Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 5 d’octubre del 2010

05/10/2010 - El dia dels oferiments -


Tot ha començat amb un despertar complicat. M'he tornat a desvetllar durant la nit, i quan ha sonat el despertador de veritat, no em podia aixecar. A més, al obrir les cortines ja no es produeix l'efecte llum jeje. Encara en tenim entre 7 i 8, però no és gens potent i si fa mal dia i plou, com avui, la lluminositat és igual a zero! Total, que m'he aixecat i he anat directament a la dutxa per despertar-me!
















La baixada a la UNIS l'he fet sota una fina pluja, que al principi no molestava, però al arribar al poble, ha començat a apretar i m'he plantejat si aturar-me a treure protecció o no. Al final he aguantat, i he arribat a la UNIS sense estar xop del tot jeje. Almenys aquí dalt, els dies de pluja són diferents i no acabes moll a menys que estiguis una bona estona sota les gotes! Al matí, he treballat al laboratori per finalitzar tot el procés amb els soxhlets i les mostres de truita alpina abans de dinar. Tot ha sortit rodó, i fins i tot he pogut rentar el material utilitzat avui per posar-lo a la mufla abans de plegar.

L'Anna ha vingut al laboratori a veure si podíem dinar junts, i tot just finalitzava, així que hem anat a la sala de reunions i hem estat dinant tranquilament. Després, quan tornava al laboratori a posar els patrons de recuperació, i encendre els Soxhlets, m'ha aturat el Ruben per preguntar-me si estava interessat en recollir estudiants a l'aeroport aquesta setmana. Li he dit que si era entre setmana i m'ho podia combinar, sí :) Total, que hem estat mirant horaris i en principi dijous arriba una persona, i divendres un grup gran. Els han posat un autobus per pujar a Nybyen, però hi ha d'haver algú de la UNIS per explicar a quina habitació i barraca va cadascú. Tot i que serà la meva setmana de doble tanda, crec que m'ho puc manegar per fer-ho tot, així tindré uns dinerets extres :P I total, com dic sempre, aquí no m'espera res més que el sopar a casa, així que puc treballar fins una mica més tard si cal!

Després he tornat al seu despatx per recollir tots els sobres i he vist que realment arriben molts estudiants (uns 40). Es veu que és un curs de dues setmanes, i evidentment, ompliran la meva barraca :) M'he endut tots els papers en una caixa, i mentre els ordenava per dies, he descobert que hi havia dues persones a la mateixa habitació jeje. He tornat amb el Ruben i hem comprovat que hi havia un error de transcripció, res preocupant. El millor de tot és que almenys hi ha 20 persones que no sabem quan arriben així que serà sorpresa :) El que sí sé, és que compartiré lavabo amb algú perquè l'habitació del costat serà ocupada a partir de divendres jeje. I m'haig d'enrecordar de posar una rentadora dijous, perquè després començaran les competicions per trobar-la lliure xDD

Al cap d'una estona, ha vingut el segon oferiment del dia. El Mark ha vingut acompanyat de dues noies, perquè necessiten ajuda per la setmana vinent de cara a capturar i agafar mostres de rens. Necessiten un "sherpa", per ajudar a carregar material xD En teoria volen treballar de diumenge a dijous, però m'ho han de confirmar, així que hem intercanviat mòbils i correus electrònics i a esperar. Més treball de camp per desconnectar del laboratori :D Per acabar la jornada, he estat revisant càlculs dels estudiants (mostrejadors d'aire) i abans de marxar he comprovat que els soxhlets funcionaven. Eren les 19h quan sortia de la UNIS, i m'he aturat a la Svalbardbutikken a comprar coses que em faltaven. Avui he enganxat una super oferta amb els iogurts perquè caducaven avui (aiiii si sapiguèssin que es poden menjar fins i tot un mes caducats jeje). Total, he comprat 8 iogurts pel preu d'1 xDD També hi havia una oferta en unes bosses de pomes noves i he decidit comprar-les per provar, ja que almenys, pel mateix preu tens 4 vegades més pomes.

Faltava la pitjor part del dia. La tornada a casa avui ha estat dura, força dura. Ha començat a bufar un vent de cara ben fort que m'impedia caminar. He hagut d'optar pel camí B, direcció al gimnàs per tenir una mica de protecció de l'edifici abans d'encarar la recta infernal cap a Nybyen. Costava caminar i fins que no he entrat a Nybyen, no m'he pogut aprofitar dels edificis per protegir-me! Un cop a casa, m'he fet el sopar i quan he volgut connectar he descobert que no tenim Internet. Com que a l'Anna la van borrar de la base de dades divendres passat, i jo no tinc veïns a quin preguntar, li he enviat un sms per veure si només em passava a mi, o a la seva barraca ningú tenia connexió. M'ha contestat que ningú en tenia, així que almenys m'he quedat més tranquil perquè no és cosa meva! Em sap greu perquè avui era l'anvirsari de la mare i havíem quedat per parlar, però almenys ja l'havia felicitat per correu i sms durant el dia! Per molts anys mama :D

Ara toca anar a dormir!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger