Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 23 d’octubre del 2010

23/10/2010 - Plateaufjellet amb els rookies, molt vent i fred -


M'he llevat puntual a les 9h per comprovar la llum exterior i el temps. Semblava que es complia el pronòstic i només hi havia núvols i molt vent. Quan he anat a esmorzar, m'he trobat la cuina feta un desastre. Ahir a la nit van tenir festa grossa, com no, i estava tot per recollir. He menjat les meves coses i he marxat d'allà confiant que quan tornés estaria endreçat i net! Ens hem reunit al sabater amb l'Ida i m'ha dit que segurament s'apuntaria un altre grup amb nosaltres, ja que volien anar a Trollsteinen però el temps no era massa idoni.























Al final, erem 7 persones però teníem 2 rifles, així que no hi havia cap mena de problema. Hem deixat Nybyen per la carretera cap a Sarkofagen, i hem començat la pujada creuant el riu (ara només neu i gel). L'ascens per Tvardalen (jo l'anomeno la vall calenta) ha estat diferent. Increïblement bufava molt vent i fèia fred, jo crec que només per deixar-me malament, perquè els he explicat que allà sempre fèia calor xDD Sí, quan vaig amb "rookies" faig una mica de guia i els vaig explicant coses, sinó és molt avorrit :P Total, que ja arribant a la part final, es feien uns remolins de neu interessants i hem notat l'extrem fred. Tocava girar just en direcció nord, de cara al vent xDD En aquell moment, algú ha divisat 2 rens, i s'han tornat com bojos, així que hem fet el safari, acostant-nos força per a que poguèssin fer fotos aiaiai els rookies :) Total, després, quan hem anat cap el penyasegat, ens hem trobat tot un ramat de 6 rens i han pogut fer-los més fotos jeje. Ha estat una mica "acoso y derribo" però per sort, fèia fred i vent i hem continuat caminant ràpid.
















Només ens hem aturat al monument de la dona morta per un atac d'un ós polar i una mica més endavant per fer alguna foto més de les vistes de la vall de Longyear. Ells també tenien fred així que hem caminat prou ràpid fins la zona amb el mirador i el tamburet. Allà unes quantes fotos més i baixada divertida entre la neu i les roques cap a la zona de l'edifici del Sysselmanen. Baixant se m'ha quedat la cama en un forat entre roques, i he tingut sort de no fer-me res, perquè amb aquest tipus d'accions et pots trencar algo fàcilment! A part d'això, no hem tingut cap incidència més i fins i tot els noruegs han decidit pujar directament a Nybyen i dinar a casa (eren quasi les 14h, tardíssim per ells jeje). Haig de dir, que tot el trajecte per Plateaufjellet ha estat molt i molt fred a causa del vent, tot i que la temperatura o sensació tèrmica real no les puc saber (no hi ha estacions allà dalt), la meva cara notava que era el dia en que he passat més fred des de que estic a Svalbard!!
















En total hem fet tota la ruta en menys de 4 hores, està molt bé. Avui tots caminaven força ràpid així que perfecte perquè hem fet poques aturades. He dinat a la cuina el que m'havia preparat per l'excursió i després he estat a l'ordinador. A mitja tarda he anat a la cuina perquè he vist al facebook que la Mari i companyia volien mirar una peli, però m'he trobat els altres veins preparant-se per anar al Blues Festival de Longyearbyen. No tenia ganes de cuinar amb tothom allà, així que m'he esperat una mica a veure si marxaven jeje. He tornat a l'habitació i mentre fèia coses a l'ordinador, han vingut a buscar-me les 3 persones que s'han acoplat aquest matí a l'excursió per demanar-me si demà volia fer alguna sortida. M'ha anat de conya, ja que estava sol per fer una excursió! Total que hem quedat a les 10h per intentar fer Trollsteinen, la previsió per demà és molt millor, amb menys vent i sense núvols, veurem si és real xDD


















Quan he tornat a la cuina per veure la peli, no hi havia peli xD Estaven l'Adrian, el Henning, la Marie-Ann i la Mari jugant al Buzz de la play. Aquí si que ja he decidit cuinar alguna cosa perquè eren les 21h. Just quan començava, els nois han marxat cap a Longyearbyen, i elles dues s'han quedat jugant una mica mentre jo sopava. Avui m'he fet verdura amb ou, carn i bolets! Un bon plat que tenia ganeta jeje. Quan he acabat, elles també plegaven perquè estaven mortes i demà havien de fer feina, així que tothom cap a l'habitació. Estic content perquè demà serà l'excursió de les bodes de plata: 25!! Des de que estic aquí a Svalbard, deu ni do :)
















Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger