Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimecres, 8 de setembre del 2010

08/09/2010 - A mig camí, comença el compte enrera -


Avui fa 2 mesos vaig sortir de Barcelona rumb Svalbard. Després d'un inici una mica trist i ensopit, mentre m'adaptava a l'entorn, ara el temps em sembla que hagi passat volant. I és que un cop coneixes gent i pots fer activitats els caps de setmana, els dies desapareixen de forma molt ràpida. Ara ja només falta anar comptant els dies que falten per tornar a casa! M'he llevat una mica tard avui, el cansament acumulat i el fet de portar uns dies anant a dormir més tardet, han pogut amb mi :P De totes formes, a es 8:45h estava treballant!





















Avui era el meu dia llarg de laboratori, però m'ho he prés amb tranquilitat ja que és el primer dia que ho faré tot seguit. Abans de començar he fet un intent de deixar rifle, ja que l'havia de tornar avui. Però bé, només ho pots fer a les hores convingudes (de 12 a 12:30h, i si tens feina de laboratori, t'aguantes xD). Total que m'ha tocat posar-me l'alarma per no oblidar-me'n. He estat tot el matí al laboratori. Primer havia d'apagar els soxhlets i esperar a que es refredessin. Després ho he traspassat tot a vasos de precipitats grans per treure 50 mL amb pipetes i posar-ho a assecar. Amb això calcularé el percentatge de lípids. La resta, calia posar-ho als tubsespecials del TurboVap. Permet fer evaporacions de 2 en 2 mostres, però 300 mL requereixen el seu temps :P A més, m'he trobat els tubs de desaigue mal ubicats. Cada cop que movia una cosa, em saltava una altra, així que he fet uns invents per acabar i després ho he montat tot correctament!

Gràcies a l'alarma, m'he enrecordat de que havia de baixar el rifle i treure els mostrejadors d'aire! He anat a buscar el rifle al despatx, i al entregar-lo me l'han fet netejar per dins. Es veu que s'ha de fer sempre, així que m'han indicat on estava la sala i li he posat oli a dins del canó. No té massa complicació, ens ho van ensenyar a fer al curs de seguretat. A més, jo m'he fet "el longui" preguntant si podia tornar a demanar rifle aviat o m'havia d'esperar (en teoria t'has d'esperar 2 setmanes) i m'han dit que podia tornar divendres si volia jeje, perfecte :P Suposo que deuen haver acabat les grans campanyes de mostreig i tenen rifles, sinó no ho entenc :P Total, he pujat ràpidament i encara s'estaven evaporant les últimes dues mostres, així que he pujat corrents a la teulada a retirar els mostrejadors d'aire. Ho he pogut fer força ràpid (per sort no plovia ni fèia massa vent) i he baixat a temps per treure i desar les darreres mostres en els tubs de centrífuga. Al final he acabat a la 13h i pico perquè he estat parlant amb l'Anna, la Fanny i la Lorna. Avui volien anar a comprar-se jaquestes de la UNIS, i m'han dit si hi volia anar. No tenia pensat comprar més roba, però potser el proper mes ho anem a mirar amb l'Anna, que tampoc hi anava avui. Total, que he acabat dinant a les 14h, i a les 15h ja tornava a ser al laboratori per fer l'atac àcid. Part perillosa del protocol, m'he equipat i he anat a robar el que pensava que sera un vòrtex del laboratori de classes. Greu error, perquè en realitat era una màquina infernal que anava a tota castanya i no la podia fer servir. Així que ha tocat agitacio manual xD



















Un cop a la centrífuga, al laboratori de classes, tot ha funcionat a la perfecció malgrat els sorolls al agafar velocitat i frenar. Són normals a totes les centrífugues que he fet servir, per això no m'he espantat. Si no ho hagués sapigut, potser l'hagués parat jeje. He hagut de fer varis atacs, però les mostres marines no acostumen a presentar masses problemes. Entre centrífugues, he estat cotillejant amb què treballa la Lorna al seu laboratori (fan coses de ADN i estava preparant un gel). Finalment, quan he acabat amb l'atac d'àcid, he passat la darrera hora transferint les mostres als vials que m'enviaré cap a Barcelona. He fet passar les mostres per una columna de sulfat per evitar problemes, i ja tinc les primeres mostres realitzades! Entre recollir tot el laboratori i endreçar els vials, s'han fet les 18h. Avui la Lorna es quedava a les classes de ball, i la Mari i el Per també venien, però jo, a part de que no m'agrada, estava mort. Aixi que tenia la intencio de pujar a casa. De totes formes, he tornat a la teulada a posar una coberta de filtres a l'altre mostrejador, i evitar que s'embruti molt. El paisatge era molt maco i estava tot molt tranquil, sense vent ni soroll! Al final he estat a l'ordinador fins les 19:30h, i ja he pujat directament cap a casa :) Aquest matí he vist les armilles reflectores a recepció, a veure si demà tinc temps d'aconseguir-ne alguna jeje.


Tot i el cansament del laboratori, he pujat bé fins a Nybyen i he anat directament a fer-me el sopar. Avui tenia temps per cuinar les llenties amb arrós i verdures. M'agrada molt la combinació, i avui hi he afegit el bacallà que vaig comprar ahir (bé, la meitat perquè n'hi havia molt jeje). Després he estat a l'ordinador descansant i parlant amb l'Astrid fins l'hora de trobar-me amb els noruegs i veure la tele. L'esquena em fa mal, suposo que d'estar dret i en males postures al laboratori, però espero que descansant demà em trobi millor :)

A dormir, bona nit!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger