la finestra però la gent havia desaparegut, així que no sabia si era veritat o no. De totes formes, com que havia d'anar al laboratori, des d'allà es té millor visió. He estat mirat una estona per la finestra, i he vist una taca blanca movent-se entre les cabanes de l'altra banda. Sí, està a 2 km, però es podia apreciar, encara tinc bona vista :P Total que he tornat a l'escala, i m'he trobat una dona mirant per uns binocles. Li he preguntat si el podia veure, i m'ha deixat mirar! Allà estava, caminant per la platja, controlat per una barqueta del governador. Poc a poc, la gent s'anava acumulant i m'he trobat al a Pernilla. Quan li havia dit abans el tema de l'ós, s'ha pensat que m'havien prés el pèl jaja. Total, que al final la dona havia de marxar però m'ha deixat els binocles tot el temps que volgués, que ja li tornaria, així que m'he quedat observant. He pujat al segon pis, on han muntat un telescopi i he pogut fer una foto a través d'ell. Ampliant aquesta foto, es podia veure la forma de l'animal i tot :D Entre els estudiants emocionats i els altres curiosos, hem anat comentant la jugada i compartint els binocles, fins que poc a poc s'ha anat dil·luint la gent i hem tornat tots a treballar.















Jo he pujat amb el Mark a la teulada, i al passar pel segon pis, el telescopi estava lliure, així que hem mirat i hem fet una segona tanda de fotos jeje. Ara l'ós estava estirat i no es vèia bé, però hi era ;) Ha estat entre 30 i 45 minuts seguint la costa en direcció est, i quan s'ha allunyat, l'han deixat estar. Veurem si decideix tornar o no. Des de la teulada l'hem pogut veure com pujava cap a una de les valls amples, i després ha desaparegut. Ha estat una experiència impactant, ja que no esperava veure'n cap, i menys a l'estiu i aprop de la ciutat!

Un cop encesos els mostrejadors, tocava dinar que ja era tard. Se m'ha passat de nou l'hora per anar a buscar un rifle (si és que n'hi havia de disponibles, que jo ja ho dubto), i he menjat a la sala de reunions. M'he acomiadat de la Pernilla, que marxa un mes i mig a fer un curs d'espectrometria de masses a Tromso, i després ha vingut a dir adéu just quan marxava. A continuació ha tocat pesar filtres nous i antics per fer càlculs de concentracions de partícules. He continuat preparant un abstract i el material que necessitaré per les extraccions dels peixos. He revista tots els armaris i racons del laboratori, trobant coses que em poden servir. Demà haig de veure, què netejo i què no segons el que hagi de fer servir. No tinc clar si tindré el 100% del material, però no està malament. De totes formes, com que haig d'esperar la caixa de Barcelona, tinc temps per buscar, remenar i robar d'altres laboratoris :P

Amb tot això, he berenat les llesques de pa amb paté que portava, i s'ha fet l'hora de marxar (cap a les 18h). He anat a buscar la Lorna per veure si plegava o no, però s'havia de quedar treballant fins les 20h, així que jo he marxat perquè volia anar a la Svalbardbutikken. Avui he tornat a comprar força coses, per acabar d'omplir de nou tot el rebost. Almenys tinc menjar per uns quants dies jeje. El congelador torna a estar ple :P La pujada fins a Nybyen ha estat cansada de braços pel pes, però ho he pogut fer tot seguit. Al arribar a la cuina, m'he trobat una gentada allà dins! Eren els companys de classe i amics de la Mari, que avui havien vingut a sopar allà, i havien preparat xocolata desfeta :) Se'm fa extrany que mentre jo estava berenant, ells estaven fent el postre-tertúlia després del seu sopar jeje. Hem estat tots xerrant una estona, així ja els conec a tots una mica més, i a les 20h han marxat. Just quan jo havia de cuinar, espero que no hagin marxat per això :P He estat sopant sol, i després he anat una estona a l'habitació a parlar amb la familia.





















Abans d'anar a dormir, he anat de nou a la cuina i hi havia la Mari mirant la tele. M'he quedat una estona xerrant sobre un programa de televisió al qual és adicta (és com un gran hermano al carib, de la televisió danesa xD). Li he passat les fotos de l'ós polar a la Luba i després també hem fet intercanvi de fotos amb la Mari, de les dues excursions que hem compartit. N'he penjat alguna nova en entrades del blog posteriors (excursions a Trollsteinen amb la familia de la Mari, i a Plateaufjellet dijous passat). Després, directament a llegir i descansar!

Molt bona nit i fins demà, en teoria coneixeré al Professor Roland Kallenborn :)

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger