Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dijous, 28 d’octubre del 2010

28/10/2010 - Sopar de Departament als peus de la Mina 7 -


Aquesta nit he pogut descansar de forma continuada durant totes les hores de son. Això és bo per agafar el dia amb energies! Cada cop que obro la finestra i ho veig tot tan fosc, m'enrecordo de la lluminositat que teníem durant els mesos de juliol, agost i setembre jeje, és espectacular com canvia tot ràpidament aquí dalt! Com sempre, he esmorzat sol a la cuina (crec que el fantasma japonés ens ha deixat ja, i ara som 3 només) i a l'hora de sempre he sortit cap a la UNIS. Avui no m'he creuat amb la furgoneta, estava aparcada a la seva barraca jeje.
















Al arribar a la UNIS, m'he posat a finalitzar l'abstract per al meeting de Montpellier. L'havia d'enviar avui però no he tingut temps lliure per treballar-hi fins aquest matí, així que haurà de servir ;) Abans de dinar ha vingut a visitar-me el Mark a l'oficina per convidar-me a un sopar de departament que fèien aquesta nit en motiu de l'aniversari del Dr. Marchenko (cap de departament). La idea era reunir-nos cap a les 18:30h i sortir cap a la Mina 7 (Gruve 7), per sopar tots plegats en una mena de cabana d'antics caçadors (Turf hut)! Així que he canviat la meva nit de cinema per un bonic àpat àrtic :) A més, també abans de dinar, he pogut acabar de rentar tot el material que vaig usar ahir, i així em podia centrar tota la tarda a l'ordinador!
















He menjat força ràpid a la sala de reunions, i abans de que m'entrés la soneta i desitgés estirar-me als sofàs jeje, he tornat a treballar a l'ordinador. M'hi he aplicat durant unes quantes hores, només interromput per alguna visita dels estudiants, que estaven ben nerviosos perquè demà han d'entregar el treball, tenen un petit examen i han de fer una presentació per al Dr. Dereck Muir (professor convidat de la setmana) jeje. En general hem pogut solventar els problemes força ràpid i he pogut continuar amb la meva redacció. Cap a les 18h, ho tenia enllestit però quan m'he disposat a enviar-ho per correu, he descobert que han donat uns quants dies més de plaç per enviar els abstracts. Tinc fins mitjans de la próxima setmana, així que li enviaré al Joan per aque li dongui una ullada. He treballat molt sense motiu, però almenys ja està fet :P Sempre cal mirar el cantó positiu! He estat esperant a l'hora convinguda, i de cop el meu carregador del portàtil ha deixat de funcionar, m'he espantat perquè em quedava sense ordinador. Per sort, m'he adonat que el que ha fallat ha estat el joc d'endolls de la meva taula, ja que el llum que hi ha allà, tampoc funcionava. Ufff, m'he quedat ben descansat quan m'he canviat de taula i tot funcionava xDD A partir de demà, nou escriptori per mi, sort que hi ha espai lliure jeje.

A les 18:30h, quan anava cap a recepció (punt de trobada), m'han enganxat els membres de la mafia russa (els organitzadors del sopar) al passadís i m'han dit que començaríem la festa a la sala de reunions. Allà han estat bebent vodka i vi negre, acompanyats de fruita i xocolatines. Erem 16 persones per anar a sopar (3 de logística, 2 geòlegs i la resta del departament de tecnologia àrtica). Almenys coneixia a força gent perquè el meu company de cuina nou també treballa aquí jeje. Total, que finalment cap a les 19 i poc hem baixat a baix i ens hem organitzat en 2 cotxes per anar fins a la Mina 7 (Bolterdalen). M'han avisat de que potser fèia una mica de fred al principi a la cabana, però com que no tenia res més que el que havia portat al matí, no tenia opcions xD Al final, jo m'he apuntat amb el cotxe privat dels "jefes" de la mafia russa (la parella Marchenko), juntament amb el Dr. Muir i el Dr. Hoyland.
















Al arribar a l'antiga cabana de caçadors, hi havia una noia (que seria la nostra cambrera de la nit) que ens havia escalfat la cabana i havia il·luminat el camí fins al lavabo jeje. Aquí, un cop surts del poble, no hi ha llums ni res, evidentment. Almenys, després de deixar les jaquetes en una cabana annexa, hem entrat a dins i s'estava ben calentó. Tot estava preparat i després d'una petita xerrada introductòria per part de la cambrera, ha començat a servir plats. El menú del dia era una sopa de ren amb patata i pastenaga que estava boníssima. Era com un estofat tradicional però amb condiment, ja que abundava la carn. A més, podies repetir tants cops com volguessis (jo he menjat 2 plats jeje). Al final he estat assegut al costat del Dr. Muir i hem pogut anar xerrant tota la vetllada (cal fer contactes de cara al futur jaja :P). Després, de molts brindis i xerrades del Dr. Marchenko de postre ens han portat un pastís-mousse de xocolata que estava boníssim. Aquí estan acostumats a menjar un plat i postre quan vas als llocs, res d'entrants :)
















Després de menjar, hem estat xerrant i fent bromes de tot tipus mentre anaven bebent i bebent, fins que algú dels que ha anat al lavabo ha vist aurores boreals i hem sortit tots a fora. Sort que jo porto el meu pack trípode i càmera ja preparat i he pogut fer alguna foto per captar-les. No eren massa potents però es podien veure. La gent s'ha extranyat que amb aquesta càmera compacte tingués les fotos de les aurores boreals tan xules dels darrers dies :) I bé, després d'una estona al carrer, hem tornat a entrar. Jo tenia els peus congelats i m'he posat al costat del forn/llar de foc a veure si milloraven jeje. Així hem estat xerrant fins l'hora de marxar (23:30h aprox.). Ens hem tornat a distribuir, però aquest cop els tres que vivim a Nybyen, en un sol cotxe per intentar que ens portessin heheh. La resta de gent ha continuat la festa al Pub, estan bojos xD Així que res, la parella Marchenko ens ha deixat a casa, aproximadament a les 00h, una bona hora, i ells han tornat a baixar a beure més al Pub.
















Un dia complet i diferent, vivint una experiència 100% Svalbariana jeje. Al mòdic preu de la gratuïtat :P Al arribar a casa he parlat amb l'Astrid una estona i a descansar. Molt bona nit, demà ja és divendres!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger