Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 21 de setembre del 2010

21/09/2010 - A la recerca de mostres -


Aquest matí tenia un meeting o reunió amb el Professor Kallenborn per decidir quines mostres podia utilitzar. Vam quedar que ens trobaríem a l'hora d'esmorzar al "Toblerone Palace", és a dir a la sala de reunions on tenim el microones i on dino sovint. Porto uns dies llevant-me cansat perquè sobre les 5 o 5:30h, em desperto i encara no sé el perquè jeje. Després, quan estic ben adormit un altre cop, sona l'alarma real xDD Avui ha tornat a passar, però almenys amb la dutxa m'he acabat de despertar per baixar fins la universitat :)
















Al arribar a la UNIS, he anat a apagar els soxhlets per deixar-los refredar mentre fèiem la reunió. Resulta que després de parlar una mica sobre totes les opcions, el Roland ha decidit fer una volta per preguntar i demanar quí podia tenir mostres per analitzar. Hem pujat al pis superior, però encara era d'hora per trobar algunes persones :P Després, preguntant al departament de biologia, ningú tenia peixos aquí a Longyearbyen, així que ens han suggerit escriure un petit text per enviar-lo al diari setmanal del poble. Podíem demanar als pescadors, que si tenen animals congelats i volen, ens poden donar entre 5 i 10 grams :) Les coses funcionen així aquí dalt jeje. Després, hem anat a saludar al cap del departament de seguretat i logística perquè estan organitzant un seminari a la zona on jo volia mostrejar, i puc intentar acoplar-me. Hem estat parlant amb ell i m'ha dit que li escrigui un correu i ja em dirà si hi ha lloc o no. El problema és que hem de ser 2 perquè no et deixen anar sol a mostrejar, així que calen 2 places lliures :) En cas de que m'acceptin, no hi ha pegues pels diners, es pot cobrir amb el projecte!

Total, que hem tornat al despatx del Roland i m'ha escrit les quatre ratlles en norueg pel diari. Ha decidit fer-me una foto per adjuntar-ho tot abans de les 12h, ja que tanquen l'editorial a aquesta hora jeje. Apa, potser la próxima setmana surt el meu "careto" a la revista-diari del poble. Quina por! Amb tot això, he pogut començar al laboratori cap a les 11:30h. Havia de trinxar els peixos amb el sulfat sòdic i preparar els soxhlets abans de les 14h, així que he anat per feina. He pogut acabar cap a la 13h, amb el qual he pogut dinar amb l'Anna tranquilament. Avui ha tocat a la meva sala de reunions, ja que s'està més bé :) A les 14h, he anat a posar en marxa els extractors de nou després d'haver enviat el correu al Fred Hansen (cap de logística), pel tema de la setmana vinent. M'ha dit que demà em diria alguna cosa, així que toca esperar.

La resta de la tarda, l'he passat entre l'ordinador i el laboratori per netejar el material emprat avui. Poca cosa, es pot fer molt ràpid :) De totes formes, entre càlculs i moviments amunt i avall, he estat treballant fins les 18:30h abans de pujar sol cap a casa. Encara fèia una mica de vent però res a veure amb ahir jeje. Al arribar a Nybyen, m'he trobat la Mari i la Maia veient la tele a la cuina. Així que m'he preparat el meu pa amb xocolata per berenar, i com sempre, els ha fet molta gràcia. Una cosa ben normal per mi, resulta que no és gens comú a l'estranger! No poden entendre el fet de menjar xocolata directament amb pa, ells s'ho perden :P

Per fer una mica de temps abans de sopar, he anat a l'habitació i parlar una mica amb la family, i després he anat a fer-me el sopar. Avui teníem visita perquè han començat a preparar les disfresses per la festa de dissabte (Icebreaker Party). Traducció literal: la festa per trencar el gel jaja. Total, que estaven les 3 (Maia, Mari i Renathe) fent dissenys de disfresses mentre sopava. Jo encara no tinc massa clar si anar-hi o no perquè em fa mandra fer-me una disfressa i sobretot, com està muntada la festa. En teoria, quan compres l'entrada, tries aleatòriament i per atzar, una de les 4 opcions, i has d'adequar la teva disfressa a allò i seure amb el teu grup per sopar. No em ve molt de gust seure tot el sopar amb gent que no conec de res, però veurem què decidim perquè tothom està pressionant per anar-hi. Les he deixat una estona per tornar a l'habitació, i a les 21:30h, havien quedat per veure un petit documental on surt un vaixell que van usar per mostrejar, així que he tornat per veure-ho amb elles. Al final ens hem quedat fins les 22:30h rient amb les disfresses :) Llavors ja he decidit tornar a l'habitació i anar a descansar!

Molt bona nit :)

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger