Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 31 d’agost del 2010

31/08/2010 - Les probabilitats no serveixn per a res -


Segon dia consecutiu que veig un ós polar. Quina mena de llei estadística em pot explicar com pot ser això? xDD Sí, avui hem tornat a tenir l'oportunitat (molta menys gent però) de veure un ós polar des la UNIS. Aquest cop estava més endins de l'Adventdalen, i probablement era el mateix individu d'ahir. El dia s'havia llevat asoleiat, i sense fred durant el descens de Nybyen a Longyearbyen. Al final ja no sé si m'estic acostumant, si vaig ben vestit, si realment 3-4ºC no és tan fred, o una suma de totes les coses jeje. Però bé, amb tot això, a les 8:30h, estava al meu despatx. Avui ja sense russos, només ha quedat el Peter, un de molt simpàtic que sempre em saluda pel meu nom al matí :)


Per començar el dia, amb el Mark hem endreçat la KISP III del mig del laboratori. L'hem posat a la seva caixa (pesa un munt), i l'hem deixat al passadís. Ara per ara, no la farem servir :P Una mica més tard, i de nou a la meva oficina, ha aparegut el Tol, que ja ha tornat de la campanya de mostreig on ha anat a col·laborar. Torno a tenir companyia permanent! Després de treballar en l'abstract, crec que només em falta fer un parell de tests estadístics i ho podré donar per acabat. A veure si a la tarda tinc temps, o sinó demà :)

















Durant la resta del dia, he estat fent una recol·lecció de material. Obrint cada una de les portes del laboratori, i tots els calaixos per veure exactament de què diposo. He trobat coses noves que no imaginava que tindrien, i més tard, comentant la jugada amb el Mark, hem intentat aclarir bé què faré servir per no haver de netejar coses inútilment. Ell m'ha deixat tot el seu material (es fia de mi), així que he agafat una caixa plena de soxhlets i balons del seu despatx. Els té amagats allà perquè uns altres anys, alguns estudiants de màster li havien trencat i són força cars. Després, he prepatat els condensadors amb les connexions adequades. Resulta que aquests són el nou factor limitant en quant al número de mostres setmanals que puc fer, ja que n'hi ha només 6 que em vagin bé. De totes formes, és suficient, així que aquest tema l'hem deixat solucionat. També he trobat "peres", tinc embuts i matrassos aforats grans, és a dir, bàsicament de tot. Abans de dinar, he pujat a la teulada perquè he vist la porta oberta, i m'he trobat un home mirant cap a l'interior de l'Adventdalen. Com que el Tol m'havia dit que des de logística (planta baixa), havien preparat un telescopi per veure l'ós, li he demanat a l'home si ell l'estava veient en aquell moment. Ràpidament m'ha deixat els binocles i he pogut tornar a veure l'ós polar! La gent que l'havia vist des de logística no tenia tan bona visió, així que nosaltres hem estat més tranquils jeje. Aquest cop estava darrera la carretera, però força endins de la vall! De totes formes, això de que s'acosti a la nostra banda no m'ha fet tanta gràcia :P

Un cop he dinat, he tornat al laboratori, i he netejat tot el material que definitivament faré servir. Tocava seguir el protocol de neteja apassionant que consta de vàries etapes, però mira, ha servit per enfundar-me de nou la bata, ulleres de seguretat i preparar tots els dissolvents que faré servir. Amb tot això, s'ha fet l'hora de recollir i marxar cap a casa. En teoria avui havia de conèixer al Professor Kallenborn, però m'ha dit el Mark que ha arribat al migdia (jo estava al laboratori), i ha marxat corrents per embarcar en un vaixell, així que no sé quan el podré conèixer jeje. A ell li ha anulat el sopar que havien de gaudir aquesta nit xD

Avui la Lorna es quedava treballant fins molt tard, així que he pujat sol cap a casa i tranquilament he passat la tarda entre l'habitació, la cuina i després veient la tele amb la Mari, quan ha tornat de la piscina. Un dimarts tranquil i a veure com evoluciona la setmana, ara toca anar a descansar :)

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger