Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

divendres, 22 d’octubre del 2010

22/10/2010 - L'Anna marxa, ja no queda ningú -


Avui hi havia moltíssima gent que agafava l'avió diari de Longyearbyen, però el detall important és que ha marxat la darrera persona amb la que tenia força afinitat i amb la que he disfrutat moltíssim gairebé durant 2 mesos: l'Anna. Vam coincidir en una primera excursió a finals d'agost, i des de llavors, hem fet totes les excursions plegats! Tant la Fanny com la Lorna van marxar durant el mes de setembre, i les darreres setmanes, hem estat nosaltres dos sols, aprofitant al màxim cada cap de setmana. A més, va ser la meva assistent de camp durant el mostreig sense la qual no hagués pogut capturar les meves mostres, així que suposo que és normal que estigui una mica ensopit. Quan estàs aquí a Svalbard, saps que ningú és permanent i per tant no crec que la paraula sigui trist, però la trobaré a faltar, això està clar!
















El dia ha començat d'hora. A les 8h he anat a la seva barraca per ajudar-la a preparar les darreres coses i baixar totes les seves pertenences fins a la UNIS. Hem arribat cap a les 9h i ha estat un matí poc productiu. Jo només havia de controlar les coses de la mufla i revisar feina d'ordinador, però evidentment faltaven alguns detalls per al viatge de l'Anna, i l'he estat ajudant jaja. Hem enganxat amb cinta americana les banyes de ren que li va prometre a la seva mare a la seva motxilla. Va trucar a l'aeroport i li van dir que podia posar-les a l'equipatge a facturar, però no al de mà perquè són altament perilloses per atacar al pilot i segrestar l'avió xDD Això sí, com aquí tothom cus, les agulles aquestes gegants es poden pujar o_O xDD Bé, hem estat una bona estona amb això i després hem imprés els bitllets de l'avió que ha d'agafar demà. Sí, ha triat una ruta ben llarga per tornar a casa, però així aprofita per visitar la zona nord de Rússia. Es passarà 36 hores en un tren, recorrent 2500 km fins a Moscú!! A veure com li va :)

A mig matí hem fet el pastís de comiat a la zona de biologia, però com que la majoria de gent ja ha anat marxant, només erem 5 persones. Les seves 2 supervisores, la tècnic, ella i jo :) S'han estat acomiadant i finalment cap a la 13h, tocava baixar a recepció per esperar l'autobus. Hi havia un caos important al hall d'entrada. Del fantàstic curs de 45 persones (sí, la gent que vaig recollir jo a l'aeroport), avui marxaven unes 30 també. Els havíen muntat un sistema de transport a base de fer viatges amb una única furgoneta de la UNIS i clar, era un desastre d'organització xDD A més, marxaven unes 10 persones de forma individual també (crec que era el vol econòmic del semestre jaja). Total, que hem estat esperant amb força fred a l'exterior fins que ha arribat el bus, i ens hem hagut d'acomiadar. Comença una nova etapa de nou en solitari aquí a Svalbard, sort que només són els darrers 18 dies!

Amb la imatge de l'autobus marxant cap a l'aeroport, els que estàvem acomiadant-nos hem tornat a entrar al càlid edifici. He dinat davant el meu ordinador mentre treballava ja que era tard i tampoc tenia molta gana. Aquest matí havia agafat un munt de restes o coses per acabar i m'he fet un "matxambrat" :) La tarda ha estat tranquila, i cap a les 19h, he baixat al Friday Gathering a veure si hi havia algú que conegués. Només he trobat l'Alexandre jugant a ping-pong i a la que he pogut, m'he apuntat a la taula jeje. He tornat a guanyar a tots els contrincants, estic content perquè amb un parell de cops que he tornat a jugar, ho recordes tot :) Finalment, cap a les 20h, he pujat a fer còpies de seguretat i marxar xino-xano cap a casa.

He arribat cap a les 21h, m'he fet el sopar sense ningú al voltant i després de menjar he baixat a parlar amb la Ida per veure com quedàvem per demà. Em va demanar si podíem pujar a Plateaufjellet, i com que ja no tinc altres plans, faré de guia als rookies un altre cop xDD Estava preocupada pel tema de la maleta i el pes jaja m'ha estat ensenyant tot el que ha comprat i clar, les ampolles d'alcohol pesen xD Per ells, és extremadament barat comprar alcohol aquí dalt i ho aprofiten tots! Per acabar la jornada, he estat a l'ordinador parlant per l'Skype i després a dormir :) Demà hi ha previsió de força vent així que veurem com es desenvolupa la sortida!

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger