Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 24 d’octubre del 2010

24/10/2010 - Les bodes de plata de les excursions, 25!! & Fotos d'Aurores Boreals -


M'he llevat uns minuts abans de que sonés el despertador. Últimament em passa això els caps de setmana jeje, però com que al obrir la cortina, no entra molta llum (encara es fosc a les 9h del matí), no m'acabo de llevar fins que sona l'alarma xD El dia es veia força bo per intentar Trollsteinen així que m'he automotivat, tot i anar amb gent més o menys desconeguda :) A les 10h, ens hem trobat tots al sabater, i en total erem 7 persones un altre cop (amb 2 rifles, i 3 cares noves xD). Començava una nova jornada com a guia amb més rookies xDD Era la meva excursió número 25 a Svalbard, una xifra molt important, ja que indica que he aprofitat moltíssim el meu temps lliure :)
















Almenys hi havia força menys vent i no es notava una temperatura extremadament freda (-5 o -7 aprox.). Hem anat directament a agafar el camí que puja cap a Larsbreen i Sarkofagen i ja hem vist que hi havia neu força profunda en algunes zones (les polaines han fet un bon servei). Estic molt content d'haver comprat aquest pantaló d'alpinisme a última hora al Decathlon, perquè és molt còmode tenir les polaines incorporades i abriga bastant. Bé, ja que anava de guia, avui els he fet córrer una mica. Hi havia molt mascle alfa intentant lluir-se davant les dues noies (que són bones excursionistes) però als 15 minuts ja els tenia suant xDD I és que els tres trams durs en que jo divideixo la pujada a Trollsteinen, els he fet molt ràpid. L'ascens fins al glaciar ha anat bé perquè tocava anar seguint el camí i les roques (per evitar enfonsar massa els peus a la neu). Ens hem aturat vàries vegades però només per beure aigua o agafar aire (majoritàriament), tampoc calia destrossar-los jaja. Jo, com sempre, he carregat els meus entrepans i l'aigua per a res, perquè ni he obert la motxilla avui xDD Sé que pot sonar pedant però és que realment m'he acostumat a les excursions i em trobo molt i molt còmode amb aquestes sortides "curtes". Són com passejades per mi i em trobo molt i molt fort per pujar! Haig de dir que el grup avui podia seguir un bon ritme i per això els he apretat una mica. No tenia ganes de passar més fred del necessari :)


















Just davant nostre, creuant el glaciar, hi havia un grup de gent amb unes motxilles enormes, que s'han plantat just al "The Hole", el forat gran de l'esquerda. Han muntat una tenda de campanya i s'han quedat allà, després hem vist que preparaven coses per entrar a dins del forat. En el nostre cas, per creuar el glaciar de Lars, he triat la ruta més llunyana perquè hi ha menys risc per les esquerdes i per no patinar si hi ha gel. De les primeres, no hem tingut notícies perquè estaven plenes de suficient neu i no es vèien (tot i que jo sé on estan, no patiu) i de les patinades, cap ni una perquè hi havia neu fins a cobrir el genoll, així que les zones de gel visibles es podien esquivar, i les no visibles estaven sepultades xDD Amb tot això, hem anat directament al peu de la tercera, i més dura, pujada. No sabia com estaria de gel, així que els he avisat que provariem i sinó fariem la volta llarga. No hi ha hagut cap problema, hi havia prou neu barrejada amb el sòl per pujar molt i molt bé. De nou els he portat en fila i amb la llengua fora jajaj. I sí, per enèssima vegada m'han dit que semblo una cabra corrent muntanya amunt xDDDDDDDDD Com sempre, els he explicat la meva teoria i que no patíssin, que seguissin el seu ritme. I ja he comentat, que m'han seguit força bé avui tots, aquests estaven en forma! La darrera cresta, amb les vistes d'Endalen i tota la zona est, era preciosa. Teníem el cel vermellós (rosat/lila) i es vèia Trollsteinen al fons. A més, a l'altra banda, el Nordenskiöld estava ben clar i sense núvols, amb la lluna brillant a la seva dreta. Una passada de vistes avui!! I és que com sempre diem aquí, cada dia és diferent a Svalbard i cal sortir i sortir a disfrutar-ho :)

















La part final, tenia zones amb gel i neu relliscosa així que hem caminat amb molt de compte i finalment hem arribat al peu del Trollsteinen (en 2h, rècord). He intentat ensenyar-los la forma de pujar a dalt, però tot i netejar el gel i la neu de les zones per posar els peus, ha començat a bufar un vent més fort i he decidit anular l'ascens. Ens hem fet fotos al peu de la roca, que el paisatge ja era prou maco sense haver d'arriscar-nos més del compte :) El seny davant de tot! Evidentment tots ells m'han fet cas sense discutir jajaja i és que jo era el guia xDD Amb aquest increment de vent, la temperatura s'ha convertit en molt freda i tothom volia baixar, així que hem enfilat ràpidament avall. Fàcil descens i fins i tot hem pogut córrer vessant avall. Tot hauria estat perfecte si no hagués volgut córrer fins al final, ja que la neu de la falda era més profunda i de cop m'he trobat amb els peus mig anclats a terra i jo volant de cara, al més pur estil superman, cap al terra xDDD Evidentment no m'he fet gens de mal, però hem estat rient tots quan els he dit que era l'estil que fem servir els catalans per baixar muntanyes xDD I és que el millor és enriure-se'n d'un mateix :)

















A part d'això, hem retrobat el nostre camí de pujada per tornar a creuar el glaciar sense perill i l'hem seguit fins l'altre banda. Ara es vèia un gran grup de gent pujant pel camí de Sarkofagen però que segurament anaven a l'expedició dins del forat. Era massa tard per fer un altre tipus d'excursió xD Al arribar a l'altra banda, he preguntat als meus companys si ja havien estat a Sarkofagen, i com que tots han contestat afirmativament, no ens hi hem acostat. Ells tenien gana i volien baixar a Nybyen jeje. La baixada ha estat molt ràpida i tot i fer algunes fotos hem arribat a Nybyen en menys de 2 hores. En total, tota l'excursió en menys de 4 hores, el qual és un rècord xDD M'ha sorprés que tots i cada un d'ells m'han agraït personalment que els hagi fet de "guia", donant-me la mà i tal jaja, per mi cap problema, sempre es necessita gent ja que no es convenient anar sol! En comptes d'anar a casa, com han fet tots, he decidit baixar la carretera avall per fer les meves fotos diàries abans d'entrar a la meva barraca.




















Finalment, cap a les 14h i poc estava a casa, cuinant-me un bon dinar. Resulta que al obrir la nevera he trobat una nota del Henning, ja que m'havia deixat menjar que la Mari no podia aprofitar xD Tinc formatge, pernil dolç, margarina i alguna cosa més jeje. Era prou d'hora per menjar i no haver d'utilitzar els entrepans (els he deixat pel sopar). Així de pas m'he fet el dinar de demà i a la nit estaré més tranquil jeje. Ja només faltava treballar una mica a l'ordinador amb les fotos i Internet. Res estressant :P He posat una rentadora gran (he hagut de treure la roba de l'anterior perquè ningú la venia a buscar, i sort que ho he fet, perquè dues hores més tard, encara estava a la bossa on l'he deixat) i una secadora, per tornar a tenir tota la roba ben neta :) Mentrestant, he estat a la cuina parlant una mica amb la Mari abans de retornar a l'habitació. A la tarda només em faltava fer temps per sopar, descansar i recuperar forces per entrar a la penúltima setmana de laboratori i de l'estada!! A les 20h, he sortit a llençar les escombraries de reciclar ja que els companys de cuina que ens han deixat avui, s'han oblidat. Però bé, les bones accions tenen recompensa, i quan he tret la primera caixa he vist que hi havia aurores boreals per sobre del Sarkofagen. Com que precisament avui he estat fent proves amb el trípode i el mode per fer fotos de cel estrellat (obrint l'obturador 60 segons), he aconseguit unes fotos ben xules!! Ha estat espectacular tot i que no eren molt potents es podien veure prou bé, un espectacle únic!! Després, he tornat a entrar a treure més caixes i he pogut veure'n alguna més. Llavors han desaparegut i ja he decidit anar a sopar i provar abans d'anar a dormir.
































































Cap a les 23:30h, he tornat a sortir per provar fortuna de nou, i he pogut veure'n unes quantes més, tot i que eren més dèbils. Ara que ja tinc la tècnica, les localitzacions i l'experiència de la visualització prèvia, tinc dues setmanes per capturar-ne algunes més, a veure si el temps acompanya :D Ha estat un altre dia preciós a Svalbard, tot i que hem tingut el rècord de temperatura negativa (-19ºC) i ja queda menys per aque això s'acabi. Poc a poc, les ganes de tornar es van incrementant :)














































Dolços somnis,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger