Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 6 de setembre del 2010

06/09/2010 - Ha arribat la caixa -


Curiosament, aquest matí no m'he trobat excessivament cansat. M'ha costat una mica llevar-me però després de la dutxa el cos estava perfectament. He fet un bon esmorzar i he coincidit a la cuina amb la Claudia (noia italiana que només estarà aquí fins dimecres). Com quasi sempre, la baixada fins a la UNIS l'he fet sol, no hi ha ningú al carrer jeje. Avui, a més, hi havia una boira densa i espesa que no permetia veure Longyearbyen des de Nybyen!!

Durant el matí he estat bàsicament a l'ordinador comprovant correus i coses endarrerides. Tenia pensat avançar el tema dels otolits per acabar la segona espècie (bacallà). Abans de començar però, he anat a la sala on hi ha els paquets de correus, ja que en teoria avui havia de rebre la caixa que em van enviar des de Barcelona la setmana passada. Com que el correu no arriba fins les 11h, no hi tenia masses esperances, però resulta que allà estava!! La fantàstica caixa que m'ha enviat la Lou des del laboratori amb el material que necessitava per començar les extraccions. Ja tinc cartutxos de cel·lulosa, tubs de centrífuga i els patrons de recuperació!

















Immediatament he començat a preparar els soxhlets, per deixar-los tota la nit rentant, i he anat a provar si els tubs de centrífuga funcionaven a l'aparell d'aquí. Resulta que són de la mida exacta, tant a les caixes on van encabits, com a la centrífuga en general. La tapa tanca i pot girar el rotor sense trencar-se res. He fet proves a 4000 rpm durant 5 minuts i ha funcionat a la perfecció!! Però bé, no tot podia ser perfecte, a mig matí he vist que tenia uns petits problemes amb els soxhlets, ja que un parell d'ells s'estaven quedant sense dissolvent, i tot i baixar la potència, hi havia el risc de quedar-se secs durant la nit. Cosa que no volem!! Així que els he aturat i he afegit 100 ml a cada baló, així em quedo tranquil. Simplement ho hauré de tenir en compte per corregir al full excel!

Abans de dinar, encara havia de fer alguna cosa més. Calia preparar els mostrejadors d'aire, així que he preparat els dos filtres i cap a la teulada. Seguiem tenint un dia sense visibilitat per la boira (no es vèia ni el port) però almenys no fèia fred ni plovia. Avui els dos equips funcionaven una mica diferent, així que en faré un control fins dimecres per evitar problemes. Llavors sí, ja he pogut anar a dinar. Avui he menjat a l'oficina ja que la sala de reunions estava reservada. De totes formes, no hi havia ningú quan he baixat, així que m'he escalfat el menjar i he dinat al meu escriptori. Després de dinar, he anat al laboratori per acabar d'estudiar els otolits que em faltaven. Així ja tinc les edats dels 10 individus que vull analitzar. Si tinc temps demà tarda, faré els que falten per si de cas. Avui he tingut problemes amb els mes petits perquè són molt fràgils i es trenquen amb facilitat, calia anar amb compte.
















A les 18h he anat cap al despatx de la Lorna (Fanny i Anna), però avui ningú plegava d'hora. A mi només em faltava revisar que els soxhlets anèssin bé i pujar a veure les lectures dels mostrejadors d'aire (que almenys no estiguèssin cremant el motor jeje, és la frase que sempre diu el Mark). Al final he estat a l'oficina fent la llista del super i entre dos quarts i les 19h, he passat de nou pel despatx de les noies, però la Lorna definitivament es quedava fins tard. Fèia cara de cansada i estressada, pobre. La Marie, també de biologia, plegava tard igualment, així que he pujat a la Svalbardbutikken sol i he comprat força coses. Torno a tenir la despensa ben completa. L'únic que no hi havia avui era pa bo jeje, demà tornaré a mirar :P Mentre pujava cap a Nybyen, m'he creuat amb la Mari i el Per, que tornaven d'excursió a Sukkertoppen. Hem quedat de trobar-nos a la cuina a les 22:30h per veure el programa de la tele (Hotel Paradise) xDD

Amb tot això, he arribat tardet a casa així que he començat a fer-me el sopar tranquilamet, fins que han vingut ells dos. Jo ja estava acabant, així que els he deixat fins l'hora del programa i he estat a l'ordinador parlant amb la familia. Finalment, he anat a veure les expulsions dramàtiques del programa. M'encanten els efectes visuals i de so que utilitzen, ben dignes del Windows after effects xDD

Ara ja és hora d'anar a descansar, que la setmana serà dureta amb les primeres mostres de peixos al laboratori ;)

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger