diumenge, 12 de setembre del 2010

12/09/2010 - Trollsteinen, Lars Hiertafjellet, Sarkofagen, Longyearbreen & Kaya Polo -

A les 8h m'ha sonat el despertador. Avui no he dormit bé. Primer m'han despertat uns crits de gent borratxa cantant al carrer, i després m'he anat llevant quasi a cada hora, així que m'ha costat llevar-me. A més, al obrir la cortina i veure quin temps teníem, estava tot absolutament emboirat densament. He pensat que la Fanny i l'Anna no voldrien anar d'excursió, però per si de cas, ho he preparat tot i a les 9h els he enviat un sms preguntant si ho ajornàvem per un altre dia, esperàvem unes hores o provàvem fortuna. Ràpidament m'han contestat que aniriem d'excursió, mai se sap el temps que hi pot haver als cims. Són unes valentes, i estic molt content de que haguem prés aquesta decisió, el dia ha estat magnífic!!

Tot ha començat sortint de Nybyen dins d'una densa boira. Com que només s'havia de seguir el camí cap a Sarkofagen (está més trepitjat que qualsevol altre zona jeje), no hi havia pèrdua. Hem pujat prou ràpid, fent alguna parada tècnica a les rampes dures del principi. Després, al arribar al Larsbreen (glaciar superior), la boira ha desaparegut, estava totalment concentrada a la vall de Nybyen i Longyearbyen. En canvi nosaltres teníem un sol absolutament fantàstic, i tot estava rodejat pels colors blau del cel i blanc de la neu als pics dels cims!! Hem creuat el glaciar per la zona "del forat" (The Hole), per veure aquest fantàstic tobogan que hi ha al mig de les esquerdes de la banda esquerra. A continuació, directament amunt cap a Trollsteinen. Era la meva tercera visita, però aquest cop hi havia força neu abans d'arribar a les pedres superiors i les fotos amb neu i sol, amb un cel blau, han quedat fantàstiques. Hi havia algun pic que recordava als quadres que vam veure a la Galeria d'Art de Svalbard. Resulta que elles dues hi van ser ahir, així que ho tenien més fresc!

Avui, aprofitant el bon temps, els he proposat de seguir fins a Lars Hiertafjellet, després de Trollsteinen, i els ha semblat genial. Es veu que ahir, companyes de la seva barrack ho van fer sense problemes. Així que es pot fer el cercle i no haver de tornar pel mateix camí! Total, que després de fer algunes fotos fent el borinot a Trollsteinen, pujant dalt la roca, saltant i fent autofotos, hem continuat la cresta cap al següent pic. Hi havia unes bones vistes de l'Endalen i el Bogerbreen, i hem pogut observar el Fardalen (vall situada més al sud) sense excessiva boira. Tots els pics estaven ben coberts de neu, assoleiats i sense núvols o boira (inclús el Nordenskiöld), mentre que les valls estaven plenes de densos bancs de boira, era força espectacular! Un cop arribats al segon pic de la jornada (Lars Hiertafjellet), hem baixat seguint la cresta estreta i coberta de neu, fins a la zona de Sarkofagen. Bona part del descens es podia fer corrents sobre la neu, i fins i tot hem fet algunes fotos saltant xD Impressionant!

La darrera part ha consistit en remuntar la plana fins a Sarkofagen. Com que ja veníem de la muntanya més alta, no ha tocat pujar res, només seguir la part plana i arribar a la caixa. Hem firmat la segona caixa negra del dia (després de Trollsteinen) i ens hem aturat a dinar. Llavors hem vist que s'acostava gent, i hem reconegut a la Hanna, la seva amiga de visita i l'home gran que ahir vaig veure a la barrack 10! Havien decidit pujar a Sarkofagen i baixar, però s'han apuntat amb nosaltres per baixar per la carena de Longyearbreen, i buscar la caixa negra de la morrena. Total, que aquest descens era una mica complicat i ha tocat buscar una vall amb pedres i anar tirant avall. Algú ha patit més que els altres, però en general hem arribat bé a baix de forma prou ràpida. Ja només quedava seguir el glaciar avall, i buscar la caixa negra per firmar. Després de vàries especulacions, l'hem localitzat i hem posat la directa cap allà. Eren ja les 15:30h i l'Anna i la Fanny volien anar a provar el Kayak Polo (de 17h a 19h). Hem baixat ràpidament cap a Nybyen, i just abans d'arribar-hi, hem vist 2 Ptarmigans més. Tocava fer alguna foto :)

Finalment hem arribat, de nou amb boira, a les barraques i m'han convidat a berenar a la seva cuina. Resulta que a la barrack 3, on viuen elles, només tenen una cuina per planta i la comparteixen amb 12 persones!! Vaia rotllo. Però bé, hem estat berenant i m'han convençut per acompanyar-les a provar el Kayak Polo. Total, després de la pèrdua d'electricitat de divendres, ha petat la connexió a Internet de tot Nybyen i no tenia gaire més cosa a fer. Així que després de descansar 15 minuts, hem baixat a la piscina. Hem pogut entrar gratis, hem rebut les lliçons d'aprenentatge bàsiques i ens ha tocat fer l'examen previ a la nostra participació. Calia volcar el kayak i ser rescatat. La idea és que quan algú volca, si no se sap girar sol (tots els nous, no en sabem), has d'estar tranquil, picar amb les mans el kayak i algú et ve a rescatar pels costats amb el seu kayak. Un cop tens la punta del seu kayak a les mans, pots fer força i donar-te la volta (no costa gens realment). Així hem estat fent proves de rescat i rescatat, i després hem pogut jugar. Mmm l'Anna ha tingut problemes amb la pràctica i s'estava mig ofegant perquè s'ha posat nerviosa, així que ha preferit practicar als descansos i no jugar avui jeje, pobreta s'ha empassat força aigua xD Però mira, així ha servit per a que ens fés fotos jugant, que sempre és divertit tenir imatges! Bàsicament s'ha notat molt la diferència entre els experts i els novells perquè nosaltres teníem problemes en mantenir el kayak i controlar la pilota jeje, però bueno, no ha estat malament. Al segon partit, he acabat sota l'aigua durant un bon període de temps però m'he pogut aixecar, tot i que immediatament m'he tornat a girar i ha calgut un segon rescat jaja. Això sí, de marcar gols ni de conya, he jugat molt millor de defensa-porter! L'equipament bàsic consisteix en un kayak, la coberta de neoprè per evitar omplir-lo d'aigua, les pales per remar, el salvavides amb el número i un casc, així que estàvem ben protegits.

A les 19h, hem anat a la dutxa i hem retornat a Nybyen amb la Fanny i l'Anna. M'he aturat un segon a la meva barrack per agafar l'USB i algo de picar, i hem quedat a la seva cuina per a que em passèssin les fotos d'avui. Així ja ho tindríem fet! He pogut veure les seves habitacions, i són més grans que la meva. Almenys algo bo per haver de compartir cuina amb 12 persones (bueno, també tenen un rentavaixelles, que sempre compensa jeje)! Total, que m'han convidat a sopar també i hem menjat sopa de verdures, pizza i mil postres diferents que m'han obligat a menjar (gelat, galetes cassolanes molt bones i pudding de xocolata). He sortit ben alimentat, pobretes, no em puc queixar que m'han tractat molt bé :D Ja de nou a la meva cuina (per sort només havia de creuar el carrer jeje), he fet algo de menjar per dinar demà, i a l'habitació a repassar i organitzar les fotos!

Això ha estat tot per un gran diumenge més a Svalbard, aprofitant-lo al màxim :)

L'Avi Salmó des de la barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#