Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

divendres, 3 de setembre del 2010

03/09/2010 - Un Friday Gathering divertit -


Avui m'he dedicat tot el dia a treballar amb els otolits d'una espècie. Estic content perquè ara començo a treballar amb les mostres que jo vull. M'he llevat força bé, tot i haver anat a dormir tard ahir, així que he arribat com sempre a l'oficina. He revisat el correu i cap al laboratori. Allà m'he trobat a la Monika, que començava a preparar les seves columnes. M'ha estat explicant que ha de venir a finalitzar algunes mostres però sense estrés i només fins dimarts vinent.

Jo m'he passat tot el dia amb el paper de "lija", llimant els otolits i mirant amb la lupa binocular. Al final ja he trobat la tècnica i llum adequades per facilitar la lectura. De totes formes, he acabat amb els dits força trinxats de fregar el petit os amb el paper. A més, he comprovat que havia posat bé la mufla la nit anterior, i tot estava correctament. Al final, he fet tots els otolits de la primera espècie (3 al matí i 6 a la tarda). Mentre estava treballant a la tarda, s'ha posat a ploure i el dia era força lleig. Per sort, sempre hi ha alguna cosa interessant: he vist un bonic arc de Sant Martí que he pogut fotografiar des del laboratori! Estava just a l'altra banda del fiord, on vam estar veient l'ós polar el primer dia :)
















Per acabar la feina del laboratori, he estat provant de fer fotos a través de la lupa. Així puc tenir imatges dels anells dels otolits. És difícil fer-les correctament, però encara n'he tret alguna potable :) Al final he acabat més o menys d'hora, i al marxar he passat pel despatx de la Lorna per veure si tornava caminant. Allà m'he trobat la Fanny i l'Anna i m'han convidat a unir-me a elles per anar a sopar al Radisson, l'hotel gran al costat de la universitat que té un Pub (Barentz) on fan pizzes i alguns plats més. Ens havíem de reunir amb la Lorna allà, però l'hem vist baixar la rampa cap a la universitat així que ens hem trobat a mig camí. Al final m'he apuntat perquè així podia baixar al Friday Gathering amb algú i fer una mica de vida social. Per sopar, al ser 4, hem demanat 2 pizzes grosses (són força grans) i hem pogut sopar fins a quedar ben tips. Evidentment he estat el que ha menjat més talls...si és que no es pot anar a sopar amb noies xDD


Al tornar al Friday Gathering, he estat intentant planificar l'excursió de demà. Durant el camí els he comentat a elles 3 que jo tinc rifle però ningú volia venir a Nordenskiold, i jo no volia anar-hi sol. Al final, la Fanny, l'Anna i m'han dit que em podien acompanyar, però que haurien d'estar a la tarda a Longyearbyen perquè anaven tots a la cabana de la UNIS a Bjorndalen a celebrar l'aniversari del Philipp, company d'oficina. M'han convidat a unir-me així que m'he apuntat, i en tot cas, podíem mirar d'aprofitar l'excursió per anar directament a la cabana després de pujar la muntanya! Els ha semblat bé a totes dues així que ja tenia el cap de setmana aproximadament planificat. La Lorna es quedaria treballant el dissabte, faria les gestions organitzatives i vindria en cotxe amb els altres per la tarda. Faltava confirmar tot això al Friday Gathering :)
















Un cop allà, he estat parlant amb l'Archana (la noia india), que porta aquí 8 mesos i no havia baixat mai a les reunions del divendres perquè tampoc beu i no coneixia molta gent (està tot el dia treballant pobre). Total, que hem estat amb el Kollet (un noi que treballa a la Svalbardbutikken) i la Lorna, parlant una mica, i més tard he anat a xerrar amb la Meagan i la Mari, que estaven en un altre grup. La Meagan també s'ha apuntat (al 80%) a fer la ruta d'excursió de demà, ja que també tenia pensat anar a la cabana, així que hem quedat amb ella a les 9 a la meva barraca, ja que no té telèfon mòbil. Entre les atraccions de la reunió, hi ha una mena de corda fluixa elàstica, on pots provar el teu equilibri. El problema és que sovint et trobes a tothom mirant, així que he decidit no provar :P La Fanny ha pujat i ho ha fet prou bé! A una hora prudencial, he confirmat que el pla de demà estava més o menys clar, i he marxat. La Lorna també ha vingut amb mi, així que hem pujat a buscar les bosses a la seva oficina i hem vist que hi havia una posta de sol maquíssima, així que li he dit si volia pujar a la teulada (realment poca gent que s'hi pot accedir pel que veig). Se'ns han unit algunes persones més i hem estat uns minuts fent fotos abans de marxar!




Bé, totes les noies havien quedat per fer pa i beure a la cuina de la Meagan i la Lorna i m'han convidat, però jo volia posar rentadores i preparar les coses per demà, així que les he deixat al arribar a la meva barraca. En teoria demà ens espera una pujada dureta a Nordenskiöld (1050 m., això vol dir 1000 m. de desnivell xD) per la cresta esquerra, baixar per la dreta, creuar Plateaufjellet i intentar baixar a Bjorndalen per alguna de les valls. Un cop allà, creuar el riu i reunir-nos amb la resta de gent a la cabana de la UNIS. M'he fet el sopar tranquilament i després he anat a l'ordinador a parlar amb l'Astrid fins l'hora d'anar a dormir. Demà toca matinar i serà un cap de setmana complet! Acabaré de fer la motxilla demà a primera hora que ara estic cansat. Acabo de rebre la confirmació de la sortida i excursió completa per part de les tres noies (la Lorna m'ha enviat un sms), així que m'espera un gran cap de setmana!

Dolços somnis!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger