Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dijous, 16 de setembre del 2010

16/09/2010 - Belugues -


Avui m'ha tornat a costar llevar-me. La setmana va passant factura, i la disminució d'hores de sol, també. Al deixar Nybyen, encara estava tot força nevat i sobretot, gelat en algunes parts de l'asfalt. Encara no ho havia vist mai aquí, però és realment relliscós jeje. Al aturar-me a fer les fotos diàries, he vist a la Fanny (o almenys m'ho ha semblat) a la part final de la recta entre Nybyen i Longyearbyen. Estava força lluny, així que no pensava en atrapar-la, però al entrar al poble, he vist que si apretava el pas, hi havia opcions. Així, sense córrer, l'he pogut caçar a l'alçada del Radisson Blu Hotel, a uns 100 metres de la UNIS jeje.

Durant el matí, he estat tranquilament a l'ordinador, llegint articles i escrivint una mica. Avui hem tingut el dinar "familiar" amb l'Anna i la Fanny, ja que hem dinat tot el que va sobrar ahir del sopar conjunt :) A més, ahir em vaig intentar acoplar amb el Mark i la seva classe a visitar Pyramiden gratuïtament. Sí, després de pagar el viatge en barco aquest dissabte passat, ara tinc l'oportunitat d'anar com assistent de camp gratis. Però bé, serà totalment diferent i anirem amb Polar Circle, bots ràpids, així que a veure si hi ha espai. Mentre dinàvem ho hem estat comentant, i l'Anna m'ha dit que li faria molta il·lusió venir, per tant he enviat un correu al Mark per demanar-li, sense compromís, si en comptes d'un més, podíem intentar venir dos (que volia portar una traductora russa xDD). Simplement m'ha dit el mateix, podíem aparèixer d'hora i preguntar si hi havia lloc, no em podia assegurar res perquè ell no ho gestionava, però per provar que no quedi, si no hi ha lloc, mala sort :) En teoria hi ha espai, però no sabem si l'organitzador (un altre professor), ha convidat a més gent. Per tant, toca presentar-se a les 7:30 demà i veure si podem viatjar ;)

















Després de dinar m'ha tocat netejar tot el material de laboratori. Mentre estava passant aigua i sabó, ha començat a passar gent pel passadís, i m'han avisat de que hi havia un grup gegant de belugues (balenes blanques) a l'Adventfjord. Com que sóc un privilegiat, i tinc vistes panoràmiques, les he pogut observar des del meu laboratori. Com a mínim eren 20 o 30, i semblava que estaven menjant, perquè s'anaven movent i eren perseguides per grups d'ocells. Gràcies a ells, era fàcil seguir el rastre del grup. La veritat és que s'han estat una bona estona, i he pogut gaudir de l'espectacle, fer algunes fotos i fins i tot un video! Finalment, entre 17h i 18h, he acabat de rentar-ho tot i he aprofitat per anar a la Svalbardbutikken a comprar coses que em faltaven. Necessitava recarregar abans del cap de setmana. La Lorna m'ha acompanyat, ja que també s'havia de quedar fins tard a la UNIS (per veure la peli dels dijous). Quan ja estava a la cua per pagar he recordat que necessitava oli, però ella m'ha dit que em regalava el seu, ja que marxa la pròxima setmana i no tindrà temps per fer àpats a casa, genial! És la setmana de rebre menjar jeje. Abans de tornar cap a la UNIS, hem esperat a l'Anna, que ha vingut uns minuts més tard a comprar, i hem tornat.

















Per fer temps fins les 20h, quan comença la peli, l'Anna ens ha estat ensenyant el video de Kolobok (el pastís rodador rus). Un conte força extrany jeje. A més, també hem buscat l'escena d'una peli russa on surt un científic amb unes ulleres de laboratori super-retro (com unes que he trobat aquí i que vaig ensenyar-lis la setmana passada) xD Resulta que al meu laboratori, hi ha un assortit d'ulleres de tots tipus i models, i en especial, n'hi ha unes que semblen d'aviador dels anys 20, i vam estar rient molt l'altre dia amb elles xDD

Abans de baixar a veure Amelie (l'haig de tornar a veure per comprovar si realment m'agrada o no), he estat a l'oficina fent temps. És curiós perquè és una peli que agrada a quasi tothom, i a mi en el seu moment, no em va dir gran cosa. Avui ha estat millor, però tampoc m'ha apassionat. L'hem vist en francés (versió original) i subtitulada en anglès. Avui he estat amb la Kristin, Anna i Lorna (tot i que aquesta última s'ha estirat a l'auditori a dormir als 20 minuts de peli jajaj). Al acabar la peli, hem pujat en pelotón cap a les barraques de Nybyen xerrant i rient com sempre, però dins d'una foscor important ja :) Al arribar a la meva barraca, he entrat a deixar les coses del super, i he pujat a la barraca 10 per obtenir les fotos de Pyramiden de la Meagan. Així, en tinc forces de decents jeje.

Al retornar a la meva cuina, he fet una pizza mentre acabava de preparar la motxilla per demà. Tocava anar a descansar, però no ha estat fins les 00h que podia posar-me al llit. Demà toca llevar-me a les 6:30h i veure si hi ha sort al arribar a la UNIS! Confio que sí :)

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger