Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 11 d’octubre del 2010

11/10/2010 - Problemes solucionats amb SITO -


Dissabte vaig rebre una carta dels responsables del meu allotjament (SITO), dient-me que faltava pagar el mes de Setembre. I jo vaig pagar jeje. Total, que vaig intentar trobar la factura, i després de buscar una mica, la vaig trobar dins d'un sobre. Per això aquest matí volia anar a parlar amb la responsable a la UNIS per aclarir el malentès i aprofitar per pagar el mes d'Octubre! En principi aquest matí havia quedat amb l'Anna per baixar caminant, ja que va deixar la bici al costat del supermercat durant 3 dies i algú se l'ha emportat xDD Total, que m'he llevat com sempre, i quina ha estat la meva sorpresa al trobar tota la vall nevada, amb una capa de neu d'uns 5-10 cm!! Aquest cop si que sembla un paisatge àrtic de debó jeje.
















M'he trobat amb l'Anna al carrer, i hem baixat junts, tot aprofitant per fer unes quantes fotografies. Avui hi havia molt ambient ja que tots els nouvinguts que vaig recollir la setmana passada, tenien curs de seguretat aquest matí i havien d'estar a la UNIS a les 8:30h. Així, per tota la carretera nevada es veien persones caminant, una de les coses que trobava a faltar als meus matins fins ara (era dels pocs que matinava ja que els estudiants normalment tenen classe a les 9h o més tard jeje). Bé, un cop a la universitat, avui tocava rentar i tornar a usar la tècnica del rentat i assecat "express" dels soxhlets. Com que en teoria aquesta setmana havia d'estar ajudant als mostrejos de camp, no ho vaig deixar tot llest divendres :) De totes formes, no ha estat una gran feinada i cap a les 11h, ja ho tenia tot preparat. Per això he tingut fins i tot temps d'intentar agafar un rifle per al proper cap de setmana. A les 11:58h estava a logística, però al preguntar si en tenien disponibles, m'han dit que fins les 12h no em podien atendre (de fet la seva resposta ha estat: "A les 12!"). He flipat una mica però bé, he sortit, he esperat els 2 minuts i com a bon pesat, he tornat a entrar xDD Així ja no tenien cap excusa :P M'he endut el primer i últim rifle disponible del dia, ja que només en tenien un xD Si el temps aguanta, intentarem fer alguna cosa un dels darrers caps de setmana amb algo de llum diurna jeje :)























A les 12:30h, hem fet la darrera classe pràctica a la teulada amb els dos últims estudiants del Mark. De nou, hem fet els cal·libratges dels dos mostrejadors PUF abans de baixar al laboratori. Ens ha acompanyat el professor convidat de la setmana pel Mark (David), un antic estudiant seu jeje. Tot ha transcorregut tranquilament, però hi havia 5 cm de neu a la teulada i m'ha entrat una mica d'aigua a les crocs xDD Res greu!













Després, tornada al laboratori per a que preparéssin els mostrejadors i els hem encès cap a la 13:30h. Jo li havia dit a l'Anna de dinar cap a la 13h, així que ja no pensava trobar-la. Precisament, havia començat a dinar a la sala del microones quan jo he arribat a l'oficina així que hem pogut compartir àpat! A més, com tenim un paisatge preciós, hem decidit fer un passeig d'una horeta després de dinar. Tots dos teníem temps lliure de la feina als laboratoris, així que hem anat caminant fins a l'esglèsia, el funicular, i hem retornat a la UNIS. Fa força fresca quan bufa el vent, i ja es noten les temperatures àrtiques (després de 3 mesos no està malament jeje). Hem fet una petita guerra de boles de neu i hem tornat a treballar!
















A mi em faltava rentar tot el material de divendres, però m'ho he pogut manegar per finalitzar cap a les 18h. Així no he plegat massa tard i he pogut tornar amb l'Anna mig camí (ella anava a la piscina) xD Però primer, hem fet una aturada tècnica a la Svalbardbutikken. Avui hem provat si realment es podia deixar un rifle sota custòdia per comprar (com posa a l'entrada). I efectivament, et dónen una clau antiga i enorme (com les dels lavabos de les benzineres) i tenen un armari especial! Tot això gràcies a que la caixera d'avui era russa i l'Anna la coneixia, així que han estat parlant en rus xDD Sinó, jo crec que m'haguessin dit que no me'l podien guardar xDD Després de comprar una mica, hem anat cap a Nybyen, tot i que ella s'ha quedat al complex esportiu.




































Al arribar, he decidit no berenar i fer el sopar. No tenia massa gana així que he fet plat únic i he anat una estona a l'ordinador. Ha començat a incrementar-se l'estona en que falla la pantalla, així que no puc treballar en les meves fotos gairebé mai :S Per això, l'Anna s'ha ofert a deixar-me fer servir el seu ordinador i instal·lar-hi el Photoshop. He aprofitat que havia sopat d'hora per anar a la seva habitació i he estat treballant en això fins les 23h aprox. Li he ensenyat una mica com funciona el programa per si el vol fer servir, i per acabar la jornada, hem sortit al carrer per veure si podíem veure aurores boreals. En teoria la previsió era que tindríem un cel serè, però ens hem trobat núvols i per tant, res de llums màgiques :) Caldrà seguir provant!
























Als 10 minuts d'estar al carrer passant fred (es nota que han baixat les temperatures jeje), hem decidit tornar cadascú a la seva barraca i descansar. Demà serà un altre dia :)





















Molt bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger