Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 25 d’octubre del 2010

25/10/2010 - Teacher Huertas -


He començat la setmana amb la dinàmica que porto; llevant-me abans que el despertador. El meu cos s'ha encaparrat en robar-me uns minuts de son cada dia jeje. Al baixar cap a la UNIS, m'he aturat a fer les fotos diàries, però ja només hi ha foscor a les 8h del matí, així que no sé si valdrà la pena continuar amb l'experiment. Possiblement faci les fotos, però seran totes força similars :)
















Al arribar a la meva oficina, he estat revisant els correus i he deixat les coses. Volia baixar al congelador de logística per treure la caixa amb les mostres de truita alpina. Avui em tocava barallar-me amb els caps per extreure els otolits si era possible. La meva experiència amb els peixos de riu era que tenen uns otolits ben difícils de trobar en comparació amb les espècies marines. Efectivament, no m'han defraudat! Quan tornava cap al meu despatx després de deixar la caixa al laboratori, m'he trobat a 4 dels estudiants del Mark (el 50%) estressats a la sala d'ordinadors. M'han vist passar i m'han vingut a buscar per a que els ajudés amb els càlculs. Al final el Mark, en vista de que ningú li enviava res, els ha posat una data límit (aquest divendres) i ara estan tots cagadets jeje. Bé, he estat allà amb ells corregint vàries coses (cadascú tenia algo diferent jeje) i és bonica la sensació de semblar que en saps molt d'un tema, ells es pensen que sóc un expert total, i tot el que sé dels mostrejadors d'aire ho he aprés aquí en aquests mesos!!! Però bé, els ho puc explicar tot perquè vaig estar treballant amb les fórmules uns quants dies, així que sóc un expert :P

Després, he anat al laboratori a preparar la meva penúltima tanda de mostres, i mentre posava a punt els soxhlets, han vingut de nou a buscar-me perquè no els sortien els números. Tenien molts dubtes amb els termes que calia aplicar a cada fórmula, ja que crec que no van entendre del tot que vam fer dues coses totalment diferents: el calibratge per una banda (que es podia haver fet qualsevol altre dia) i la presa de mostres. Ells barregen dades ambientals pels dos conceptes i clar, els resultats no estan bé, tot i que semblen valors normals. A més, al acabar amb els mostrejadors PUF, tocava fer els càlculs per al TSP i s'han tornat a perdre. M'han tornat a venir a buscar al laboratori per preguntar-me un parell de dubtes. Jeje, al final he pogut acabar de muntar els soxhlets, posar-los en marxa i dedicar-me als peixos. Encara estaven força congelats, així que he decidit esperar a després de dinar!

Quan marxava del laboratori, han arribat la Pernilla i el professor convidat d'aquesta setmana. El senyor Dereck Muir (he llegit força articles seus perquè treballa amb compostos organoclorats en animals i ambients àrtics jeje). Ens ha presentat i hem estat parlant ràpidament abans d'anar a menjar. Un cop més, al passar per davant la sala d'ordinadors, els estudiants m'han atacat per a que els ajudés a resoldre més dubtes i la Pernilla s'enrèia de mi dient-me "Teacher Huertas" xDD Ells han baixat a la cantina i jo he anat a l'ordinador (dinar a les 11:45h, és excessivament d'hora per mi xDD). Cap a la 13h i poc, he anat a escalfar-me el menjar i hem coincidit amb l'Emma (la suposada tècnic). Resulta que estan netejant laboratoris ara que la majoria de gent ha marxat, i se li havia fet tard per dinar jeje.

A la tarda, tocava intentar obrir els caps de les truites alpines per extreure els otolits. No he volgut començar amb "el Monstre" per si era molt complicat extreure els otolits (no volia perdre la única mostra gegant que tinc), així que he agafat uns altres individus mitjans i he començat a remenar. Avui els otolis eren impossibles de trobar :( Ja sabia que amb les espècies d'aigua dolça, normalment la calcificació és menor i solen ser ossos molt petits i gairebé sense coloració blanquinosa. Després de varis intents sense èxit, he desistit i m'he quedat una mica ensopit! Demà només em queda provar-ho amb "El Monstre" a veure si és més fàcil. Demà serà un altre dia! Volia acabar uns textos i abstracts a l'ordinador així que he tornat a l'oficina en busca de l'inspiració. Aquesta setmana ho haig de tenir enllestit!

He pogut xatejar una mica amb l'Anna, que per fí ha arribat a casa seva després de 4 dies viatjant jeje. Tot ha anat perfectament i no va tenir problemes amb la cornamenta de ren que vam posar a l'exterior de la seva motxilla amb la cinta americana xD Cap a les 18:30h, he marxat cap a casa perquè havia de parar a la Svalbardbutikken a fer una compra gran. A més, he trobat algunes ofertes encara disponibles (les solen posar dilluns al matí, i quan hi vaig a la tarda ja no queda res jeje) així que m'he endut un enciam i fruita molt bé de preu. Tot el camí ha estat dur, amb el pes repartir en dues bosses i el fred atacant els meus dits jeje. Avui hem estat a -15ºC durant tot el dia aproximadament, però sense vent, amb el qual pots caminar cómodament.
















Avui tocava peix per sopar, així que al arribar a casa he decidit fer-lo al forn. És més lent, però em permet posar-hi més coses per acompanyar jeje. Mentre es fèia he estat a l'ordinador i he sortit al carrer en busca de més aurores boreals, ja que en teoria no havia d'estar ennuvolat. Avui no hi ha hagut sort durant l'estona que he estat a fora, però no m'he pogut quedar massa perquè tenia el forn encès. Després de sopar, m'ha vingut tot el cansament de cop i les males sensacions de no haver pogut treure els otolits dels peixos avui, i tenia moltes ganes d'anar a dormir. He parlat amb l'Astrid i quan ja marxava, m'ha obert l'Anna des de casa seva i hem pogut parlar una mica. He conegut a la seva germana gran i hem comentat els detalls del viatge i com ella trobava a faltar Svalbard :) Suposo que a tots ens passarà el mateix quan abandonem això després d'estar-hi força temps!! Finalment, toca anar a dormir a veure si recupero energies per demà :)

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger