Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 31 d’octubre del 2010

31/10/2010 - Sarkofagen & Huset amb la Katrine -


Avui és el dia de la castanyada però no tinc castanyes ni panellets xDD Tocava llevar-se més o menys d'hora, però hi havia més llum per l'endarreriment de l'hora aquesta matinada. Sempre motiva més aixecar-se amb certa llum a l'habitació que no quan està tot fosc! Mentre esmorzava i preparava les coses per avui, he escoltat com la Mari es llevava. De totes formes, era una mica tard per ella, així que ja prevèia el que ha passat al final. Simplement m'ha dit que no es trobava massa bé i es quedava a casa jeje. Aiaia, aquest jovent que no està gens sa :P
















La Katrine ja m'estava esperant al sabater (són puntuals en general els noruegs jeje) i mentre em vestia hem comentat l'excursió d'avui. En teoria havia de ser un altre dia força clar, però al sortir, fèia fred, bufava una mica de vent i s'arrossegaven petits flocs de gel que quan t'entren a l'ull molesten moltíssim xD A més, hi havia un ambient d'emboirament sobre Longyearbyen que no presagiava un dia bonic. Però bé, la visibilitat era molt bona així que hem decidit pujar amunt xino-xano. Hem estat els primers en sortir d'excursió, ja que quan entràvem a la vall de Lars, hem vist furgonetes que iniciaven excursions des de Nybyen jeje. La pujada ha anat molt bé, aquí sí que el camí està força marcat i és molt més senzill que ahir, i ràpidament ens hem plantat al glaciar de Lars. Es podia notar que hi havia força vent a mitja alçada perquè els núvols es movien a una velocitat vertiginosa, i no deixaven mai al descobert el Trollsteinen!!
















Nosaltres hem torçat a mà dreta per recòrrer la plana final del Sarkofagen, i tota la vall de Longyearbreen i el Nordenskiöld estava sense núvols ni boira, amb el qual hem pogut gaudir d'unes bones vistes i fer fotos. A més, es podia veure Nybyen i Longyearbyen també, semblava que els núvols i la boira ja els havíem perdut gràcies al vent jeje. De totes formes, com que encara bufava força a la cornisa, només ens hem aturat per fer les fotos indispensables i hem iniciat el descens! Llavors ens hem començat a creuar amb molta gent (típic diumenge, però no a l'Àrtic jeje) però nosaltres ja tornàvem cap a caseta per estar calentons :P Hem fet alguna foto automàtica per sortir tots dos i hem gaudit del paisatge. La Katrine estava ben contenta perquè almenys havia pogut sortir del poble i no s'ha queixat gens del meu ritme de caminar (avui he anat més tranquil per això).
















Al arribar a la Guesthouse on s'allotja, m'ha agraït moltíssim que haguèssim pogut fer aquest parell d'excursions i m'ha preguntat si m'anava bé quedar per sopar. Em volia convidar per haver-li fet de guia de forma gratuïta xD Total, que com que volia provar d'anar a Huset, m'he apuntat, tampoc tenia gran cosa més a fer aquesta tarda! Hem quedat a les 18h, sí, ha de ser horari norueg jaja! Abans d'entrar a la meva barraca, he baixat carretera avall per fer les fotos del dia, i ara el cel estava ben descobert i sense núvols, així que han quedat molt bé ;) Finalment, he anat a casa, i en comptes de dinar, m'he menjat l'esmorzar que m'havia endut d'excursió, total com que avui soparia d'hora, podia resistir sense menjar algo consistent! He parlat amb l'Astrid durant la tarda, i a les 18h, m'he tornat a trobar amb la Katrine al sabater per anar a sopar. Fèia fresca i estava tot molt fosc (fins i tot per veure aurores boreals :S). Quan hem entrat a Huset, no hi havia ningú al bar, i per un moment he pensat que podia estar tancat jaja, però de seguida he vist al cuiner i ja m'he quedat més tranquil xDD En resum, jo m'he demanat l'hamburguesa d'estudiants i ella el plat del dia, i ho ha pagat tot ella, no m'ha deixat ni treure la cartera xDD Hem pogut triar taula, i de seguida ens han servit avui (com que tenien poca gent, el cambrer ens ha portat els plats a taula, ja que normalment te'ls has d'agafar tu jeje). Poc a poc, ha aparegut més gent darrera nostre, així que hi havia cert caliu jaja. Ha estat bé el sopar perquè hem estat parlant tota l'estona sense que sortíssin aquests famosos moments de silencis incòmodes i sempre és més agradable :)
















Cap a les 20h i algo hem decidit tornar, i després d'intercanviar e-mails per enviar-nos les fotos respectives, he pujat a la cuina. Allà m'he trobat a la Mari, que no es trobava massa bé i li fèia por haver agafat la malaltia del "petó". Es va detectar un cas entre els estudiants fa un parell de setmanes (ens van enviar un correu electrònic per a que vigilèssim i si algú tenia símptomes, que anés ràpidament al metge i ho notifiqués a la universitat per prendre mesures xD). Com que és de la seva classe i sempre es comparteix material en comú, hi ha possibilitats, veurem com evoluciona. Jo crec que estic salvat perquè la vaig passar de petit, però si no és així, hauré de vigilar jeje. Finalment ja m'he tancat a l'habitació i hem estat buscant hotels a Londres amb l'Astrid. Tot estava força car fins que ben entrada la nit, la Cesca n'ha trobat un de molt cèntric, a bon preu i de 3 estrelles, així que ja hem fet la reserva i veurem com surt la jugada xDD
















Ara toca descansar que demà comencem una nova setmana (la última per mi), per acabar les darreres mostres, treballar una mica més al laboratori i preparar-ho tot per la meva tornada!! Comença el compte enrera (10 dies i aterro a Barcelona) :)

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger