Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dijous, 9 de setembre del 2010

09/09/2010 - Armilla reflectant & UNIS movie night -


El mal d'esquena persistia aquest matí. És una mica extrany perquè només és una zona lateral a mitja esquena però bé, toca aguantar-se xD Avui la sorpresa del dia ha estat al obrir les cortines. Estava tot nevat, muntanyes i teulades de Nybyen, així que a la nit ha fet fred i ha plovisquejat xD El paisatge era bonic! He tornat a sortir sol avui, i tot i que esperava patir fred, no bufava gens de vent, amb el qual, els 0-1 graus que teníem, no afectaven massa :) Les fotos diàries han quedat ben xules, perquè quan està tot enfarinat i no hi ha excessiva boira, el paisatge guanya!
















Durant tot el matí he estat a l'ordinador acabant coses. Ja només en tinc una pendent de fer a la meva llista de coses a finalitzar ("What to do" list). A més, a mig matí he anat a portar les fotos de les excursions comunes que hem fet amb la Lorna, però no hi era al despatx. M'he trobat a la Fanny, que m'ha de passar les seves, però al tenir el USB ple, hem quedat que ho farem més tard. Volia parlar amb la Lorna per trucar i reservar plaça per la nostra excursió de diumenge. Volem anar a Pyramiden. Els viatges en barco s'acaben a finals de setembre, així que hem d'aprofitar! A més, la Fanny té pendent anar a Trollsteinen i Sarkofagen, així que potser podem muntar una sortida dissabte :) Serà el tercer cop per mi, però m'ha semblat perfecte jeje. Total, com que no hi era, he baixat a recepció per intentar aconseguir una armilla reflectant, que m'han donat sense problema després de comprovar que visc a Nybyen xD M'ha fet l'interrogatori la recepcionista simpàtica. On vius? Quina barraca? Quina habitació? Ets el David? jejej. Ja tinc alguna cosa de la UNIS per recordar :P Després, al revisar el correu, m'han enviat un missatge de que em poden pagar el tema de la recollida d'estudiants en efectiu, així que demà puc agafar els diners a recepció :D Paguen molt bé realment, em podré financiar l'excursió de diumenge gairebé amb només 2 viatges a l'aeroport jeje.

Ha estat impossible trobar la Lorna després, així que m'he apuntat a dinar amb la Fanny, l'Anna i la Hanna (bé, aquesta última, ja havia menjat i només ha fet café). Hem pujat als sofàs de la planta de dalt, que té bona il·luminació tot i que estava plovent a l'exterior. Hem estat xerrant una mica sobre varis temes i sobre les nostres feines respectives durant el doctorat, així que l'estona de dinar s'ha fet amena. A la tarda he anat al laboratori a netejar tot el material brut d'ahir. Aquí no tenen el sistema de safates com a Barcelona, així que amb els dies he hagut d'anar improvitzant. De moment ja he aconseguit una safata i un recipient mig trencat que serveix per deixar-hi al material moll :P Com sempre, l'apassionant part de la neteja de material no té massa secret. Cal rentar amb aigua i sabo, utilitzant tota mena de fregalls. Després li he passat aigua Mil·li Q per treure completament el sabó, i finalment el rentat amb acetona. Que ajuda a assecar el vidre, i arrossega les últimes coses que puguin quedar. És el pas més lent perquè cal fer-lo amb una pipeta i peça per peça, però a mitja tarda ho tenia tot acabat. M'he adonat, que tot i que el material és més gran (degut a que haig d'usar més volum), faig servir menys utensilis, així que tampoc perdo tant temps rentant!



El final de la tarda, en el meu temps lliure, he estat modificant i arreglant totes les taques negres de les meves fotos dels darrers 7 dies! Sí, una bona feinada, però com que havia d'esperar fins les 20h per baixar a la UNIS Movie Night, he anat fent. Al final he deixat força potables totes les fotos endarrerides, he pogut fer les panoràmiques i torno a estar al dia! Just abans del cap de setmana, on segur que torno a omplir la càmera de fotos jaja. Al final, no hem trucat a l'agència perquè no m'he creuat a la Lorna fins les 16, i aquí tanquen dora, així que hem quedat que demà ho provarem. L'hauré de segrestar del laboratori uns minuts jeje. Se m'ha fet tard amb l'emoció de les fotos, i he baixat a la pel·lícula a les 20h i pocs minuts, just l'estaven posant en marxa, així que m'ha anat de conya. He buscat algú conegut, i he acabat seient al costat de la Hanna. Avui tocava "Shuttle Island", film de Martin Scorsese d'aquest mateix any i interpretat pel Leonardo DiCaprio. M'havien dit que era una mica de por, així que anava preparat. Al final només es tractava de certa angoixa psicològica, però res de terror. M'ha agradat molt com està creada la història perquè no t'esperes certes coses, i el fet de sorprendre't la fa molt interessant.

Al acabar, he pujat a buscar a la Lorna, i hem tornat amb tota la gent cap a Nybyen. Durant la pujada, tothom anava comentant la peli, i la Meagan i jo hem començat les bromes sobre que nosaltres també estem en una illa, i les similituds extranyes que podien donar-se xDD A més, hem pujat en aquesta mena de foscor il·luminada que tenim a partir de les 22h i hem pogut veure "el taller de Santa Claus" en marxa. Aquí tenen la bonica costum d'utilitzar la mina 2b (Julinensegruva), que es troba entre Longyearbyen i Nybyen, com a suposat taller de Papa Noel. Llavors, a partir de l'arribada de la nit, encenen unes quantes llums al seu interior i diuen als nens que són els nans que treballen fent els regals. Després de veure la peli, això de veure un edifici buit amb llums, fèia una mica de mal rotllo :P
















Un cop a casa, tocava la final màxima de Paradise Hotel, el programa danès que estic seguint amb la Mari últimament. He arribat una mica més tard, però mentre fèia el sopar anava mirant la tele. Hi havia la Renate i el Per també, i al final ha guanyat la parella que jo havia dit :P La Mari estava molt contenta perquè eren els seus preferits jeje. Amb tot això, s'han fet les 00h, i tocava anar a dormir. El Per s'ha acomiadat de mi perquè ja marxa demà, així que finalment he pogut llegir i anar a dormir quasi a la 1h! Sort que demà és divendres, tot i que tornarà a ser una jornada llarga a la UNIS amb el Friday Gathering :D


Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger