Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 27 de setembre del 2010

27/09/2010 - La Lorna marxa -


Avui era el darrer dia per acabar vàries coses. En primer lloc, havia d'aconseguir alguna xarxa per poder anar de mostreig. Sinó, ja em diràs quina és la gràcia de viatjar fins al llac sense poder pescar res xD A més, també era el darrer dia de la Lorna a Svalbard. Va ser una de les primeres persones que vaig conèixer aquí, i evidentment sempre sap greu que la gent marxi. De totes formes, ella almenys sap que tornarà el pròxim estiu, així que bàsicament ha estat un fins aviat a l'illa :)

















Durant el matí, he intentat aconseguir unes xarxes com fós. Resulta que a logística no em podíen ajudar, i m'he dedicat a preguntar a tots els professors de biologia que queden per la UNIS. La majoria estan de mostreig en vaixell fins dimecres, i amb ells, gran part del material :S Total, que després de parlar amb un professor, m'ha assegurat que no en tenien cap a la UNIS perquè la gent que les usava, se les enduia de nou. Almenys, un estudiant de doctorat (que no estava al barco), m'ha dit que podíem anar a mirar a un magatzem extern que tenen a veure si hi havia sort. Només em quedava aquesta esperança i enviar 2 correus electrònics a dues persones que potser coneixien algú amb xarxes del club de pesca i caça. A les 12h i poc, he baixat a logística per reservar un rifle de cara al cap de setmana vinent. No hi ha hagut cap problema :) Després he reservat un cotxe per a la tarda, per anar fins al magatzem, i he dinat amb l'Anna mentre esperava alguna resposta al correu. Només em quedava creuar els dits!

Després de dinar, cap a la 13h, m'he trobat al Mark i a 2 estudiants que anaven a la teulada per treballar aquesta setmana amb els mostrejadors, així que m'he unit a ells. Hem fet el calibratge de les dues unitats PUF (1977 i 1978) i hem posat els filtres per mostrejar durant 48h. A primera vista els números semblen coherents, i l'Alexander i l'Olivia ho han fet tot molt bé jeje. Realment penso que és una bona oportunitat que cada setmana ho puguin fer 2 estudiants (ja que són només 8) perquè així ho entenen tot molt millor!

Amb tot això, s'ha fet una mica tard i he baixat corrents per acomiadar-me de la Lorna. Li han fet un pastís de comiat i n'he pogut menjar una mica. Llavors hem estat esperant amb ella a l'exterior fins que vingués l'autobús. Gran part de les seves amistats estaven allà per acomiadar-se i ha estat força emotiu. Jo me n'alegro per ella, que viatjarà una mica per Europa i després empalmarà amb l'estiu austral i treballarà a l'Antàrtida :) Segur que ens mantenim en contacte i potser l'any vinent, abans de pujar a Svalbard, es passa per Barcelona!

A les 14h, he recollit al doctorant de biologia que em podia ajudar amb les xarxes, i després d'haver-hi pensat, estava quasi segur de que n'hi havia algunes. Creixien les meves possibilitats! Hem conduit fins al magatzem, i hem trobat una bossa plena de xarxes per a vaixell. Segurament seran força grans per mi, però ja me les arreglaré, almenys tinc alguna cosa! Faltava revisar si estaven bé, si flotarien per si soles, etc. He obert la bossa al laboratori i he vist que hi havia un munt de xarxes, només n'agafaré dues. Ara mateix no sóc gens optimista amb les possibilitats de pescar algo amb això al riu, però havia de buscar algo que flotés i tinguèssim al laboratori. He pensat que els suros per aguantar balons eren perfectes perquè estan foradats per sota i es poden enganxar a la xarxa amb brides fàcilment. Total, que sense poder demanar permís al Mark, n'he agafat uns quants. Realment, tinc la sensació de que ens estan pagant un viatge i un hotel car per a res, sé que no hauria de pensar així, però no ho puc evitar i suposo que tinc una mica de por a no poder obtenir mostres :S

A mitja tarda, ho tenia tot preparat (la resta de material era fàcil d'aconseguir ja que tot està al laboratori) i volia anar a comprar menjar al supermercat. Just m'he trobat al Fred (organitzador) i m'ha dit que també podríem agafar picnic així que no calia portar coses. Jo per si de cas, agafaré algo :P Després, m'he passat la resta de tarda revisant les xarxes i plegant-les de forma que sigui fàcil treballar al camp. He estat fins les 19 i pico, quan he marxat cap a casa a fer la bossa (reduïda) i a descansar!

Demà toca partir en una nova aventura a la zona de Kapp Linné, uns 100 km al sud-est de Longyearbyen. Cal mantenir les energies per sobreviure durant 3 dies al camp sense protecció externa durant el treball de camp (almenys dormirem en un hotel, que ja és molt).

Bona nit!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger