Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 7 de setembre del 2010

07/09/2010 - Trinxant peixos -


Segon dia del meu protocol d'extracció al laboratori. M'he despertat abans de que sonés l'alarma, així que he esperat a l'hora dins del llitet abans de saltar a fer la dutxa matinal! Al sortir de la barrack, he vist un grup de 3 persones davant meu i he provat d'identificar-les. Sense èxit :P Així que he anat baixant, fent les meves fotos, i al final de la recta de Nybyen, he vist que eren l'Anna, la Fanny i una tercera persona. He decidit apretar una mica el pas per acostar-m'hi :P Al creuar la carretera, desprès de deixar el pavelló, he vist que era la Lorna. Així eren les 3 Maries, que anaven juntes al despatx jeje. Com que no tenia ganes de córrer, només he caminat més ràpid i les he atrapat al entrar al poble. M'han preguntat si les estava seguint, perquè no m'han sentit arribar jeje.





















Un cop a la UNIS, he comprovat que els soxhlets estiguèssin bé, i els he apagat. Mentre esperava que es refredèssin, tocava trinxar peixos amb el sulfat de sodi. He comprovat que s'hagués muflat bé (la Monika l'havia d'encendre ahir), i he començat amb els primers 5 peixets. No he tingut grans problemes, però en comparació amb el laboratori de Barcelona, al utilitzar tot el material més gran, ocupes molt espai! És el que més m'ha sobtat jejej, ocupar quasi tota la campana només amb balons i soxhlets xD Sort que ara tinc 2 per mi sol, i a partir de la próxima setmana, les 3 campanes per mi jejej.

Amb això preparat, he finalitzat el matí rentant tot el material utilitzat, així queda endreçat i podia preparar els nous balons per extraure aquesta nit. De seguida s'han fet les 12-13h i tocava anar a dinar. Últimament, intento allargar l'hora fins la 13h perquè com que haig de dinar sol, em va millor fer un horari més europeu xD Ja només mancava afegir els patrons de recuperació als balons, i muntar tot l'equip de soxhlets per deixar-lo fins demà al matí! Ja tinc controlada la potència dels escalfadors aproximadament, així que confio que no tindré problemes. De totes formes, ho he anat revisant fins l'hora de marxar. A més, l'anècdota del dia ha estat rebre un correu de la UNIS, amb un bonic mail informant que un dels perills més grans ara que s'acosta la nit polar, són els accidents i atropellaments, així que ens regalaran unes armilles reflectores pels que vivim a Nybyen xDD A partir de demà les podem recollir a recepció de forma gratuïta!

He tornat a l'ordinador a descansar una mica, i cap a les 16h he anat a finalitzar els darrers otolits que em faltaven per mirar. Així ja tinc totes les edats dels bacallàs, tot i que al final no sé si els analitzaré tots o no. Més val prevenir que curar, i ara que ho tinc tot al mig al laboratori (lupa, alcohol, paper de lija, etc...) millor aprofitar! Per últim, abans de marxar, he revisat els mostrejadors d'aire. Continuaven amb diferències de succió, però funcionen a la perfecció així que no hi hauria d'haver cap problema per recollir-los demà. Avui no he trobat a ningú al despatx de la Lorna, així que he pujat sol, aturant-me de nou a la Svalbardbutikken a comprar pa. Al entrar he vist que avui és un dels dies que hi ha peix fresc (dimarts i dijous), així que he comprat bacallà i unes pomes (caríssimes, van pujar el preu d'un dia per l'altre la setmana passada, i cada poma em costa 1 euro ara!!).
















Al arribar a Nybyen, avui he aprofitat per estar una mica a l'ordinador sense fer res productiu, només desconnectant de tot xD El sopar era fàcil avui, cigrons i carn de porc. Hi havia la Mari i el Per mirant una peli a la cuina, així que he estat acompanyat :) Després, faltava esperar fins l'hora de veure la tele. Avui seguien les expulsions, i entre la música que posen i els plors i actuacions de falsa amistat que fan tots els concursants, m'he passat l'estona rient xDD Dijous sabrem quí guanya!

Per avui, això és tot, a dormir que ja són més de les 00h :D

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger