Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

divendres, 15 d’octubre del 2010

15/10/2010 - Primera aurora boreal entre correus electrònics & Memòries -


Avui sí que m'he llevat amb normalitat i he pogut baixar a la UNIS amb l'Anna. Jeje, després d'ahir, avui no podia fallar :P Sembla que definitivament el fred ja s'ha instal·lat, ha vingut de cop, ho ha deixat tot cobert de blanc, i ja no marxarà perquè les temperatures es mantenen per sota zero des de dilluns. Avui per això, no fèia tan fred (-5ºC) i he vist que la carretera estava en millors condicions. Això era bo, ja que al migdia havia d'acompanyar el professor convidat del Mark a l'aeroport xDD


Hem arribat a la universitat a una bona hora, i he estat tot el matí al meu despatx enviant e-mails i sol·licituds a varis llocs. He anat tatxant coses de la meva llista, però quan he començat amb les memòries, s'ha afluixat el ritme xD Haig d'escriure algunes coses per entregar (al ministeri, al governador d'aquí, al meu supervisor norueg, etc.). Al final només he enllestit els papers pel governador, ja que després de que ens donguès permís per pescar, hem d'escriure un petit resum de la feina feita, mostres agafades, tècnica usada, etc. He estat parlant amb la Pernilla per decidir quin format podíem utilitzar, i li ha semblat bé la taula que havia creat. En teoria això ja ho he deixat enllestit i que ho envii ella, ja que està tot al seu nom xD

















A mig matí, caminant pel corredor, m'he trobat a una de les noies que em necessitaven per anar a capturar rens. Resulta que venia a donar-li mostres al Mark. Li he dit que me les deixés a mi, i hem anat al laboratori per guardar-les al congelador. M'ha dit que al final no em van dir res, perquè teníen el cotxe ple i eren força gent. Aiaia, em podia haver escrit un sms o un correu dient això i almenys ho hagués sabut durant la setmana, però bé al final han capturat 16 rens (en volien fer 50) i ja tenim totes les mostres al laboratori! He intentat trobar la Pernilla, però com que no hi era, he buscat un forat en un calaix del congelador i apa! Després, he tornat a l'ordinador a escriure memòries i papers pel ministeri i per al meu supervisor però m'he quedat força aturat i sense saber com començar jeje.




He dinat de nou amb l'Anna i se'ns ha afegit la Tatyana a fer el cafè. Com que no teníem pressa, hem estat a la sala de reunions parlant una mica sobre el cap de setmana. L'Anna ha estat parlant amb gent del seu departament i li han dit que en principi es pot creuar caminant l'Adventdalen cap a l'altra banda del fiord. Està tot glacat i els rius es poden atravessar, així que demà vol provar d'anar cap aquella banda! Com que és el seu darrer cap de setmana, ha de triar excursions jeje. Per acabar la jornada, la resta de tarda he estat a l'ordinador i cap a les 17h ha vingut l'Anna per xerrar una estona i intercanviar fotos. Ella ha baixat al Friday Gathering a comprar una cervesa i ha pujat a la meva oficina per fer temps.

















Cap a les 19h, hem plegat i al arribar a Nybyen, hem decidit sopar a la barraca 3. Teníem una sopa de bolets de l'Anna i uns quants embutits amb pa i tomàquet jeje. Li ha encantat el llom embutxat xDD Més que el fuet, aiaiai, no anem bé :P Mentre estàvem recollint les coses, ha entrat una noia francesa i ens ha dit que hi havia una aurora boreal dèbil! Hem sortit corrents, i efectivament, des de l'entrada-porxo de la barraca es podia veure sobre el Trollsteinen la coloració verdosa de l'aurora. Hem intentat fer fotos però la llum era molt dèbil per a les càmeres, toca esperar un dia millor! Almenys ja puc dir que he vist en directe una aurora boreal i tinc unes setmanes més per trobar la perfecta :P Hem estat una estona contemplant les llums i finalment, hem acabat de gestionar l'excursió de demà (sortirem a les 9:30h) i he tornat a l'habitació. He parlat una mica amb l'Astrid i a dormir, que demà toca estar fresc!

Dolços somnis,

L'Avi Salmó des de la Barrack 3, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger